Operacions additives (sumes) i substracts (restes)
SUMES
Sumar amb modelatge de barres consisteix en representar gràficament la unió de dues parts per obtindre un total. Les barres es col·loquen una darrere l'altra fent una barra més llarga que mostra el total d'aquesta unió. Així, l'alumne/a pot visualitzar l'operació, facilitant la comprensió d'aquesta ja que permet identificar les parts (sumands) i el total (suma).
Elaboració Pròpia. Figura 3. Representació visual en barres d'una suma (CCO).
RESTA
Restar implica l'eliminació d'una part d'un total o la diferència comparant dues barres. Açò es visualitza amb una barra que representa el total (minuend) i una altra barra que representa la quantitat que lleva (substrahend). El resultat és la part restant que representa la diferència.
Elaboració Pròpia. Figura 4. Representació visual en barres d'una resta (CCO).
Cal tindre en compte que en el cas de treballar amb fraccions, cal que les barres han d'estar ajustades en funció del mateix denominador. Per tant, caldria fer el mínim común múltiple per poder fer-ne l'operació.