Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

Social and emotional training for educators: reducing stress and enhancing well-being

Destinatarios PDI
Modalidad de impartición Presencial
Lengua Inglés
Duración total 8
Duración presencial 8
Programa PRIDA
Modalidad formativa Curso
Periodo 2º cuatrimestre
Curso académico 2022-2023
Edición 01
Any del pla de formació 2023
Fecha de inicio del curso 07/11/2023
Fecha de finalización del curso 09/11/2023
Fecha de inicio de inscripción 05/09/2023
Fecha de finalización de inscripción 12/09/2023
Sesiones
Sesión Fecha y hora de inicio Fecha y hora de finalización Aula Ubicación
1 07/11/2023 10:00 07/11/2023 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE)
2 09/11/2023 10:00 09/11/2023 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE)
Perfil profesional destinatarios
PDI
Profesorado UV
  • Schoeps -, Konstanze
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objetivos formativos

This course is based on the ability model of emotional intelligence (Mayer et al., 2016) and aims to develop social and emotional abilities and skills to reduce work-related stress and enhance psychological well-being. The first session is dedicated to the “natural sequence” of social and emotional learning: perceiving, understanding and managing emotions. The second session focuses on real world application of social emotional learning and its relationship with assertiveness, conflict resolution and empathy. Instructional strategies include experiential dynamics, relaxation/meditation, role-playing, individual introspective, group debates, etc.

Contenidos

 

Competencias que se desarrollarán

1

Emotional abilities: perceiving, understanding and managing emotions

2

Social abilities: assertiveness, conflict resolution and empathy

3

Stress management

 

Criterios y procedimiento de evaluación de la actividad

Attendance 85%

Inscripción