Roser Almenar rep la beca Fundació Canyada Blanch – Universitat de València
- Unitat Web i Màrqueting
- 30 de maig de 2023
Roser Almenar Rodríguez, graduada en Dret per la Universitat de València (UV) i Màster en Dret Internacional per la Universitat Complutense de Madrid, és la guanyadora del Premi Fundació Canyada Blanch – Universitat de València. Amb aquest premi, dotat de 7.000€, la fundació ofereix l'oportunitat de realitzar una estada d'investigació de tres mesos en la London School of Economics (LSE).
El seu projecte d'investigació té com a objectiu determinar si, en el Dret Internacional Públic, els particulars tenen dret a la protecció de dades que puguen derivar-se de la captació d'imatges no desitjades per satèl·lits en l'espai. A aquest efecte, es pretén integrar en el marc de les activitats que duu a terme el grup d'investigació 'LSE IDEES Space Policy Project', liderat pel Dr. Dimitrios Stroikos, que examina l'actualitat espacial en els seus aspectes jurídics i polítics i acull a públic conferències i esdeveniments en LSE.
També cal destacar el caràcter deductiu de l'estudi, que analitzarà el dret a la protecció de dades des de la perspectiva dels drets fonamentals; així com l'objectivitat del mètode triat, basat en una revisió de la literatura i interpretació de fonts jurídiques amb un clar enfocament teleològic o científic extensiu, que posa especial èmfasi en la finalitat de la normativa de protecció de dades i la legislació del Dret de l'Espai impulsada per la i necessitats econòmiques del moment.
A l'acte de lliurament ha assistit el president de Fundació Canyada Blanch, Juan Viña; la rectora de la Universitat de València, Mª Vicenta Mestre; la directora de Fundació Canyada Blanch, Paula Sánchez; la vicerectora d'estudis i política lingüística, Isabel Vázquez, i la guanyadora del premi, Roser Almenar, acompanyada pels seus familiars i amigues.
Any rere any, l'aliança estratègica que manté Fundació Canyada Blanch, la Universitat de València (UV) i la London School of Economics (LSE) fa possible el lliurament d'aquest premi que reconeix el talent i l'esforç acadèmic de titulats i titulades de la Universitat de València.
Gràcies al centre que la fundació manté en la institució britànica, la Canyada Blanch Centre en la LSE, la persona guanyadora aconsegueix accés a les instal·lacions i a la programació formativa i lúdica de la LSE, així com a altres institucions acadèmiques del Regne Unit. Així, durant la seua estada de 3 mesos a Londres, Roser Almenar podrà assistir a seminaris, tallers, conferències i establir relació amb els diferents departaments de la prestigiosa universitat britànica. També tindrà accés a un ampli catàleg de recursos i podrà connectar amb acadèmics, altres estudiants de doctorat i professionals de l'empresa. Roser comptarà en tot moment amb el suport i orientació del Catedràtic Princesa d'Astúries i director de la Canyada Blanch Centre en la LSE, el professor Sr. Andrés Rodríguez-Pose; tot un referent mundial en geografia econòmica.
Fins hui, 16 han sigut les persones que s'han beneficiat del Premi Fundació Canyada Blanch – Universitat de València, amb el qual les institucions implicades busquen fomentar l'intercanvi de coneixement amb el Regne Unit i estimular la innovació social a través de la investigació, el diàleg, el pensament crític.
Arxivat en: Estudiant/a , Mobilitat Estudiants