Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent d'Atenció a la Diversitat i Educació Inclusiva

Dades generals
Objectius
1-Aportar un coneixement interdisciplinari per a pensar i reflexionar sobre les pràctiques educatives des de la visió del paradigma d'educació inclusiva i actuar en conseqüència.

2-Atendre les necessitats formatives tant teòriques com pràctiques d'aquelles persones que vulguen iniciar-se en processos d'educació inclusiva, específicament descobrir les bases teòriques que fonamenten l'educació inclusiva; les mesures específiques des de les quals abordar la inclusió i la diversitat; les necessitats específiques de suport educatiu; les pràctiques d'ensenyança-aprenentatge centrades en la cooperació i col·laboració; la formació en mediació escolar com a estratègia per a la resolució de conflictes; la labor de l'acció tutorial des dels plans d'atenció a la diversitat; l'accessibilitat i inclusió de les persones a través dels recursos tecnològics; i sobre la implicació i les necessitats de la famílies des d'un context col·laboratiu d'aprenentatge o formació.

3-Contribuir al desenrotllament i consecució del 4t objectiu de l'Agenda 2030 sobre el Desenrotllament Sostenible aprovada en 2015 pels Estats membres de les Nacions Unides (ONU).
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:On-line
Preu matrícula 890 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció07/01/2026
Data d'inici curs gener 2026
Data de finalització curs desembre 2026
Edició12 ª
Codi títol25421060
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari En línia
Lloc d'imparticióAula Virtual UV-ADEIT
Eixida professional
El Màster d'Atenció a la diversitat i educació inclusiva oferix una eixida professional i formativa de postgrau per als mestres i mestres d'educació infantil i primària, pedagogia terapèutica, audició i llenguatge, música, educació física, anglés, professorat d'educació secundària, pedagogs i pedagogues, professionals de la psicopedagogia, educadors i educadores socials, professionals de la psicologia, orientadors i orientadores educatives, logopedes, professionals que treballen en associacions i/o servicis de caràcter psicosocial i educatiu que dediquen el seu treball a l'atenció de persones amb diversitat funcional (tallers ocupacionals, inserció laboral, programes de garantia social, programes de transició a la vida adulta i activa, etc.), tutors/as en centres i servicis específics, professionals dels centres formatius (aules taller, unitats d'escolarització externa, etc.)... Addicionalment, i donat el caràcter especialitzat i aplicable als múltiples contextos en els quals poden intervindre els professionals de l'educació, el tipus de formació que oferix el Màster suposa de gran utilitat per a totes aquelles persones que desitgen intervindre dins del context educatiu formal i no formal en l'àmbit de l'atenció a la diversitat. A més, pot servir tant per a ampliar el perfil laboral en l'atenció a la diversitat de l'alumnat o bé per a adquirir competències per a desenrotllar la seua activitat investigadora en esta àrea.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
DireccióInmaculada Chiva Sanchís
Profesora Titular de Universidad. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA de la Universitat de València.
Genoveva Ramos Santana
Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universtiat de València. Coordinadora del Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC).
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció07/01/2026

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Fonaments teòrics i conceptualització de l'atenció a la diversitat
 És el primer mòdul de 8.
Capítol 1. Atenció a la diversitat i principis bàsics.
Definició d'atenció a la diversitat i principis bàsics (diversitat, inclusió,
normalitat, flexibilitat, contextualització i expectatives positives)
Capítol 2. Diversitat en les variables que componen la individualitat humana.
El Model Integrador de la Teoria General de la personalitat. Principals teories
factorials de la intel·ligència i diferències individuals.
Capítol 3. Educació inclusiva i equitat en els sistemes educatius.
Les comunitats inclusives. Aules equitatives. Igualtat d'oportunitats i
identitat. Compensació de desigualtats en educació. Educació intercultural.
L'Educació emocional. Intel·ligència emocional i competències emocionals.
Capítol 4. Models de treball en l'educació inclusiva
Models Funcionals. Model de Qualitat de Vida, Model Social o Soci-crític.
Capítol 5. Bones pràctiques en educació inclusiva.
 
Mesures d'atenció a la diversitat: a nivell institucional i a nivell de centre educatiu
 És el segon mòdul de 8.
Capítol 1. Polítiques internacionals i nacionals d'atenció a la diversitat
Capítol 2. Organització dels ensenyaments en el Sistema Educatiu Espanyol i
atenció a la diversitat:
-Educació Infantil
-Educació Primària
-Educació Secundària
-Educació Superior
-Educació de Persones Adultes
Capítol 3. Organització i gestió dels centres educatius per a atendre la diversitat

-Estructura, composició i funcions.
-Òrgans unipersonals de govern
-Òrgans col·legiats de govern
o Òrgans de coordinació docent: Departaments de coordinació didàctica, comissió de coordinació pedagògica
equips de cicle, tutors/as, d'orientació educativa, d'activitats
complementàries i extraescolars
-El centre educatiu i l'atenció a la diversitat.
Capítol 4. Plans i projectes al servei de l'atenció a la diversitat en els
centres educatius
-Projecte educatiu de centre (PE)
-Pla d'Atenció a la Diversitat (PAD)
-Pla d'Orientació Acadèmica i Professional (POAP)
-Pla d'Acció Tutorial (PAT)
-Pla de Transició
-Altres plans: Pla de Millora
-Programació General Anual (#PGA)
Capítol 5. Mesures i programes per a atendre l'alumnat amb necessitats de
suport educatiu
-Mesures generals (reforç educatiu, opcionalidad i optativitat)
-Mesures específiques
-Adaptacions Curriculars Individuals Significatives (ACIS)
-Adaptacions d'Accés al currículum
-Programa de Diversificació Curricular (PDC)
-Altres programes per a atendre les diferències individuals:
-Programes de Qualificació Professional Inicial (PCPI)
-Programa d'Acolliment al Sistema Educatiu (PASSADA)
-Programa d'Acompanyament Escolar (PAE)
-Programa de Suport i Reforç
-Programa de Compensació Educativa
 
L'alumnat i l'atenció a la diversitat
 És el tercer mòdul de 8.
Capítol 1. Avaluació i informe psicopedagògic d'alumnat amb necessitats
específiques de suport educatiu.
Capítol 2. Atenció primerenca en alumnat amb necessitats de suport educatiu.
Principis bàsics.
Models d'intervenció des de l'atenció primerenca.
Capítol 3. Alumnat amb dificultats específiques d'aprenentatge.
Concepte.
Perspectives actuals.
Models d'intervenció.
Capítol 4. Alumnat amb Necessitats educatives especials
Capítol 5. Alumnat amb Altes capacitats intel·lectuals.
Fonamentació teòrica i conceptual de les altes capacitats.
Classificació de les altes capacitats.
Models d'intervenció en Altes capacitats.
Capítol 6. Alumnat amb integració tardana al sistema educatiu (amb
escolarització irregular, Minories ètniques o culturals en situació de desavantatge
social, amb residència en zones social, cultural o econòmicament desfavorides,
escolaritzat en dependències d'institucions de protecció social del menor).
Fonamentació teòrica i conceptual.
Models d'intervenció.
Capítol 7. Alumnat amb trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat
(TDAH).
Fonamentació teòrica i conceptual del TDAH.
Models intervenció en TDAH.
Capítol 8. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en estudis
universitaris.
 
Estratègies d'ensenyament-aprenentatge: la cooperació i col·laboració.
 És el quart mòdul de 8.
Capítol 1. Nova perspectiva sobre l'ensenyament i l'aprenentatge com a mesura d'atenció
a la diversitat.
Els elements del currículum: Objectius, continguts, competències bàsiques, mètodes
pedagògics i l'avaluació.
Capítol 2. Metodologies actives d'ensenyament-aprenentatge per a atendre la diversitat. L'aprenentatge significatiu, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per parells i
iguals i aprenentatge per Serveis (Aps).
Capítol 3. Formació i tècniques de col·laboració entre el professorat.
Capítol 4. Les comunitats d'aprenentatges i l'atenció a la diversitat.
Capítol 5. El joc i l'atenció a la diversitat.
Capítol 6. Resposta educativa família-escola per a afavorir un desenvolupament
harmònic de l'alumnat
Capítol 7. El Index for Inclusion: la participació i l'aprenentatge de tots els
implicats dels centres escolars.
 
Atenció a la diversitat, acció tutorial, convivència i mediació escolar.
 És el cinqué mòdul de 8.
Capítol 1. Acció tutorial, convivència, disciplina i mediació escolar com a
resposta a l'atenció a la diversitat.
Capítol 2. Marc teòric, normatiu i contextualització de la convivència i la
disciplina en el centre i a l'aula.
Capítol 3. Programes d'intervenció per a la millora de la Convivència escolar.
Capítol 4. Organització de la convivència en el centre i a l'aula.
-Models de gestió de la convivència.
-Estratègies i actuacions per a la millora del clima escolar.
- El Pla de Convivència.
- L'aula de convivència.
- La tutoria.

Capítol 5. Mediació escolar i resolució de conflictes.
-Definició i característiques.
-Fases en el procés de mediació.
-Tipus de mediació escolar.
-L'equip de mediació escolar.
-Rol, funcions i habilitats del mediador/a.
-Programes de formació de mediadors/as.
-Activitats d'aula i de tutoria en la prevenció i resolució de
conflictes.
-Les habilitats socials i la resolució de conflictes.
 
Recursos tecnològics per al tractament educatiu de la diversitat
 És el sisé mòdul de 8.
Capítol 1. Accessibilitat i inclusió. L'ètica de la tecnologia educativa
Capítol 2. Tecnologies de suport i ajuda.
Capítol 3. Les competències tecnològiques de l'alumnat i del professorat
Capítol 4. Importància i avanç de la tecnologia en l'àmbit de l'atenció a la
diversitat.
Capítol 5. Exemples de recursos tecnològics disponibles per a atendre la diversitat
(Revistes especialitzades, llibres, Internet, associacions i altres
organitzacions
 
Família i atenció a la diversitat
 És el seté mòdul de 8.
Capítol 1. Estructura i funcionament de la família.
Capítol 2. Creences, actituds i valors parentals. La família i el desenvolupament de
comportaments, hàbits i actituds.
Capítol 3. La implicació de la família en els diferents nivells educatius.
Capítol 4. Les necessitats de les famílies i suports que precisen per a atendre la diversitat.
.Capítol 5. Les confederacions i associacions de pares i mares en l'atenció a
la diversitat.
 
Integració sociolaboral i atenció a la diversitat
 És el huité mòdul de 8.
Capítol 1. La inserció laboral com a procés entre la inclusió i l'exclusió
social
-La inclusió social
-La inclusió laboral
-Factors que afavoreixen els processos d'inclusió
sociolaboral
Capítol 2. Estratègies educatives per al foment d'oportunitats
laborals.
Sistemes de suport, adopció i ocupació en poblacions
escolars.
Propostes d'actuació en centres d'educació
secundària obligatòria
Capítol 3. Principals contextos o via d'inserció sociolaboral
-La família
- El context econòmic-laboral
-Les polítiques socials
-Les associacions
Capítol 4. Formació professional per a l'ocupació
-Qualificació professional
-Nivells: Catàleg Nacional de Qualificacions
Professionals
-Formació ocupacional bàsica.
-Cursos de formació professional per a l'ocupació.- Tallers d'ocupació.
Capítol 5. Integració laboral de subjectes amb discapacitat
-Marc legal
-Quota de reserva
-Excepcionalitat
-Mesures alternatives
-L'ocupació amb suport
-Incentius a la contractació de persones amb discapacitat
-Integració de treballadors discapacitats en el sistema d'ocupació
protegida: Els Centres Especials d'Ocupació
-Els Centres Ocupacionals
-Mesures de trànsit del empelo protegit a l'ordinari: Els
enclavaments laborals
Capítol 6. Els Serveis d'Integració Laboral
-Orientació laboral de les persones amb discapacitat
-Ocupabilitat
-Millorar habilitats en la cerca de treball
-Creació directa d'ocupació i autoocupació
-Serveis a les empreses
-Experiències
Capítol 7. Empreses d'inserció laboral
-Lluitar contra la pobresa i l'exclusió social
-Metodologies d'inserció laboral en la mateixa empresa, en
una empresa aliena o en projectes d'autoocupació.
-Destinataris
-Itineraris d'inserció
-Requisits i normativa
 
Treball fí de màster
 És el nové mòdul de 9 i es publicaran les especificacions del TFM al inici del máster. Els descriptors atendran a tots els treballats en els diferents mòduls, concretament es podran utilitzar aquells centrats en els continguts de les diferents assignatures així com, en els quals versen els seus apartats.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
María Celeste Asensi Borrás Directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València
Carmen Carmona Rodriguez Profesor/a Titular de Universidad + info
Elvira Carpintero Molina Profesora Titular de Universidad. Departamento: Investigación y Psicología en Educación (área MIDE). Universidad Complutense de Madrid.
Inmaculada Chiva Sanchís Profesora Titular de Universidad. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA de la Universitat de València. + info
Marcos Octavio Galán Morán Neuropsicólogo Clínico. Dpto. de Neurología del Hospital Universitario Doctor Peset. Educador Social, Fundació Mare de Deu dels Innocents i Desamparats
Laura Garcia Raga Profesor/a Titular de Universidad + info
Gemma García Soriano Profesor/a Titular de Universidad + info
María Pilar Herce Palomares Profesora Asociada de Universidad. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València. Fundadora y directora de la red de centros para la promoción del talento Despierta (https://despiertatalento.com/) + info
Luis López Murria Pedagogo en la Unidad Terapéutica Educativa Residencial de salud mental infantil y juvenil Acompanya´m, del hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Autor del manual: "Educar en llamas"
Manuel López Torrijo Es licenciado y doctor en Ciencias de la Educación por la Universitat de València
Lidia Márquez Baldo Ayudante/a Doctora. Departamento de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Investigación relacionada con las tecnologías educativas y la evaluación educativa + info
Francisco Javier Mondéjar Alarcón CEIP L'Ermita - Orientador Educatiu
Ana María Moral Mora Profesora Permanente Laboral PPL. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA. + info
Andrés Payá Rico Profesor/a Titular de Universidad + info
Alfredo Pérez Boullosa Profesor/a Titular de Universidad + info
Genoveva Ramos Santana Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universtiat de València. Coordinadora del Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC). + info
Verónica Riquelme Soto Ayudante Doctora. Dpto. de Teoria de l'Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de investigación: GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia de la Universitat de València. + info
Piedad María Sahuquillo Mateo Profesor/a Titular de Universidad. Dpto de Teoria de l'Educació UV. Pertenece al GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia y al GREAV Grupo de investigación en pedagogía universitaria, educación a lo largo de la vida y desarrollo sostenible + info
Susana Valverde Montesino Profesora contratada doctor. Departamento de Investigación y Psicología en Educación. Facultad de Educación. Universidad Complutense de Madrid.
Metodologia
Metodologia
La metodologia d'este Màster s'entén des d'una perspectiva teoricopràctica. La distinció entre teoria i pràctica té una menor, o fins i tot nul·la, significació amb les noves metodologies docents d'ensenyança-aprenentatge en l'àmbit universitari a distància. Específicament, es correspon amb modalitats d'ensenyança-aprenentatge a distància, no presencial, centrada en dos de les grans metodologies actives d'ensenyança-aprenentatge: Aprenentatge Autònom i Tutories virtuals. Este Màster es dissenya des d'una concepció d'aprenentatge dirigit i sistematitzat pel professorat encarregat on el protagonista és l'alumnat, des de la seua autonomia i des del seu propi procés d'aprenentatge autoregulat. L'estudi autònom, per part de l'alumnat, consistirà a prendre com a referència de treball el material didàctic escrit per a cada assignatura, elaborat a consciència pel professorat responsable de la mateixa (manual de continguts i d'aprofundiment sobre el tema, activitats pràctiques de busca i reflexió, exercicis d'autocomprovació i avaluació permetent a l'estudiant retroalimentar el seu procés d'aprenentatge). A més, l'alumnat tindrà com a suport de l'aprenentatge i desenrotllament de la matèria l'Aula Virtual del curs, una plataforma formativa d'accés als manuals i estudis complementaris. En esta plataforma també es proporcionaran fòrums de debat on el professorat de les assignatures farà les aportacions necessàries per a complementar el contingut i propiciar l'intercanvi d'informació, a través de notícies d'interés, reflexions. Les tutories seran virtuals i podran ser gestionades/planificades per cada alumne/a en funció de les seues necessitats formatives a través de la plataforma de formació on es tindrà accés als correus de tot el professorat del Màster. Finalment, es realitzaran videoconferències per a explicar aspectes essencials del Màster i per a actualitzar continguts específics dels mòduls, dites videoconferències seran gravades i aportades com
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Titulats/as universitaris (llicenciats/as i graduats/as universitaris/as), preferentment:
Mestres i mestres d'educació infantil i primària, pedagogia
terapèutica, audició i llenguatge, música, educació física, anglés...
Professorat d'educació secundària.
Pedagogs i pedagogues.
Professionals de la psicopedagogia.
Educadors i educadores socials.
Professionals de la psicologia.
Orientadors i orientadores educatives.
Logopedes.
Personal d'associacions i/o servicis de caràcter psicoeducatiu que dediquen el seu treball a l'atenció de persones amb diversitat funcional (tallers ocupacionals, inserció laboral, programes de garantia social, programes de transició a la vida adulta i activa, etc.)
Tutors/as en centres i servicis específics.
Personal de centres formatius (aules taller, unitats d'escolarització externa, etc.).
En general, llicenciats/as i graduats/as universitaris/as que desitgen intervindre dins del context escolar en l'àmbit de l'atenció a la diversitat i a les persones amb necessitats específiques de suport educatiu.

Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Criteris admissió
Es tindran en compte els perfils preferencials i, en cas d'existir més sol·licituds de preinscripció que places, es valorarà l'expedient acadèmic de l'estudiantat.
Resultats d'aprenentatge
-Descobrix i integra els fonaments teòrics i principis bàsics de l'Atenció a la diversitat des d'una concepció d'educació inclusiva.
-Reconeix i adapta els diferents elements del currículum des d'un plantejament integrador amb perspectiva inclusiva.
-Descobrix i Analitza quines són les necessitats de les famílies i suports que precisen per a atendre la diversitat
-Analitza els processos d'avaluació psicopedagògica a desenrotllar en l'àmbit de les necessitats específiques de suport educatiu
-Dissenya, crea i avalua programes d'Acció tutorial, convivència, disciplina i mediació escolar perquè es convertisquen en una resposta a l'atenció a la diversitat
-Diferència i crea diferents estratègies a desenrotllar per a la Integració laboral de subjectes amb discapacitat
-Estudia i analitza exemples de recursos tecnològics disponibles per a atendre la diversitat.
-Identifica i adapta les característiques dels plans i projectes al servici de l'atenció a la diversitat que es desenrotllen o poden desenrotllar-se en els centres educatius.
-Aplica i àmplia el coneixement científic i/o pràctic sobre un tema específic dels plantejats en el Màster.
Contacte