Universitat de ValènciaDoble grau en Química i Enginyeria QuímicaFacultat de QuímicaEscola Tècnica Superior d'Enginyeria ETSE-UV Logo del portal

Imatge generada per IA.
Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència i Dia de Darwin 2026
Presencial

La UV celebra el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència i el Dia de Darwin amb una conferència sobre “relats” i un bar de ciències

 

La Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna de la UV acull, dimecres 11 (13 hores), amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, la conferència Relats de ciència (ficció) sobre monstres esperançosos i matèria fosca genòmica, a càrrec de Rosa Fernández, científica de l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE), centre mixt del CSIC i la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

D’altra banda, per a celebrar el Dia de Darwin, dijous 12, la cafeteria de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València (OCCC) es converteix un any més en un Bar de Ciències per a reflexionar sobre l’avanç de la ciència i difondre el llegat científic de la teoria de l’evolució, així com inspirar persones en els principis de valentia intel·lectual, curiositat perpètua, pensament científic i fam de veritat del naturalista anglès.

En l’activitat (19 hores) intervindran Ester Desfilis, de la Universitat de Lleida, que es preguntarà D’on venen, com es fan i cap a on van els nostres cervells?, i la periodista Reis Juan.

Són activitats que formen part de l’Espai Ciència amb el suport de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), la Societat Catalana de Biologia (SCB), Acció Cultural del País Valencià (ACPV), l’OCCC, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), i per part de la Universitat de València, la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació UV, la Revista Mètode, la Facultat de Ciències Biològiques, el Museu d’Història Natural, l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva i l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio, ens mixt UV-CSIC).

 
Període de l'esdeveniment:
  • 11 de febrer de 2026 de 13:00 a 14:00. Dimecres.
  • 12 de febrer de 2026 de 19:00 a 20:00. Dijous.
 
 
Lloc de realització

Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna, Octubre CCC

Camí del Cementeri 20, Carrer de Sant Ferran 12

Burjassot, València (46100, 46001)

 
Organitza

Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València

Octubre CCC

ESPAI CIÈNCIA.

https://www.uv.es/cdciencia

 
cdciencia@uv.es

 
Més informació