Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

Foundations of Social and Emotional Development and Effective Stress Managment for Educators

Destinatarios PDI
Modalidad de impartición Presencial
Lengua Inglés
Duración total 8
Duración presencial 8
Duración en línea síncrona 0
Duración en línea asíncrona 0
Programa PRIDA
Modalidad formativa Curso
Curso académico 2023-2024
Edición 01
Any del pla de formació 2024
Fecha de inicio del curso 07/05/2024
Fecha de finalización del curso 09/05/2024
Fecha de inicio de inscripción 18/04/2024
Fecha de finalización de inscripción 26/04/2024
Sesiones
Sesión Fecha y hora de inicio Fecha y hora de finalización Aula Ubicación
1 07/05/2024 10:00 07/05/2024 14:00 Aula 2.2 SFPIE
2 09/05/2024 10:00 09/05/2024 14:00 Aula 2.2 SFPIE
3 Aula 2.2 SFPIE
4 Aula 2.2 SFPIE
Profesorado UV
  • Schoeps -, Konstanze
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a Curs
  • Secretari/a de Departament
Ver ficha
Objetivos formativos

This course is based on the ability model of emotional intelligence (Mayer et al., 2016) and aims to enhance perception of one's own emotions and the emotions of others, develop skills in understanding emotions and their impact on behavior and relationship, as well as cultivate strategies for effectively managing emotions in oneself and in interpersonal interactions. The first session is dedicated to the “natural sequence” of social and emotional learning: perceiving, understanding and managing emotions. The second session focuses on developing skills in assertiveness, conflict resolution, and empathy, with a focus on their role in reducing stress. Instructional strategies include experiential exercises, interactive discussions, role-playing activities to practice understanding and managing emotions in different scenarios.

Competencias que se desarrollarán

1. Emotional abilities: perceiving, understanding and managing emotions

2. Social abilities: assertiveness, conflict resolution and empathy

3. Skills for Stress management

Criterios y procedimiento de evaluación de la actividad

Asistencia

Inscripción