- Activitats per incorporar la perspectiva de gènere
- Activitats per incorporar i afavorir la inclusió
Metodologías activas para favorecer el aprendizaje profundo de los estudiantes.
Acciones para fomentar la empleabilidad y el emprendimiento.
Acciones para fomentar la igualdad de género y la diversidad.
Fomento de la competencia digital en en el estudiantado.
A L’AGUAIT és un projecte d’innovació educativa (PIEE) que té com a objectiu principal impulsar l’alumnat a assolir els conceptes i coneixements propis de les assignatures impartides per l’àrea de Dret administratiu en el Grau de Ciències Polítiques i de l’Administració i els dobles Graus corresponents, en el Grau de Periodisme i en el Grau de Ciències de Dades, a través d’identificar el tractament que fan els mitjans de comunicació de les notícies i esdeveniments relacionats amb les qüestions jurídiques d’actualitat. L’objectiu és diferenciar aquells supòsits en què es fa ús d’un llenguatge i contingut jurídic precís conceptualment, tot i dirigir-se a un públic no especialitzat, d’aquells altres en què es confonen conceptes i per tant es distorsiona la informació.
L’objectiu és diferenciar aquells supòsits en què es fa ús d’un llenguatge i contingut jurídic precís conceptualment, tot i dirigir-se a un públic no especialitzat, d’aquells altres en què es confonen conceptes i per tant es distorsiona la informació. Aquesta proposta, que formarà part de les activitats avaluables en les corresponents assignatures, permet afiançar els coneixements teòrics prèviament aconseguits, precisar el vocabulari adient i connectar l’alumnat amb la realitat professional, social i econòmica que l’envolta. Es una acció docent innovadora que, a més, permet la interrelació entre l’alumnat de tres Campus de la Universitat de València on s’imparteixen les diverses titulacions oficials implicades, que han estat escollides per l’equip de treball atenent als objectius d’aquesta proposta, afavorint l’assoliment dels coneixements propis de les corresponents assignatures de Dret administratiu i continguts de caràcter transversal que sorgeixen a conseqüència de l’exercici de la llibertat d’informació i l’ús de les xarxes socials. Tanmateix contribueix a la formació integral de l’alumnat, com a membres d’una societat moderna respectuosa amb els valor de llibertat i pluralisme polític, incentivant el pensament crític i el raonament científic. L’activitat abastirà els corresponents grups amb docència assignada en castellà i en valencià, reforçant les polítiques de plurilingüisme aprovades per la Universitat, tot respectant el valencià com a llengua pròpia de la institució.
Doble Grau en Sociologia i en Ciències Polítiques i de l'Administració Pública
Doble Grau en Dret i en Ciències Polítiques i de l'Administració
Grau en Periodisme
Grau en Ciència de Dades
Les activitats desenvolupades per l’alumnat, tan de forma individual com grupal en funció del professorat, han estat exposades i debatudes a classe, dintre de l’horari lectiu. Aquesta presentació ha permès el diàleg i debat amb esperit crític entre tot l’alumnat, baix la supervisió del professorat corresponent. A tal efecte, s’han fixat els dies i hores en què s’havia de presentar el corresponent treball, que s’ha pujat previament a l’aula virtual i està accesible per a tots. A més, els grups impartits pel professor Gabriel Doménech, han participat a un Seminari sobre Dret i Economia, celebrat el 23 de febrer de 2024, a càrrec dels professors Fernando Gómez Pomar, catedrátic de Dret civil a la Universitat Pompeu Fabra i Maribel Sáez Lacave, professora titular de Dret mercantil a la Universitat Autónoma de Madrid, amb les conferències, respectivament, titulades "Pensant el Dret de contractes en clau econòmica" i "Del dret comparat a l'anàlisi econòmica: el cas del Dret de societats". L’objectiu d’aquest Seminari va ser que els estudiants analitzaren problemes jurídics d'actualitat des d'una perspectiva econòmica. Per a conèixer el grau de satisfacció de l’alumnat, s’ha elaborat un qüestionari, que aportem al Annexe I, i s’ha fet una anàlisi els resultats amb gràfiques respecte del grup PA
La realització del projecte ha confirmat la hipòtesi de partida, que donava títol a l’activitat. I és que hi un mal tractament de les qüestions jurídiques, i molt concretament de les vinculades al Dret administratiu, per part dels mitjans de comunicació. Les activitats desenvolupades al PIE i la anàlisi del resultats per part del professorat implicat ens porten a concloure la existència de biaixos i de imprecisions en la informació que té continguts jurídics. És per això que, en termes generals i com seguidament es dirà, els resultats obtinguts han estat molt satisfactoris i assoleixen els objectius inicials del PIE
El material docent, referit al treball desenvolupat per l’estudiantat, està accesible a l’aula virtual de les corresponents assignatures, a les quals es fa remisió per tal de què si així es considera, es puga accedir. Ací fem esment a alguns links facilitats pel professorat referits a les activitats que han estat tractades amb caràcter general per diversos professors i grups. En relació al anomenat Cas Rubiales: https://www.catalannews.com/sports/item/cas-bans-rubialesfrom-football-activity-in-spain-for-three-years. Sobre sancions al vehicles apartcats a prop del Mestalla, els dies de partit. https://valenciaplaza.com/eledil-de-policia-explica-las-pocas-multas-los-dias-de-futbol-en-mestalla-hay-que-tener-cintura. Sobre la estabilització del personal al servei de les AAPP, d’acord amb la jurisprudència del TJUE. https://elpais.com/economia/2024-02-23/claves-de-la-sentencia-sobre-la-fijeza-de-los-interinos-asiafectara-a-las-plantillas-publicas.htm. Sobre el Pla d'Acció Territorial del Litoral de la Comunitat Valenciana: https://valenciaplaza.com/laparadoja-del-pativel-el-plan-para-frenar-el-ladrillo-en-la-costa-resucita-dos-megaproyectos. Altres vincles: https://valenciaplaza.com/la-sareb-lleva-a-los-tribunales-las-restricciones-del-consell-aconstruir-en-la-costa-valenciana; https://www.lasprovincias.es/comunitat/siete-planes-15000-casashospital-20180514160807-nt.html; https://lamarinaplaza.com/2017/06/20/la-postura-del-pp-debenissa-ante-el-pativel/; https://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2021/02/11/tsj-anulaplan-litoral-pativel-34512532.html; https://www.eldiario.es/comunitat-valenciana/ayuntamientosiniciar-aplicacion-pativel-anular-planes-urbanisticos-costavalenciana_1_10189277.html#:~:text=As%C3%AD%20lo%20establece%20el%20Plan,los%20recur sos%20de%20diversas%20promotoras.
- MARZAL RAGA, CONSUELO REYES
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- Responsables de Gestio Academica
- Responsables de Gestio Academica
- Coordinador/a Titulacio de Grau
- MARZAL RAGA, CONSUELO REYES
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- Responsables de Gestio Academica
- Responsables de Gestio Academica
- Coordinador/a Titulacio de Grau
- DOMENECH PASCUAL, GABRIEL
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- DE LA ENCARNACION VALCARCEL, ANA MARIA
- PDI-Titular d'Universitat
- ITUREN OLIVER, JOSE ALBERTO
- PDI-Titular d'Universitat
- MELCHOR LLOPIS, LORENA
- PDI-Ajudant Doctor/A
- PALMA ORTIGOSA, ADRIAN
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a Curs
- BETHENCOURT RODRIGUEZ, VICTOR
- PDI-Ajudant
- Coordinador/a Curs
- SORIANO ARNANZ, ALBA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- GIMENO FERNANDEZ, CLAUDIA
- PDI-Ajudant Doctor/A