L'Alcúdia acull el II Congrés Paisatge, Turisme i Innovació

  • Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable
  • 15 de setembre de 2017
 
L'Alcúdia acull el II Congrés Paisatge, Turisme i Innovació

El passat 12 de setembre la Casa de la Cultura de l'Alcúdia va acollir el II Congrés ‘Paisatge, Turisme i Innovació’, organitzat per la Univeristat de València i l'Agència Valenciana del Turisme. El seu objectiu fou contribuir a la planificació i ordenació de l'oferta turística valenciana i aconseguir un desenvolupament turístic sostenible.

Paisatge i turisme són dues realitats íntimament relacionades, una sinèrgia que es posà de manifest en aquesta segona edició del Congrés ‘Paisatge, Turisme i Innovació’, que pretenia visualitzar i comunicar les diferents experiències, accions i productes turístics que s'estan originant, a partir dels Plans de Dinamització i Governança Turística, a la Comunitat Valenciana i, a més, propiciar la creació d'una xarxa entre tots els actors involucrats en els plans —administració local, empresaris, universitat— amb la finalitat de potenciar la col·laboració multisectorial.

Inauguraren la jornada, el dia 12 de juliol, en la Casa de la Cultura de l'Alcúdia, el secretari autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer; l'alcalde de l'Alcúdia, Andreu Salom; i el vicerector de Participació i Projecció Territorial, Jorge Hermosilla. La catedràtica de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, Amparo Cervera, va impartir la ponència inaugural, que tractà sobre la gestió de l'experiència del turista per a la posada en valor dels recursos del territori.

Aquest congrés va acollir la presentació de la Guia del Pla Director de Turisme i Territori de la Universitat de València, que va ser explicat per José María Nácher (Departament Economia Aplicada UV). La trobada també va servir per a exposar l'estratègia de producte turístic de l'Agència Valenciana del Turisme, que va ser posada de manifest per la cap de màrqueting i Comunicació Turística de l'Agència Valenciana del Turisme, Carmen Sahuquillo. El programa del congrés també va incloure dues taules redones que analitzaren el paper de l'administració pública en la dinamització turística, així com les experiències i perspectives de futur dels Plans de Dinamització i Governança Turística.

Va ser una jornada en la qual l'intercanvi d'idees i el diàleg serviren per a contribuir a la planificació i ordenació de l'oferta turística valenciana en el seu conjunt, per a incrementar la qualitat dels serveis turístics i la seua adaptació a l'evolució del mercat, mantenir i millorar la competitivitat i aconseguir un desenvolupament turístic sostenible que garantisca la màxima aportació d'aquesta activitat al benestar de la societat valenciana.

La coordinadora del Congrés, Walesska Schlesinger (Departament de Comercialització i Investigació de Mercats), assegurà que la jornada va servir “per a conèixer el que s'està fent a nivell territorial en la Comunitat i donar-li visibilitat als plans turístics, de manera que es puguen generar sinèrgies, idees de millora, reflexions i accions de col·laboració entre institucions, empreses, universitat i administració local".

L'alcalde de l'Alcúdia, Andreu Salom, explicà que l'estreta col·laboració que el seu ajuntament manté amb la Universitat de València ha donat l'oportunitat a la societat local i en general a la comarca de la Ribera “d'escoltar i tenir a prop recursos i coneixements que habitualment només estan disponibles en la ciutat de València”. I ha afegit que “aquesta no és més que una nova mostra d'eixe bon treball que des del Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial s'està impulsant i que és clau per a vertebrar el nostre territori i per a fer que la Universitat de València siga considerada com un patrimoni de tots i totes”.

El director de l'Estratègia Territorial Turística de l'Agència Valenciana de Turisme, Josep Gisbert, assenyalà que “la finalitat d'aquesta iniciativa pionera a la Comunitat, era sumar a tots els actors que treballen en el sector per a impulsar el nou relat turístic”. Un relat basat, segons afirma Gisbert, “en la mediterraneïtat, dirigit a impulsar l'autenticitat i la singularitat a través de nous productes turístics i experiències turístiques, a potenciar l'hospitalitat, la sostenibilitat, així com a incrementar la qualitat i la professionalitat”.

Més informació: