La VIII edició del concurs de vídeos De major vull ser com… visibilitza dones referents en ciència, tecnologia i innovació

  • Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 11 de desembre de 2024
 
Cartell del concurs De major vull ser com... corresponent a l’any 2025.
Cartell del concurs De major vull ser com... corresponent a l’any 2025.

Cinc institucions de recerca valencianes, entre elles la Universitat de València (UV), han convocat la VIII edició del Concurs de vídeos De major vull ser com…, dirigit a estudiantat d’ensenyament secundari obligatori (ESO), batxillerat i formació professional (FP) de qualsevol centre de la Comunitat Valenciana i dotat amb 16.000 euros en premis.

L’objectiu del certamen, que compta amb el suport del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, és reconèixer el paper clau que han tingut i tenen les dones en les disciplines científiques i tecnològiques, fer visible l’impacte produït pel patriarcat en la vida d’aquestes dones i en les seues trajectòries professionals i promoure vocacions entre les xiquetes i adolescents.

La participació en el concurs De major vull ser com... pot ser individual o col·lectiva, amb un nombre màxim de 10 persones integrants per grup. La inscripció al concurs s’ha de fer sempre a través del centre educatiu. Cada centre pot presentar tants vídeos com desitge, fins al 20 de gener de 2025 a les 23.59 hores.

Aquest concurs està organitzat conjuntament per la Universitat de València, la Fundació Fisabio, l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, l’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL) i la Fundació de la Comunitat Valenciana Hospital General per a la Investigació Biomèdica, Docència i Desenvolupament de les Ciències de la Salut (Fundació HGUV).

Els 16.000 euros que reparteix el concurs De major vull ser com... estan dirigits a l’adquisició de material tecnològic i/o científic per part dels centres. Les modalitats de premis són: millor guió, millor producció audiovisual, premi al vídeo més innovador en la selecció del personatge i premi del públic al millor vídeo.

En cadascuna de les quatre categories es lliurarà un premi de 2.000 euros. D’aquest import, 1.000 euros es destinaran a la compra de material científic i tecnològic per part del centre educatiu al qual pertanyen els i les alumnes del vídeo premiat. Els 1.000 euros restants seran per als i les joves que han participat en l’elaboració dels vídeos guanyadors i que també es destinaran a la compra de material tecnològic o educatiu.

El jurat del concurs està format per especialistes vinculats al món de la igualtat, la ciència, l’educació i la investigació, així com de l’àmbit de la creació i la cultura, especialment del món de la comunicació audiovisual i valorarà, entre d’altres, l’originalitat i la creativitat de les propostes presentades, la qualitat del missatge, l’ús de recursos comunicatius i eines d’internet per a fomentar l’interès per la ciència, la tecnologia i la innovació, i l’impacte del vídeo per a visibilitzar el treball de les dones seleccionades i la promoció de la igualtat de gènere en aquest àmbit. La participació al concurs es realitzarà carregant els vídeos mitjançant la plataforma EasyPromos des de l’enllaç facilitat per les entitats organitzadores.

 

Plataforma EasyPromos on carregar els vídeos: https://pr.easypromosapp.com/p/986897

Imatges: