Luis S. Villacañas de Castro, (2010). Sobre la pregunta por la educación y la respuesta marxista. (Comunicació). XVIII Congrés valencià de filosofia. Enric Casaban Moya (ed.) XVIII Congrés valencià de filosofía, València: Societat de Filosofia del País Valencià: pp. 83-88. . València . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2011). Más allá del maestro ignorante. (Comunicació). I Congreso internacional de estética y política. . . València . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2012). The Role of Second-language learning in diagnosing students' gap of knowledge. Towards a symptomatic use of interdisciplinarity. (Comunicació). Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER-2012) North Cyprus, US 08-10 February, 2012. . . Gyrne . XIPRE.
Luis S. Villacañas de Castro, (2012). What is children's literature a metaphor of? Grounds for interdisciplinary teaching at school. (Comunicació). The child and the book conference 2012. . . Cambridge . ANGLATERRA.
Agustín Reyes Torres, Luis S. Villacañas de Castro, Betlem Pardo Soler, (2012). Coordinadores del congreso. (Participació comitè organitzador). I International Conference. Teaching Literature in English for Young Learners. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2012). Una didáctica interdisciplinar del texto literario infantil en inglés, aplicada a 'Frog and Toad all Year', de Arnold Lobel. (Comunicació). XIII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. . . Cádiz . ESPANYA.
Soler Pardo, Betlem; Villacañas de Castro, Luis Sebastián, (2012). Implementing a Didactic Sequence as a Pedagogical Tool to improve Expository Writing in English with 6th Grade Students. (Comunicació). I Congreso Internacional en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas: En camino hacia el plurilingüismo. . . MADRID . ESPANYA.
Villacañas de Castro, Luis Sebastián; Soler Pardo, Betlem, (2012). Propuesta de una secuencia didáctica para la escritura de textos expositivos en lengua inglesa destinada a alumnos de 6º de primaria. (Comunicació). XIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura. . . Cádiz . ESPANYA.
SOLER PARDO, BETLEM; VILLACAÑAS DE CASTRO, LUIS S., (2012). ANALYSING THE RESULTS OF A DIDACTIC SEQUENCE IN THE LIGHT OF INTERDISCIPLINARITY. IMPROVING ARGUMENTATIVE WRITING IN EFL FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS: A CASE STUDY. (Comunicació). 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE CROSS-CURRICULAR APPROACHES TO LANGUAGE EDUCATION. . . TESALÒNICA . GRÈCIA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2013). Which learning processes become involved in an intellectually challenging approach to EFL teaching?. (Comunicació). 4th Bremen Symposion: Foreign Language Processes: Observing, Initiating, Managing, Monitoring. . . Bremen . ALEMANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2013). ACADEMIC BENEFITS OF APPLYING COLLABORATIVE ACTION RESEARCH IN A MASTERS COURSE IN TEACHER TRAINING. (Comunicació). I International Conference in Educational Sciences and Development. Villacañas de Castro, Luis S. (2013). Libro de Actas I CONGRESO INTERNACIONAL DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DESARROLLO. Santander (España), 8-11 de Octubre de 2013 (p. 280). BERMÚDEZ SÁNCHEZ, Facultad de Psicología, Universidad de Granada: Granada. http://www.ugr.es/~aepc/WEBEDUCACION/LIBRORESUMENESEDUCACION.pdf. . Santander . ESPANYA.
Agustín Reyes Torres, Luis S. Villacañas de Castro, Betlem Soler Pardo, (2013). Critical Thinking through Literature. (Comunicació). 37th AEDEAN (Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos) Conference, Oviedo, November 13-15, 2013. . . Oviedo . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2013). How critical literacy paradigms may enable academic language transfer in foreign language education: a case study with university students. (Comunicació). XVI Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didàctica de la Lengua y la Literatura. . . Braga . PORTUGAL.
Luis S. Villacañas de Castro; Agustín Reyes Torres, (2014). Del docente reflexivo al maestro investigador. (Ponència). I Jornadas TFG de la Facultat de Magisteri. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). La dimensión cultural en la enseñanza y el aprendizaje de una lengua extranjera. (Ponència). I Jornadas TFG de la Facultat de Magisteri. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). Miembro del comité organizador de la I Jornadas TFG de la Facultat de Magisteri. (Participació comitè organitzador). I Jornadas TFG de la Facultat de Magisteri. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). Literature for young adults at the centre of a university syllabus: Pedagogical knowledge in Nikki Grimes' Bronx Masquerade. (Ponència invitada). 10 International Conference The Child and the Book 2014. . . Atenas . GRÈCIA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). Miembro del comité organizador. (Participació comitè organitzador). III Jornadas de Innovación Docente en la Educación Superior. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro Agustín Reyes Torres, (2014). Participatory Action Research as an adequate methodology to articulate the placement period with the final degree project. (Comunicació). II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del desarrollo. . . Granada . ESPANYA.
Agustín Reyes Torres Luis S. Villacañas de Castro, (2014). Del docente reflexivo al maestro investigador. (Comunicació). II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo. . . Granada . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). Exploring inter-linguistic transfer of metaphorical skills: Consequences for foreign language education. (Comunicació). ECER 2014 Porto - European Conference on Educational Research. . . Oporto . PORTUGAL.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). El componente cultural en la enseñanza de la lengua extranjera en educación primaria: una investigación colaborativa universidad-escuela. (Comunicació). XV Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). Applying Participatory Action Research strategies to formal contexts of language and literature education: a case study in Higher Education. (Comunicació). XV Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2014). . (Participació comitè organitzador). XV Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro; Agustín Reyes Torres, (2015). Participatory Action Research strategies in the foreign language classroom: From communication to knowledge production. (Comunicació). 5th Bremen Symposion 'Content & Diversity in Language Learning and Teaching'. . . Bremen . ALEMANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2015). La integració dels Clubs de Lectura de la Universitat de València i una assignatura del 'Grau de Mestre/a en Educació Primària: Anglés'. (Comunicació). Jornada Experiències d'Innovació Docent. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2015). Applying 'Principles of procedure' to the EFL clasroom through Collaborative Action Research. (Comunicació). European Conference of Educational Research (ECER 2015). . . Budapest . HONGRIA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2015). 'Induction into knowledge' in the EFL classroom: A CAR project with student-teachers at primary and secundary EFL education. (Comunicació). XVI Congreso Internacional de la Sociedad Española de la Lengua y la Literatura. . . Alicante . ESPANYA.
Agustin Reyes Torres; Luis Villacañas de Castro, (2015). Docencia, reflexión e investigación en la clase de ELE. (Comunicació). XI Foro de Profesores de E/LE. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2016). Using teacher funds of identity as a resource for curricular innovation in the EFL classroom. (Ponència). 6º Seminario Internacional de Desarrollo Profesional de los Docentes de Lenguas Extranjeras. . . Medellín . COLÒMBIA.
Luis S. Villacañas de Castro; Darío Luis Banegas, (2016). Being our best version possible: Identity, collaboration, and research. (Ponència invitada). 41st Annual FAAPI Conference: ELT as a Multidisciplinary Endeavour: Growing through collaboration. . . San Juan . ARGENTINA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2017). Mobilizing teacher and learner identity in EFL education through artistic identity texts. (Comunicació). 6th Bremen Symposion 'The Common European Framework of Reference for Languages: How do we deal with its gaps?'. . . Bremen . ALEMANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2017). . (Participació comitè organitzador). International conference The Child and the Book: Interdisciplinarity between children's literature and arts. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2018). La investigación-acción educativa según Lawrence Stenhouse: un paradigma para el Trabajo de Fin de Grado. (Ponència). V Jornades Treball Fi de Grau, 30 y 31 de enero de 2018. . . Valencia . ESPANYA.
Villacañas de Castro, L.S., (2018). Intersecciones entre la enseñanza del inglés y la pedagogía crítica. (Comunicació). 1er Congreso de investigación educativa. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2018). Agonismo, vida comunitaria y materialidad: la creación de un museo escolar en Nazaret. (Comunicació). Seminario 'Poéticas agonísticas para una educación de la ciudadanía democrática'. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2019). ¿Qué es la investigación acción educativa? Una aproximación desde Lawrence Stenhouse. (Ponència). VI JORNADES DE TFG, Facultat de Magisteri. 30 i 31 de gener de 2019. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro; Wenceslao García Puchades, (2019). ¿Qué significa, para la educación, el 15M? (Escuelas democráticasy trabajo por proyectos). (Ponència). VI JORNADES DE TFG, Facultat de Magisteri. 30 i 31 de gener de 2019. . . Valencia . ESPANYA.
Villacañas de Castro, Luis Sebastián, (2018). Agonismo, vida comunitaria y materialidad: la creación de un museo escolar en Nazaret. (Ponència). Jornadas académicas: ARTE Y EDUCACIÓN PARA UNA RADICALIZACIÓN DE LA DEMOCRACIA. . . Valencia . ESPANYA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2019). A culturally responsive EFL pedagogy for an underprivileged, multicultural, urbal school in Spain. (Ponència invitada). 2nd TEFL Research Colloquium, Universität Trier. . . Treveris . ALEMANYA.
Matilde Portalés; Luis S. Villacañas de Castro; Ana García-Arroyo, (2019). El papel de la multimodalidad en la formación de los futuros maestros. (Taula rodona). Recursos multimodales y literacidad en el aula. . . Valencia . ESPANYA.
Villacañas de Castro, L.S.; Moreno Serrano, L.M.; Giner Real, C., (2019). Museum education and English language Teaching in Spain: Three vignettes. (Comunicació). ECER 2019 Hamburg - The European Conference of Educational Research. . . Hamburgo . ALEMANYA.
Villacañas de Castro, L.S.; Gómez Pons, I.; Sanz Martínez, C.; Tortosa Gonzálvez, C., (2019). Exploring the affordances of materiality for English language learning in a disadvantaged primary school in Spain. (Comunicació). ECER 2019 Hamburg - The European Conference of Educational Research. . . Hamburgo . ALEMANYA.
Villacañas de Castro, L.S., (2019). Back to school: organizing a collaborative action re-search team for ELT in an underprivileged school. (Comunicació). 52nd BAAL Conference: 'Broadening the Horizons of Applied Linguistics'. . . Manchester . ANGLATERRA.
Luis S. Villacañas de Castro, (2019). Las comunas hippies de los años 60 desde la filosofía de la educación de John Dewey: una aproximación. (Comunicació). IV Congreso Estética y Política: Poéticas del desacuerdo para una democracia plural. . . valencia . ESPANYA.