Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Política, Gestió i Direcció en Organitzacions Educatives Logo del portal

La lletra sense sang entra

El professor del Màster en Política, Gestió i Direcció d'Organitzacions Educatives, Jesús Miguel Jornet, arreplega els testimonis i reflexions de 35 docents sobre el paper i l'evolució de l'ensenyament en l'Espanya democràtica.

21 de d’abril de 2016

L'educació juga un paper fonamental en l'evolució de qualsevol sistema polític. L'educació és la base de qualsevol societat, sobre la qual es construeix l'ideari col·lectiu, els valors i l'ètica d'un poble, siga el que siga.

A Espanya, l'arribada de la democràcia en 1978 suposa un punt d'inflexió en la història de l'educació. Després de dècades de dictadura, l'educació espanyola s'enfronta al repte de construir una nova societat, amb valors més democràtics i inclusius.

En 2009, 35 professors de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València van unir forces per a recopilar un total de 30 articles en els quals reflexionar sobre l'evolució de l'educació a Espanya des de la Constitució de 1978 fins a l'actualitat. Entre ells podem trobar al professor del Màster en Política, Gestió i Direcció d'Organitzacions Educatives, Jesús Miguel Jornet Meliá; que exerceix alhora de testimoni i d'editor del llibre.

L'obra aprofundeix sobre els diferents aspectes de l'educació a través d'una combinació perfecta de records personals i articles acadèmics. Es tracta d'un encreuament de camins entre un manual docent i un àlbum de fotos, capaç de fer-nos viure en persona els records d'aquells que van construir el camí sobre el qual caminem avui.

Recordar el passat per a construir un futur millor.

Fitxa técnica

  • Col·lecció: FORA DE COL·LECCIÓ
  • ISBN: 978-84-370-7379-8
  • Matèria: HISTÒRIA
  • Submaterias: Historia contemporània, Història de l'educació
  • Idioma: castellà
  • Any ed.: 2009
  • Enquadernació: rústica
  • Format: 16 x 23 cm
  • Pàgines: 404 pàg.

Sinopsi: La Constitució Espanyola de 1978 marca l'inici formal de l'Espanya Democràtica. Trenta anys de desenvolupament social, econòmic i polític, que han desembocat en una Espanya nova que poc recorda a la del passat. En aquests anys, l'Educació ha sigut un dels eixos sobre els quals s'ha sustentat la cerca d'aqueixa nova societat. En aquest llibre es reuneixen trenta-cinc signatures de professores i professors de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València, partícips directes en l'Educació en aquests últims trenta anys, que han volgut unir les seues veus a la memòria col·lectiva de la Transició. En uns casos, referint experiències personals; en uns altres, amb un to més acadèmic, analitzant l'esdevenir dels fenòmens educatius. En qualsevol cas, oferint des de la generositat del seu treball els seus punts de vista sobre el viscut.