Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

Acrónimo EMPINNOVA
Código PIEC_2736403
Curso académico 2023-2024
Grupo de innovación educativa Empresa innovadora
Programa Proyectos de innovación Docente (PID)
Áreas de conocimiento Ciencias Sociales y Jurídicas
Fecha de Inicio 01/09/23
Fecha de fin 31/07/24
Palabras clave IA, Anàlisi crítica, creativitat, comportamentètic
Presentación

El projecte té com a objectiu l'aprenentatge de l'ús efectiu i ètic de la intel·ligència artificial en els ensenyaments dels graus vinculats a l'àrea
d'Organització d'Empreses. Té un impacte potencial sobre assignatures de 4 graus diferents de la Facultat d'Economia, corresponent a un
total 9 professors del Departament de Direcció d'Empreses i al voltant de 1000 alumnes.
A nivell metodològic, el projecte planteja complementar l#actual aplicació de metodologies actives (aprenentatge basat en projectes, classe
invertida, mètode del cas, simulacions, entre altres) amb l#ús de les intel·ligències artificials (Chat GPT, perplexity. AI, i altres programes
per a recerca, anàlisi i síntesi d'informació) per a comprendre els efectes positius que aquestes eines tenen en termes d#increment
de la base de coneixement i eficiència, però també els impactes negatius que poden tenir en termes de reducció de la creativitat en el
disseny d#alternatives, la major vulnerabilitat del receptor de la informació i la reducció de la capacitat crítica. Aquestes competències son
fonamentals dels Graus de la Facultat d'Economia.
A nivell de pla de treball i mesurabilitat del projecte, es planteja mesurar les competències inicials dels estudiants que hi participen (així com
també de grups de control que no hi estiguen vinculats a l#experiència innovadora). Concretament es vol treballar sobre les competències
digitals, les competències de disseny d'alternatives -creativitat- i la competència d#anàlisi crítica. Al llarg del curs es plantejarà que, per a
cada activitat a desenvolupar, es faça un anàlisi crítica del que les IA proporcionen en termes de: rapidesa d#accés a la informació; amplitud,
varietat i profunditat de la informació obtinguda; i reconeixement, veracitat i rigor de les fonts esmentades -en cas que s'hi esmenten-. Al final
del curs s'espera mesurar les competències per contrastar la seua millora. Es plantegen accions de difusió de resultats

Objectivos

dimensions i nivells del procés d’ensenyament-aprenentatge (E-A) en l’àrea d’Organització d’Empreses:
1. L’estudiant i la manera en que l’ús de les IA afecta al desenvolupament de les seues competències
2. El professorat i la forma en que les IA poden complementar les metodologies actives d’ensenyament-aprenentatge.
Els objectius específics son:
1.1. Analitzar quina és la relació entre l’ús de les IA (comparativa entre ChatGPT i Perplexity.AI) i les competències dels estudiants. Concretament la d’avaluació i anàlisi crítica, la capacitat de recerca, exploració i disseny creatiu de noves alternatives, i les competències digitals vinculades a un ús eficaç, segur i ètic de les IA.
1.2.Comprendre els mecanismes mitjançant els quals l’aplicació de metodologies d’E-A actives- concretament l’aprenentatge basat en projectes- pot canalitzar la millora d’aquestes competències de l’estudiant.
1.3.Analitzar si hi ha un biaix cultural o relacionat amb l’experiència que afecte a aquesta relació, i que es basa en la diferent procedència dels estudiants i el seu nivell de competències digitals prèvi.

Subvención

400

Grados implicados
Grado en Economía
Doble Grado en Derecho y Economía
Doble grado en Derecho y en Ciencias Políticas y de la Administración Pública
Grado en International Business / Negocios Internacionales
Asignaturas implicadas

35099

L’empresa i el seu entorn

35795

Fonaments de Direcció d’Empreses Gr. AR

35795

Fonaments de Direcció d’Empreses Gr. GB

35795

Fonaments de Direcció dÈmpreses Gr. IA

35796

Direcció Estratègica de l’Empresa Gr. TR

35825

Gestió de la innovació Gr.GA

35825

Gestió de la innovació Gr.OR

35858

Direcció Estratègica de Recursos Humans, Gr. OR

35892

Direcció d’Empreses Internacionals Gr AR

35892

Direcció d’Empreses Internacionals Gr GO

35892

Direcció d’Empreses internacionals GR GR

35900

Cross Cultural Management Gr. AR

35900

Cross Cultural Management Gr. GO

35900

Cross Cultural Management Gr. GR

35906

Gestió del canvi i la innovación Gr. GR

35906

Gestió del canvi i la innovación Gr. OR

36430

Empresa i ciencia de dades

Estudiantado al que va dirigido

Estudiantat de Grau de la Facultat d'Economia

Materiales docentes creados

Materials audiovisuals. Podem destacar els diferents vídeos que són lliures per a tota la comunitat:
 https://edumedia.uv.es/media/Aclariment%20funci%C3%B3%20de%20motivaci%C3%B3%20de%20RH%20-%20Quiz/1_d40ynkpv
 https://edumedia.uv.es/media/Aclariment%20Diferenciaci%C3%B3%20vs.%20Diversificaci%C3%B3%20-%20Quiz/1_erry7k86
 https://edumedia.uv.es/media/Segunda%20parte%20tema%201/1_t8b5gabe
 https://edumedia.uv.es/media/An%C3%A1lisis+MultivarianteA+%C3%A1rea+de+econom%C3%ADa+y+empresa.+Primera+parte/1_mik9lluf
https://edumedia.uv.es/media/Topic+6.1.+Competitive+arguments+-+Quiz/1_j8wtlo9o
 https://edumedia.uv.es/media/6.2+Generic+strategies+-+Quiz/1_nc4ykiwl
 https://edumedia.uv.es/media/6.3.+Strategic+clock+-+Quiz/1_k8xrmhlr
 https://edumedia.uv.es/media/La+matriu+BCGA+qu%C3%A8+permet+analitzar+i+definirF+-+Quiz/1_ej5bt54w
 https://edumedia.uv.es/media/La+matriu+BCGA+qu%C3%A8+permet+analitzar+i+definirF+-+Quiz/1_ej5bt54w
 https://edumedia.uv.es/media/An%C3%A1lisi+de+l%27entorn+competitiu_Trim+-+Quiz/1_sjvw7drt
 https://edumedia.uv.es/media/An%C3%A1lisi+de+l%27entorn+competitiu_Trim+-+Quiz/1_sjvw7drt
• https://edumedia.uv.es/edit/1_34jko23c
• https://edumedia.uv.es/edit/1_ot4h9ryi
• https://edumedia.uv.es/edit/1_jrsf1l6m

Coordinación
  • DASI COSCOLLAR, MARIA DELS ANGELS
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • OLTRA COMORERA, VICTOR
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Miembros
  • FERRERAS MENDEZ, JOSE LUIS
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • BORONAT MOLL, CARLES
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • FERNANDEZ MESA, ANA ISABEL
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap d' Iniciatives Uv Ocupacio
Ver ficha
  • ALEGRE VIDAL, JOAQUIN
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • LEON DARDER, FIDEL
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • DOLZ DOLZ, CONSUELO
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • MERIN RODRIGAÑEZ, JOAN
  • PI-Invest Formacio Atraccio Talent
Ver ficha
Estructuras asociadas
Dirección de Empresas "Juan José Renau Piqueras"
PLAYLIST