Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

Código piec_2733030
Curso académico 2023-2024
Grupo de innovación educativa Innovación, Docencia y Diversidades
Programa Proyectos de innovación Docente (PID)
Áreas de conocimiento Ciencias Sociales y Jurídicas
Fecha de Inicio 01/09/23
Fecha de fin 31/07/24
Palabras clave Diversitats, docència, recursos, materials, ODS
Líneas estratégicas

Disseny, utilització i avaluació de materials, recursos i estratègies per a la docència.

Presentación

El projecte SOM es vol centrar en aquesta ocasió en els ODS 4, 5 i 10, i tractarà de fer un diagnòstic sobre la presència de les diversitats en la formació docent, a través de formularis d’enquesta i de grups de discussió entre estudiantat i professorat. 
A partir de la constatació de les carències percebudes, es proposaran línies de treball basades sobretot en els itineraris lectors, en l’intercanvi d’experiències semblants en diversos nivells educatius i en les propostes concretes d’incorporació de materials i recursos que es posaran a l’abast de docents i estudiants, per tal de facilitar la inclusió en les aules. En definitiva, es tracta de formar els i les futures docents en el tractament de les diversitats per tal de garantir la seua formació integral, que sens dubte repercutirà en l’ensenyament escolar, a través de la incorporació de processos, tècniques i estratègies innovadores que faciliten la participació activa.

Objectivos

A partir de l’objectiu general (elaborar un diagnòstic de les necessitats i crear un espai on poder compartir materials i recursos), es pretén estimular l’educació en la diversitat als diferents nivells educatius, tot implicant diverses matèries. La línia estratègica a la qual s’adscriu el projecte és la 2 (Disseny, utilització i avaluació de materials, recursos i estratègies per a la docència). En aquest sentit, incorporem els objectius generals associats a aquesta línia:

1. Fomentar el bon ús dels recursos educatius oberts en la docència i l’aprenentatge.

2. Motivar l’ús de les diferents eines que la Universitat de València posa a la disposició de la docència.

3. Promoure la creació i la difusió de recursos educatius de qualitat i impacte en l’aprenentatge.

En concret, els objectius específics seran:

1. Elaboració, difusió i interpretació de resultats d’un formulari sobre la presència de les diversitats en les aules universitàries.Creació de grups de discussió sobre la presència de les diversitats en la docència i la formació universitària.

2. Convocatòria de les III Jornades d’Educació i Diversitat, un espai obert a l’estudiantat i al professorat on compartir idees i experiències sobre la diversitat en els diversos nivells educatius.

3. Elaboració d’itineraris lectors per a la docència universitària.

4. Posada a l’abast de docents i estudiants de resultats, materials i recursos per a la incorporació de les diversitats a la docència.

Subvención

600

Grados implicados
Grado en Maestro/a en Educación Infantil
Grado en Maestro/a en Educación Primaria
Grado en Filología Clásica
Másteres implicados
Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria
Estudiantado al que va dirigido

En total, el nombre d’alumnat implicat en les accions ha estat de 750 persones (10 grups en total, de Magisteri Infantil Magisteri Primària, Filologia i Màster de Secundària, mes els 250 participants en els cursos de sensibilització).

 

 

Evento donde se presenta

Congrés Internacional sobre Estudios de Diversitat Sexual en Iberoamèrica: Desitjos, Espais i Identitats (CIEDSI) que es va celebrar entre el 17 i el 19 de juliol a Girona. Jornada «Innovació docent, expressió oral , escrita i audiovisual en les assignatures de l’àrea de filologia catalana», organitzada pel Grup Consolidat d’Innovació Educativa GESOLCAT (Projecte d’Innovació Educativa Consolidat GCID23_2585499). Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Universitat de València, 23 de maig de 2024. X Jornada d’Innovació Educativa: “Tecnologies emergents per a la transformació docent”, organitzada pel Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa, Universitat de València, 9 de juliol de 2024.

Resultados

A partir dels resultats obtinguts que assenyalavenla falta de formació del futur professorat (hem de tenir present que no existeix cap assignatura en el pla d’estudis que parle de diversitat sexogenèrica o sexual), hem pogut implementar coneixements en les diferents assignatures en què treballem cosa que ha permés a l’estudiantat, introduir aquesta perspectiva en la creació de situacions d’aprenentatge que podrien treballar en les aules d’Educació Primària

Materiales docentes creados

Herrero, Ricard & Paula, Jose. Heratic Virtual Keyboard with phonetic symbols [aplicació informàtica]. Es tracta d’un teclat virtual que inclou, a més de les grafies i les funcions habituals dels teclats convencionals, els símbols i diacrítics necessaris per a fer transcripcions fonètiques en català, basc, espanyol i gallec. Proposada per a registre de la propietat intel·lectual en la UV (Vicerectorat d’Innovació i Transferència)

Coordinación
  • OLTRA ALBIACH, MIQUEL ANGEL
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Ver ficha
Miembros
  • OLTRA ALBIACH, MIQUEL ANGEL
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Ver ficha
  • PARDO COY, ROSA MARIA
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Practiques Ext Centre
Ver ficha
  • PARDO COY, ROSA MARIA
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Practiques Ext Centre
Ver ficha
  • HERRERO ARAMBUL, RICARD
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • PATERNA CRESPO, SERGIO
  • Doctorand.
Ver ficha
Participantes de otras entidades

LANDA DIESTRO JON

SANCHEZ TORREJON BEGOÑA

FUENTES MIGUEL JUAN JORGE

Estructuras asociadas
Didáctica de la Lengua y la Literatura
PLAYLIST