La projecció del documental "La naturalesa de l'extraordinari" tingué lloc el 11 d'abril de 2025 a l'Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València va reunir estudiants d'Educació Social, membres de la comunitat universitària, públic general i representants d'associacions vinculades a la diversitat funcional. Després del visionat, es va obrir un col·loqui amb Juan Carlos Morcillo (coordinador i cofundador de l'Escola de Pensament Lliure), Ligia Pájaro i Vicente Navarro (directors del documental), al costat d'altres estudiants i protagonistes de la EPL.
L'Escola de Pensament Lliure, amb el seu enfocament inclusiu i horitzontal, proposa un espai on la paraula, el diàleg i l'escolta activa són centrals, i on cada persona és reconeguda com a capaç d'aportar i aprendre. Per a l'alumnat de Pedagogia Social, esta experiència va servir per a qüestionar els models assistencialistes i descobrir noves maneres d'entendre l'acció socioeducativa en l'àmbit de la diversitat funcional. El partit va permetre reflexionar sobre com la confiança, el respecte mutu i la defensa ferma de les capacitats de totes les persones poden transformar les relacions educatives, superant el paternalisme i afavorint la participació activa en els processos d'aprenentatge.
Esta activitat s'emmarca en el projecte “Desbordes creatius de l'aula universitària”, coordinat per Belén Massó, investigadora del grup ABERTURA, que promou la creació d'espais de diàleg i aprenentatge mutu a
través de les arts, l'enfortiment de la col·laboració amb entitats i projectes de l'entorn valencià i la visibilització d'iniciatives innovadores que contribuïxen a la reducció de desigualtats i la millora educativa des d'una perspectiva crítica i inclusiva.