Memorable Nit de Sant Joan en el Claustre de la Universitat de València amb un espectacle en clau de dona

  • Servei de Cultura Universitària
  • 24 de juny de 2024
 
Grup de Dansa de la UV en el Claustre de La Nau. Foto: Eduardo Alapont.
Grup de Dansa de la UV en el Claustre de La Nau. Foto: Eduardo Alapont.

Èxit total, per la resposta de la comunitat universitària, que ha omplert el Claustre de la Universitat i per l'espectacle del Grup de Dansa de la Universitat de València, que dirigits per la coreògrafa Christine Cloux han oferit una de les Nits de Sant Joan més memorables que es recorden a la institució. Els ingredients: la dansa contemporània, la música en directe i les llums en l'espectacle, en clau femenina, titulat 'Fuller meets Sorolla'.

En escena, el Grup de Dansa de la UV, amb dotze ballarines i una guitarrista en directe –totes dones–, que han rendit homenatge a la ballarina Loïe Fuller (Illinois, 22 de gener de 1862-París, 21 de gener de 1928) amb un espectacle magistral.

La ballarina nord-americana, contemporània de Joaquín Sorolla, ambdós artistes van nàixer només amb un any de diferència, van quedar fascinats per l'efecte de la llum, que van plasmar tant en la pintura com en la dansa. En definitiva, si Sorolla va ser el pintor de la llum, la ballarina Loïe Fuller la va ballar, captivant a escriptors i pintors de la importància de Toulouse-Lautrec i Rodin, i la nit del 23 de juny, també va aconseguir captivar al públic a La Nau de la Universitat de València.

La màgia d'un estrena; la màgia del públic, la màgica nit de Sant Joan es van fusionar en un espectacle construït sobre un excel·lent diàleg entre Sorolla i Fuller, amb la llum, la música i, sobretot, les ballarines, tot l'elenc de l'espectacle era femení, que fluïen com a dones fortes, desinhibides i empoderades a través de les seues coreografies i guitarra en directe. La dansa contemporània discorria en un joc de cossos, que a vegades esdevenia en flamenc i altres recuperava l'essència del folklore més valencià. I sempre eren elles, una presència femenina molt potent, amb dones enfundades a voltes en pantalons i barrets, per a contar amb els seus cossos, que s'atreveixen amb tot, fins amb la música tecno, amb la qual va culminar un espectacle en què la tradició i la modernitat s'unien per a donar la benvinguda al solstici d'estiu.

Espectacle dirigit per la ballarina Christine Cloux, professora del Grup de Dansa de la Universitat. Cloux, actualment nominada als premis Max, posseeix una trajectòria dilatada –40 anys d'experiència– , i ha sigut premiada, en diverses edicions, amb el premi de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana com a millor intèrpret de dansa i com a millor espectacle de dansa, entre altres guardons.

Intèrpretes:

Grup de Dansa de la Universitat de València: Alba Santos, Natalia Pérez, Paula Masià, Blanca Montagud, Sara Such, Andrea Izquierdo, Sara Tur, Aroa Centelles, Lucía Huguet, Eva Bertomeu, Berta Miragall i Emma Navarro. Guitarrista: Helena Feenstra.

Espai escènic, llums i vestuari: Christine Cloux.

Agraïment: Institut Valencià de Cultura. 

Imatges: