Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervención con Adolescentes en Riesgo y Violencia Filioparental

Dades generals
Objectius
L'actual Llei de Serveis Socials, així com altres factors (prevenció general, mediació, problemàtiques de salut mental, tractament de les dependències, delinqüència, relacions violentes, conflictes relacionats amb la conducta, etc.) han afavorit el sector de família i menor en les últimes dues dècades. Això es tradueix en la necessitat de crear una especialitat que atenga aquest sector poblacional. El Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental dóna resposta a aqueixa necessitat.

El màster abasta continguts relacionats amb contextualització teòric i psicosocial de la infància i de l'adolescència, polítiques d'infància i adolescència, sistema de prevenció i protecció de menors, justícia juvenil, intervenció familiar, intervencions específiques i violència filioparental, entre altres temes. Destacar que l'abordatge de la violència filie-parental suposa un valor afegit en aquest màster. D'una banda, perquè és un dels pocs postgraus en l'àmbit nacional que forma de manera específica en aquesta problemàtica i, d'altra banda, perquè la violència filie-parental actualment suposa un problema social important, ja que des de l'any 2004 no han deixat d'augmentar exponencialment els casos. Després d'analitzar les diferents memòries regionals de les fiscalies de menors de cada comunitat autònoma, Andalusia és la regió on s'obrin un major nombre d'expedients a menors per aquesta mena de delicte (1034 durant 2018). Després se situa la Comunitat Valenciana amb 832, Comunitat de Madrid amb 686, 405 a Canàries i 358 a Catalunya. Per tant, és un problema greu que necessita professionals amb aptituds per a abordar-lo.
Per a abordar totes aquestes problemàtiques és necessari una formació específica i de qualitat. A través d'aquest màster no sols s'aprofundirà en cadascun d'aquests temes, sinó que també s'estudiaran les diferents tècniques d'assessorament, protocols d'intervenció, plans de seguimient
o i coordinació d'accions per a poder ser professionals competents que intervinguen amb eficàcia i èxit en casos de molt variada índole. Avantatges de realitzar el Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental: 1. Amplitud geogràfica gràcies a la formació online. 2. Tracte directe i immediat amb el docent. 3. Multidisciplinarietat en el perfil docent i d'alumnat, qüestió que enriqueix els continguts, però també les diferents intervencions que els estudiants realitzen en els fòrums. 4. Possibilitat de realització de pràctiques presencials amb possibilitat segons cas de convalidar-les. 5. 100% del professorat amb experiència en la prevenció i intervenció en Violència Filioparental i prevenció i intervenció amb adolescents. 6. Suport d'institucions amb dilatada trajectòria en la Intervenció amb Adolescents i Violència Filioparental: Fundació Amigó i la seua xarxa internacional de recursos per a la infància i la família. 7. Adaptabilitat a les peticions de l'alumnat. Seguiment individual. 8. Creació de borsa de treball per a la iniciació professional en entitats especialitzades. 9. Increment de competències per a l'afrontament professional. 10. Qualitat de la formació de postgrau, avalada per egressats del màster amb una valoració de 8,8 sobre 10 punts.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:On-line
Preu matrícula 2.500 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció17/10/2025
Data d'inici curs novembre 2025
Data de finalització curs juliol 2026
Edició11 ª
Codi títol25511130
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Online
Lloc d'imparticióAula Virtual UV-ADEIT
Eixida professional
Recursos d'atenció familiar i infantojuvenil: Serveis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció), Serveis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants. - Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infantojuvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals. - Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Joves a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimología, experts en assessorament delictiu en matèria d'assetjament, violència escolar, bullying i ciberbullying, personal de forces i cossos de seguretat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància. - Promoció de l'ocupació, recursos especialitzats d'acompanyament professional i Tallers de Formació.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Psicologia Bàsica
Col·laboradorCátedra Luis Amigó
DireccióPedro José López Ferri
Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer
Paula Samper García
Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
María José Ridaura Costa
Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció17/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
1.- Contextualització teòrica psicosocial de la infància i l'adolescència
 - Globalització i adolescència. Nous canvis en l'estructura social.
o El trànsit de la modernitat a la postmodernitat
o La postmodernitat en la societat actual
o El declivi de l'estat de benestar
o Les teories postmodernes del canvi social
o La percepció de l'adolescent en risc des de diferents òptiques científiques
o Aproximació al perímetre dels adolescents: la globalització a escala micro social

- La socialització de l'adolescent i agents socialitzadors.
o Evolució històrica
o Concepte de socialització
o Principals característiques de la socialització
o Models i funcions de la socialització
o Principals teories sobre la socialització
o Agents socialitzadors
o La socialització i el cicle vital

- Elaboració, execució i avaluació de projectes socials.
o El projecte
o Elaboració i estructura
o Execució
o Avaluació
 
2.- La prevenció en les polítiques socials en menors
 - Polítiques d'atenció a la infància i l'adolescència des dels SS.SS Comunitaris.
o Marc normatiu. Trajectòria i institucions
o Polítiques socials innovadores i exitoses amb la família i infància
o Sintesis conclusiva

- Àmbits de prevenció ( resiliència, regulació emocional, HHSS i empatia). Factors de risc i protecció individuals.
o La conducta prosocial. Concepte
o Variables implicades en la conducta prosocial

- Factors de risc i protecció en l'àmbit de la família
o Família, necessitats i funcions.
o La importància de la prevenció des dels sistemes familiars
o Famílies en situació de risc social
o Factors de risc i protecció en la família
o La inclinació com a factor protector
o Les pautes de criança

- Protecció en l'educació formal. Necessitats educatives especials i atenció a la diversitat
o Tipus de centre i modalitats d'escolarització
o Principis i fins del sistema educatiu
o *NEAE i atenció a la diversitat des del principi d'inclusió educativa
o Mesures d'atenció a la diversitat o Orientació educativa i professional
o Coordinació amb la família
 
3.- El sistema de protecció de menors
 -Agents institucionals implicats en la protecció de menors.
o Introducció o Paraules clau o Desenrotllament
o Conceptes jurídics utilitzats en protecció de menors
o Normativa
o Àmbits d'aplicació
o Competències
o Institucions de protecció de menors
o Àrees d'intervenció del sistema de protecció de menors en la C. Valenciana
o Servicis especialitzats del sistema de protecció de menors de la C. Valenciana.

- Problemes en l'àmbit familiar. Detecció, abordatge i conseqüències.
o Marc conceptual: la família com a entitat socialitzadora dels fills
o El rol mediador de la família en el desenrotllament dels fills
o Estils de criança
o Alguns dels resultats de la investigació sobre criança
o Control i autodomini com a maneres d'exercir l'autoritat
o Les normes, concepte i manera d'inculcar-les

- Adopcions. Característiques, procés i peculiaritats.
o La família adoptiva i els menors adoptats.
o Característiques
o Processos
o Dificultats detectades
o Factors de risc

- Menors immigrants no acompanyats.
o Sobre l'ús del concepte de menor immigrant no acompanyat
o Intervenció soci educativa en els centres d'acolliment
o Adolescències i jóvens migrants
 
4.- El sistema de reforma de menors
 - Marc Històric i Legislatiu

- La mediació com a alternativa al procés sancionador de menors
- Nocions Bàsiques
- Principis i característiques de la mediació
- Què té ella que no tinga jo?
- Camí a seguir per a aconseguir una mediació satisfactòria
- Instruments del mediador
- què ens oferix la mediació?

- Mesures judicials al mig obert
- El marc legal en la intervenció al mig obert
- L'organització dels programes de mig obert en la comunitat andalusa
- El marc teòric de la intervenció al mig obert
- El marc metodològic de les mesures judicials al mig obert
- Desenrotllament de les mesures de mig obert
- Legislació i normativa

- Mesures judicials privatives de llibertat
- Contextualització històrica
- Principis legals i la seua projecció educativa.
- Mesures d'internament; marc jurídic i soci educatiu
- Projecte educatiu i reglament de règim intern
- Avaluació en centres d'internament
 
5.- Intervencions específiques amb famílies i menors
 5.1.- Intervenció familiar sistèmica. Experiències i intervencions efectives.
o El model sistèmic
o La intervenció familiar des de la perspectiva sistèmica.
o Premisses d'actuació
o La família i la seua complexitat
o La cura de les i els professionals

5.2.- Intervenció educativa. Comunicació, couselling, Intervenció i estratègies grupals.
o Introducció.
o Comunicació.
o Assessorament/Couselling.
o Orientació. El model de G. Egan.

5.3.- Pedagogia Amigoniaina
o Introducció Pedagogia Amigoniana.
o La nostra Identitat.
o Les persones implicades.
o La nostra intervenció de l'i des del sentiment.
o Els mitjans.
o Les activitats.

5.4.- Intervenció sobre violència juvenil. Programes efectius
o L'entrevista motivacional.
o Programes de competència Psicosocial.
o Programa informatiu- motivacional.
o Programa de conductes violentes.

5.5.- Assetjament escolar i ciberviolencia escolar
o Característiques.
o Tipus d'assetjament.
o Factors de risc.
o El ciberassetjament.

5.6.- Prevenció en consum de drogues.
o Situació de partida.
o Fonament de prevenció.
o Tipus de programes preventius.
o Últimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç.
o Recursos documentals complementaris.

5.7.- Autolesions i conducta suïcida en adolescents: claus per a la seua comprensió i prevenció.
o Introducció.
o Conducta suïcida, un fenomen complex.
o Estrenyent el cércol.
o Valoració del risc i presa de decisions.
o Els professionals com a ferramenta de prevenció.
o Menors i famílies.
o Recursos d'ajuda.

5.8.- Perspectiva de gènere en els i les adolescents. Violència en les relacions.
o La construcció del gènere
o Coeducació.
o Els mites.
o Violència de gènere en l'adolescència.
o Professionals com a agents de canvi.

5.9.- Agressors sexuals. Descripció, avaluació i tractament.
o Descripció.
o Evaluación.
o Tractament.

5.10.- Escales d'avaluació del risc amb format programari: DAP 360é
o Introducció: revisió dels instruments d'Avaluació.
o Descripció i funcionalitats del DAP 360é.
 
6.- Violència filie parental
 6.1. Trastorns relacionats amb les conductes delictives. Descripció, avaluació i tractament.
6.2. El funcionament de la conducta humana. Introducció al model cognitiu conductual.
6.3. Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils.
6.4. Etiologia i Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament.
6.5. Tractament de la VFP. Programa d'Intervenció. Treball individual amb fills/as i amb pares/mares.
6.6. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb Fills/as; Escola de Famílies i sessions conjuntes entre pares/mares i fills/as.
6.7. Correlació de la VFP amb altres problemes específics. (drogues, Tics, Bullying, etc).
 
7.- Treballe Fi de Màster
 L'indicat pel professorat en cada cas
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Cristina Arias Salvador Pedagoga. Residencia Socioeducativa "Colonia San Vicente Ferrer" (Godella-Valencia)
José Miguel Bello Tena Director del Centro de reeducación Colonia San Vicente Ferrer (Godella)
Sofía Mirna Buelga Vásquez Profesor/a Titular de Universidad + info
Encarna Canet Benavent Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Antonio Cano Martín Psicólogo. Equipo de medidas judiciales en medio abierto. Generalitat de Catalunya
Pedro Juan Coronado Albalate Orientador y Psicopedagogo IES Benicalap. Generalitat Valenciana
María Teresa Cortés Tomás Profesor/a Titular de Universidad + info
Milagros Fuentes Albero Médico psiquiatra, especialista en infancia y adolescencia.
María José Galduf Castellano Psicóloga. Mancomunitat Camp del Túria
Alejandro García Grijuela Licenciado Psicología y Criminología. Equipo Técnico "Colonia San Vicente Ferrer".
Gema García Hernández Fiscal de la Audiencia Nacional
Sylvia Georgieva Georgieva Investigador/a en Formación VAL I+D. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universitat de València + info
Esther González Jiménez Especialista en área en psicología clínica en el Servicio de Salud de Vastilla-La Mancha (SESCAM)
Anna Llorca Mestre Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Pedro José López Ferri Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer + info
Elisabeth Malonda Vidal Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Elisabet Marco Arocas Ayudante/a Doctor/a + info
María Amparo Margarit Ferri Trabajadora Social y directora del CAM "Amigo"
Lucía Martínez Martínez Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Enrique Martínez Piera Director Jefe de Sección de Protección e Inserción de Menores. Conselleria de Justícia i Benestar Social de la Generalitat Valenciana
Alberto Martínez Reyes Graduado en Trabajo Social
María del Valle Medina Rodríguez Trabajadora Social y Antropóloga. Coordinadora del Equipo de Medidas Judiciales en Medio Abierto. Juzgado de Menores de Granada-Asociación ÍMERIS-
José Javier Navarro Pérez Profesor/a Titular de Universidad + info
Jessica Ortega Barón Ayudante/a Doctor/a + info
María José Ridaura Costa Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia
Melisa Ruiz López Master Universitario en Género y Políticas de Igualdad.
Paula Samper García Profesor/a Titular de Universidad + info
Josefa Sánchez Heras Psicóloga en el Centro de reeducación Colonia San Vicente Ferrer de Godella (Godella-Valencia)
Carles Sedó Luzuriaga Trabajador Social y Educador Social del Ayuntamiento de Santa Coloma de Gramanet, Barcelona. Fundador de Edpac.org
Ana María Tur Porcar Catedrático/a de Universidad + info
Metodologia
Metodologia
L'organització del Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervención con Adolescentes en Riesgo y Violencia Filioparentall s'estructura en 6 assignatures corresponents al Marc General, a més d'una assignatura de Pràcticum i una altra dedicada al Treball Final de Màster. La metodologia en línia permet adquirir i intercanviar coneixements entre tots els i les participants, independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Cada assignatura es divideix al seu torn en diferents àrees temàtiques, les quals són impartides per diferents docents que facilitaran els materials perquè s'accedisca a ells a través de l'Aula Virtual. El material didàctic s'anirà activant en les dates que s'indiquen. A més, es pot consultar el període de disponibilitat de cada docent per a atendre dubtes i respondre qüestions relacionades amb la seua temàtica. Cada àrea temàtica, pertanyent a cada assignatura, habilitarà tasques que s'hauran de realitzar durant el període habilitat que s'indicarà amb anterioritat. Encara que aquesta metodologia permet que siga el propi alumne i alumna qui gestione el seu temps i planifique el seu ritme d'estudi, tot l'equip de suport al mateix ajudarà al fet que s'aprofite amb èxit el curs, atenent qualsevol consulta sobre metodologia i guiant el seu treball diari.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia; Diplomats o Graduats en Treball Social, Educació Social, Criminologia, Doble grau Dret-Criminologia que vulguen ampliar la seua formació i/o experiència professional en l'àmbit de la intervenció social
Criteris admissió
Complir amb els requisits d'accés.
Resultats d'aprenentatge
- L'alumnat ha de conéixer, descriure i identificar una panoràmica de contextualització general sobre l'adolescència i de la seua relació amb el fenomen de la globalització. A més, ha de saber establir les fases del procés d'elaboració, execució i posterior avaluació dels projectes socials.


- Ha de descriure i identificar una visió globalitzada de les polítiques públiques relacionades amb els menors d'edat, així com discriminar els factors de risc i protecció individuals i familiars que fan a l'adolescent relacionar amb el seu entorn pròxim.


- Ha de descriure i identificar una visió globalitzada del sistema de protecció de xiquets, xiquetes i adolescents, així com discriminar i avaluar els principals problemes que es detecten en l'àmbit familiar, el tema de les adopcions i els menors immigrants no acompanyats.


- Ha de distingir i identificar tots els aspectes rellevants del sistema penal juvenil espanyol, ja siga des dels seus antecedents legislatius i la normativa actual en matèria de reforma, fent un aclariment especial entre els sistemes de mig obert com les mesures judicials privatives de llibertat.


- Ha d'identificar i analitzar diferents tipus d'intervenció terapèutica que s'estan duent a terme amb cert èxit, en l'actualitat, com ara la intervenció familiar sistèmica, el counseling, la pedagogia amigoniana, intervencions específiques sobre violència entre els joves.


- Ha de descriure, analitzar i avaluar el fenomen de la violència filioparental així com una experiència professional d'èxit quant a la intervenció terapèutica.
Contacte