L'ALUMNAT DE QUART CURS DE GRAU EN ÒPTICA I OPTOMETRIA PARTICIPA EN EL PROJECTE D'INNOVACIÓ DOCENT BASAT EN EL JOC “TIMES UP”
Per tercer any consecutiu, l'alumnat del 4t curs del Grau en Òptica i Optometria de la Universitat de València, dins de l'assignatura 'Optometria Geriàtrica i Legislació Sanitària', ha dut a terme una activitat emmarcada dins d'un projecte d'innovació docent de la convocatòria del vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius per al desenvolupament de projectes d'innovació educativa per al curs 2024-2025 (Ref.: UV-SFPIE_PIEC-3330281).
L'activitat ha sigut coordinada per professorat del Departament d'Òptica i Optometria i Ciències de la Visió, el qual forma part del “Grup d'Innovació Docent en Optometria i Ciències de la Visió” (Ref. GCID23_2586221) i està compromés, des de fa diversos anys, amb metodologies actives per a millorar l'aprenentatge de l'estudiantat del Grau en Òptica i Optometria de la Universitat de València.
L'objectiu ha sigut fomentar l'aprenentatge de l'alumnat mitjançant el desenvolupament, per ells mateixos, del joc “Time’s Up”, generant una selecció de conceptes de cadascun dels temes de l'assignatura, per equips, i exposant en classe els conceptes triats que havien de ser endevinats per cada equip. El present curs s'han introduït lleus modificacions respecte als cursos 2022/2023 i 2023/2024.
Per a elaborar aquesta activitat, el treball en equip i l'aprenentatge entre iguals han sigut fonamentals. La ludificació generada pel propi alumnat ha facilitat la comprensió dels conceptes i ha millorat l'atenció durant les sessions.
El resultat de les sessions de treball a l'aula ha servit per a generar un concurs final a través de 100 targetes amb conceptes de tot el temari impartit en l'assignatura, on l'alumnat ha aprés a processar el material d'aprenentatge de manera constructiva, seleccionant, elaborant i organitzant informació important, així com desenvolupant un judici crític en valorar les propostes dels companys i aprenent també a sintetitzar la descripció dels conceptes en haver d'explicar-los únicament emprant 1 o 2 paraules en la segona ronda del concurs final. Com a novetat del present curs, es va realitzar una tercera ronda on l'alumnat havia de descriure els conceptes però sense utilitzar certes paraules relacionades amb cada concepte (paraules prohibides).
L'activitat del “concurs final "Time’s Up" va tindre lloc en una aula habilitada per al correcte desenvolupament d'aquesta activitat per equips. Posteriorment, es van analitzar les puntuacions obtingudes per cadascun d'ells i es van entregar els obsequis, en funció de la puntuació obtinguda per cada equip, i els corresponents diplomes.
Després de la realització del qüestionari de satisfacció pels participants, es va obtindre una valoració positiva o molt positiva (>90%), aconseguint els objectius plantejats en el projecte i demostrant la idoneïtat de continuar realitzant aquesta activitat en futurs cursos acadèmics.
Algunes fotos d'aquesta activitat:


