
El projecte té com a objectiu l'aprenentatge de l'ús efectiu i ètic de la intel·ligència artificial en els ensenyaments dels graus vinculats a l'àrea
d'Organització d'Empreses. Té un impacte potencial sobre assignatures de 4 graus diferents de la Facultat d'Economia, corresponent a un
total 9 professors del Departament de Direcció d'Empreses i al voltant de 1000 alumnes.
A nivell metodològic, el projecte planteja complementar l#actual aplicació de metodologies actives (aprenentatge basat en projectes, classe
invertida, mètode del cas, simulacions, entre altres) amb l#ús de les intel·ligències artificials (Chat GPT, perplexity. AI, i altres programes
per a recerca, anàlisi i síntesi d'informació) per a comprendre els efectes positius que aquestes eines tenen en termes d#increment
de la base de coneixement i eficiència, però també els impactes negatius que poden tenir en termes de reducció de la creativitat en el
disseny d#alternatives, la major vulnerabilitat del receptor de la informació i la reducció de la capacitat crítica. Aquestes competències son
fonamentals dels Graus de la Facultat d'Economia.
A nivell de pla de treball i mesurabilitat del projecte, es planteja mesurar les competències inicials dels estudiants que hi participen (així com
també de grups de control que no hi estiguen vinculats a l#experiència innovadora). Concretament es vol treballar sobre les competències
digitals, les competències de disseny d'alternatives -creativitat- i la competència d#anàlisi crítica. Al llarg del curs es plantejarà que, per a
cada activitat a desenvolupar, es faça un anàlisi crítica del que les IA proporcionen en termes de: rapidesa d#accés a la informació; amplitud,
varietat i profunditat de la informació obtinguda; i reconeixement, veracitat i rigor de les fonts esmentades -en cas que s'hi esmenten-. Al final
del curs s'espera mesurar les competències per contrastar la seua millora. Es plantegen accions de difusió de resultats
dimensions i nivells del procés d’ensenyament-aprenentatge (E-A) en l’àrea d’Organització d’Empreses:
1. L’estudiant i la manera en que l’ús de les IA afecta al desenvolupament de les seues competències
2. El professorat i la forma en que les IA poden complementar les metodologies actives d’ensenyament-aprenentatge.
Els objectius específics son:
1.1. Analitzar quina és la relació entre l’ús de les IA (comparativa entre ChatGPT i Perplexity.AI) i les competències dels estudiants. Concretament la d’avaluació i anàlisi crítica, la capacitat de recerca, exploració i disseny creatiu de noves alternatives, i les competències digitals vinculades a un ús eficaç, segur i ètic de les IA.
1.2.Comprendre els mecanismes mitjançant els quals l’aplicació de metodologies d’E-A actives- concretament l’aprenentatge basat en projectes- pot canalitzar la millora d’aquestes competències de l’estudiant.
1.3.Analitzar si hi ha un biaix cultural o relacionat amb l’experiència que afecte a aquesta relació, i que es basa en la diferent procedència dels estudiants i el seu nivell de competències digitals prèvi.
400
Doble Grado en Derecho y Economía
Doble grado en Derecho y en Ciencias Políticas y de la Administración Pública
Grado en International Business / Negocios Internacionales
35099 |
L’empresa i el seu entorn |
35795 |
Fonaments de Direcció d’Empreses Gr. AR |
35795 |
Fonaments de Direcció d’Empreses Gr. GB |
35795 |
Fonaments de Direcció dÈmpreses Gr. IA |
35796 |
Direcció Estratègica de l’Empresa Gr. TR |
35825 |
Gestió de la innovació Gr.GA |
35825 |
Gestió de la innovació Gr.OR |
35858 |
Direcció Estratègica de Recursos Humans, Gr. OR |
35892 |
Direcció d’Empreses Internacionals Gr AR |
35892 |
Direcció d’Empreses Internacionals Gr GO |
35892 |
Direcció d’Empreses internacionals GR GR |
35900 |
Cross Cultural Management Gr. AR |
35900 |
Cross Cultural Management Gr. GO |
35900 |
Cross Cultural Management Gr. GR |
35906 |
Gestió del canvi i la innovación Gr. GR |
35906 |
Gestió del canvi i la innovación Gr. OR |
36430 |
Empresa i ciencia de dades |
Estudiantat de Grau de la Facultat d'Economia
Materials audiovisuals. Podem destacar els diferents vídeos que són lliures per a tota la comunitat:
https://edumedia.uv.es/media/Aclariment%20funci%C3%B3%20de%20motivaci%C3%B3%20de%20RH%20-%20Quiz/1_d40ynkpv
https://edumedia.uv.es/media/Aclariment%20Diferenciaci%C3%B3%20vs.%20Diversificaci%C3%B3%20-%20Quiz/1_erry7k86
https://edumedia.uv.es/media/Segunda%20parte%20tema%201/1_t8b5gabe
https://edumedia.uv.es/media/An%C3%A1lisis+MultivarianteA+%C3%A1rea+de+econom%C3%ADa+y+empresa.+Primera+parte/1_mik9lluf
https://edumedia.uv.es/media/Topic+6.1.+Competitive+arguments+-+Quiz/1_j8wtlo9o
https://edumedia.uv.es/media/6.2+Generic+strategies+-+Quiz/1_nc4ykiwl
https://edumedia.uv.es/media/6.3.+Strategic+clock+-+Quiz/1_k8xrmhlr
https://edumedia.uv.es/media/La+matriu+BCGA+qu%C3%A8+permet+analitzar+i+definirF+-+Quiz/1_ej5bt54w
https://edumedia.uv.es/media/La+matriu+BCGA+qu%C3%A8+permet+analitzar+i+definirF+-+Quiz/1_ej5bt54w
https://edumedia.uv.es/media/An%C3%A1lisi+de+l%27entorn+competitiu_Trim+-+Quiz/1_sjvw7drt
https://edumedia.uv.es/media/An%C3%A1lisi+de+l%27entorn+competitiu_Trim+-+Quiz/1_sjvw7drt
• https://edumedia.uv.es/edit/1_34jko23c
• https://edumedia.uv.es/edit/1_ot4h9ryi
• https://edumedia.uv.es/edit/1_jrsf1l6m
- DASI COSCOLLAR, MARIA DELS ANGELS
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- OLTRA COMORERA, VICTOR
- PDI-Titular d'Universitat
- FERRERAS MENDEZ, JOSE LUIS
- PDI-Titular d'Universitat
- BORONAT MOLL, CARLES
- PDI-Ajudant Doctor/A
- FERNANDEZ MESA, ANA ISABEL
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Cap de Seccio-Servei
- Cap d' Iniciatives Uv Ocupacio
- ALEGRE VIDAL, JOAQUIN
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- LEON DARDER, FIDEL
- PDI-Titular d'Universitat
- DOLZ DOLZ, CONSUELO
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- MERIN RODRIGAÑEZ, JOAN
- PI-Invest Formacio Atraccio Talent