-
L. Gil, E. Vidal-Abarca y T. Martínez. (2008)
(2008)
La eficacia de tomar notas para integrar información de varios textos. Infancia y Aprendizaje, 31(2), pp. 259 - 272
. ISSN: 0210-3702
-
Cerdán, R., Vidal-Abarca, E., Martínez,T., Gilabert, R. y Gil, L.
(2009)
Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension. Learning and Instruction(19), pp. 13 - 27
. ISSN: 0959-4752
-
Martínez, T., Vidal-Abarca, E., Gilabert, R., & Gil, L.
(2009)
On-line assessment of comprehension processes. Spanish Journal Of Psychology(12), pp. 308 - 319
. ISSN: 1138-7416
-
Mañá, A., Vidal-Abarca, E., Domínguez, C., Gil, L., & Cerdán, R.
(2009)
Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos. Infancia y Aprendizaje(32), pp. 553 - 565
. ISSN: 0210-3702
-
Bråten, I., Gil, L., Strømsø, H.I., & Vidal-Abarca, E.
(2009)
Personal epistemology across cultures: Exploring Norwegian and Spanish university students' epistemic beliefs about climate change. Social Psychology Of Education(12), pp. 529 - 560
. ISSN: 1381-2890
-
Gil, L.; Braten, I.; Vidal-Abarca, E; Stromso, H.
(2010)
Understanding and integrating multiple science texts: Summary tasks are sometimes better than argument tasks. READING PSYCHOLOGY, 31, pp. 60 - 68
. ISSN: 0270-2711
-
Gil, L.; Braten, I.; Vidal-Abarca, E.; Stromso, H.
(2010)
Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?. Contemporary Educational Psychology, 35, pp. 157 - 173
. ISSN: 0361-476X
-
Salmerón, L.; Gil, L.; Braten, I.; Stromso, H.
(2010)
Comprehension effects of signalling relationships between document in search engines. Computers in Human Behavior, 26, pp. 419 - 426
. ISSN: 0747-5632
-
Vidal-Abarca, E.; Mañá, A.; Gil, L.
(2010)
Individual differences for self-regulating task oriented reading activities. Journal of Educational Psychology, pp. 817 - 826
. ISSN: 0022-0663
-
Llorens, A.C., Gil, L., Vidal-Abarca, E., Martínez, E., Mañá, A., & Gilabert, R.
(2011)
Evaluación de la competencia lectora: la prueba de Competencia Lectora para Educación Secundaria (CompLEC). Psicothema, 23(4), pp. 808 - 817
. ISSN: 0214-9915
-
-
Gil, L., Serrano, M.A., Martínez, T., y Llorens, A.C.
(2012)
La evaluación on-line de la competencia lectora. Quaderns Digitals. ISSN: 1575-9393
-
Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Salmerón, L., Cerdán, R., Gilabert, R., Gil, L., Mañá, A., Lloréns, A. & Ferris, R.
(2011)
Recording on-line processes in task-oriented reading with Read&Answer. Behavior Research Methods(43), pp. 179 - 192
. ISSN: 1554-351X
-
-
García-Madruga, J.A., Elosúa, M.R., Gil, L., Gómez-Veiga, I. Vila, J.O., Orjales, I., Contreras, A.,& Rodríguez, R.
(2013)
Reading comprehension and working memory¿s executive Processes: An intervention study in Primary school students. Reading Research Quarterly, 42(8), pp. 155 - 174
. ISSN: 0034-0553 -
-
Vidal-Abarca, E.; Gilabert, R.; Ferrer, A.; Ávila, V.; Martínez, T.; Mañá, A.; Llorens, A-C; Gil, L.; Cerdán, R.; Ramos, L.; Serrano, M-A.
(2014)
TuinLEC, an intelligent tutoring system to improve reading literacy skills. Infancia y Aprendizaje, 37(1), pp. 25 - 56
. ISSN: 0210-3702 -
Gil, L., Martínez, T. & Vidal-Abarca
(2015)
On-line Assessment of Strategic Reading Literacy Skills-. Computers & Education, 82, pp. 50 - 59
. ISSN: 0360-1315
-
Salmerón, L.; Vidal-Abarca, E.; Martínez, T.; Mañá, A.; Gil, L.; Naumann, J.
(2015)
Strategic decisions in task-oriented reading. Spanish Journal Of Psychology(18), pp. 1 - 18
. ISSN: 1138-7416
-
-
-
-
Salmerón, L.; Arfé, B.; Avila, V.; Cerdán, R.; De Sixte, R.; Delgado, P.; Fajardo, I.; Ferrer, A.; García, M.; Gil, L.; Gómez-Merino, N.; Jáñez, Á.; Lluch, G.; Mañá, A.; Mason, L.; Natalitzi, F.; Pi-Ruano, M.; Ramos, L.; Ramos, M.; Roca, J.; Rosa, E.; Rosales, J.; Rubio, A.; Serrano-Mendizábal, M.; Skrobiszewska, N.; Vargas, C.; Vergara-Martínez, M.; Perea, M.
(2020)
READ-COGvid: a database from reading and media habits during Covid-19 confinement in Spain and Italy. Frontiers In Psychology, 11, p. 575241
. ISSN: 1664-1078 -
-
Laura Gil; Pablo Delgado; Cristina Vargas; Marta Vergara-Martínez; Ladislao Salmerón
(2020)
La Lectura en pantalla en las aulas. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 89, pp. 41 - 47
. ISSN: 1133-9829