
L'Escola es va celebrar del 4 al 8 de setembre al Campus de Burjassot
L'Escola d'Estiu Erasmus de Física “From Earth to the edge of the Universe”, organitzada per la Facultat de Física de la Universitat de València, va tindre lloc entre el 4 i el 8 de setembre al Campus de Burjassot. L'Escola va ser organitzada com Erasmus+ BIP per les universitats de València, Jyväskylä, Magúncia i Palerm, totes elles de l'Aliança FORTHEM.
L'Escola va oferir conferències, taules redones i diverses activitats lúdiques i formatives en un entorn inclusiu i participatiu. En esta edició, el programa de l'Escola va incloure conferències convidades en els camps d'Astronomia i Astrofísica, i Física de la Terra i Termodinàmica, així com aportacions sobre altres temes de Física o relacionats amb ella (gènere i ciència, gestió de l'estrés en estudiants universitaris, didàctica de la Física, Física i Música, divulgació científica, ...) a càrrec de joves investigadors i professors convidats. També va haver-hi temps perquè els participants presentaren les seues pròpies contribucions.
A més del seu contingut científic, l'Escola va suposar una oportunitat única per a conéixer la Facultat de Física de la Universitat de València com a potencial destí Erasmus, descobrir la ciutat de València, i establir contactes amb estudiants de Física de diverses universitats europees.
Van participar en l'Escola uns 80 estudiants, més de 50 com a alumnes del PIF (entre ells, 9 de Palerm, 5 de Magúncia, 4 de Jyväskylä i 1 de Lisboa). El nombre de professors va superar la vintena, diversos d'ells procedents de les universitats associades. Algunes de les conferències es van impartir a distància.
Més informació sobre l'Escola d'Estiu Erasmus de Física.