La Universitat millora en visibilitat a Internet i ja és segona d’Espanya al rànquing del CSIC Webometrics
- Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
- 2 de febrer de 2022

El Rànquing Web (Webometrics) d’universitats és una iniciativa del grup d’investigació Cybermetrics Lab del CSIC que analitza 11.998 entitats i en mesura la presència i la visibilitat en la web. Segons l’última actualització, la Universitat de València (UV) millora una posició i ja és el segon centre espanyol d’ensenyament superior, a més del primer valencià. A nivell internacional està al lloc 187 i per indicadors, en Impacte/visibilitat, o número de xarxes externes que rep la UV, millora 66 posicions respecte a 2021 i arriba a la posició mundial 249.
El Rànquing Webometrics es publica des de 2004 un parell de vegades a l’any, a gener i a juliol. Els indicadors són Impacte/visibilitat (50% del total de la puntuació), Excel·lència (35%) i Obertura/transparència (10% del total).
Així, en Excel·lència (nombre d’articles acadèmics de cada centre publicats en revistes internacionals d’alt impacte situats entre el 10% més citat, segons Scimago), la Universitat millora tres posicions i arriba al lloc 219. En Obertura/transparència, que mesura el nombre de cites d’investigadors i investigadores, segons el Google Scholar Citations, la UV s’ha situat en la posició mundial 186.
Segons l’actualització de gener, a nivell espanyol els primers llocs del Webometrics els ocupen les universitats de Barcelona, València i Autònoma de Barcelona. A escala mundial, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i l’Institut Tecnològic de Massachusetts, mentre que a Europa lideren aquest rànquing les universitats d’Òxford, Cambridge i el College de Londres.
Més informació (Servei d’Anàlisi i Planificació UV): https://ir.uv.es/v5M4iHX
Rànquing: https://www.webometrics.info/es/world