Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

Design of course materials and assessment in EMI

Destinatarios PDI
Modalidad de impartición En línea asíncrona + Presencial
Lengua Inglés
Duración total 10
Duración presencial 8
Duración en línea asíncrona 2
Programa PRIDA
Modalidad formativa Curso
Periodo 2º cuatrimestre
Curso académico 2022-2023
Edición 01
Any del pla de formació 2023
Fecha de inicio del curso 12/01/2024
Fecha de finalización del curso 19/01/2024
Fecha de inicio de inscripción 05/09/2023
Fecha de finalización de inscripción 12/09/2023
Sesiones
Sesión Fecha y hora de inicio Fecha y hora de finalización Aula Ubicación
1 12/01/2024 09:30 12/01/2024 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE)
2 19/01/2024 09:30 19/01/2024 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE)
Perfil profesional destinatarios
PDI de qualsevol àrea que impartisca en l’actualitat o puga impartir docència en anglès en els seus graus (excepte filologia anglesa i traducció llengua B anglés)
Criterios de selección

Participants will be selected according to the following criteria:
- For those courses that have specific requirements, it must be verified that the applicants actually meet them.
- Preference will be given to the requests of those applicants who have not taken courses with similar characteristics in the last three years.
- Likewise, preference will be given to those who have not taken training courses in the last three years.
- In the event of a tie between applicants in application of the above criteria, it will be necessary to adhere to the rigorous order of entry of the applications (day and time of presentation)

Profesorado UV
  • Maruenda Bataller, Sergio
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Objetivos formativos

1. To create teaching materials and activities in EMI courses to cater for students' learning needs, course objectives and assessment methods.
2. To learn about the types of assessment tools and criteria that can be used in EMI courses.
3. To design an assessment system for course materials and class activities that interrelates competencies and learning objects.
 

Contenidos

1. Materials design in EMI: pedagogical and practical issues.
2. Analysing, producing, adapting and assessing materials for learners.
3. Assessment: competencies > learning outcomes > materials/activities.

Competencias que se desarrollarán

1. To be able to create and adapt materials and teaching activities for EMI courses.
2. To be able to design and apply assessment tools and systems not only to students' competencies but also to course materials and teaching performance.

Criterios y procedimiento de evaluación de la actividad

Design of a course activity / material with its corresponding assessment system.

Inscripción