Els estudiants de l'assignatura Màrqueting de l'Oci de 4º curs del Grau de Turisme en la Universitat de València, impartida pel professor Manuel Cuadrado del departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Facultat d'Economia, estrenaran dilluns que ve 21 de desembre a les 20.30 hores al Teatre Flumen la peça escènica titulada Lost Signal.
Ideada i coreografiada per Ana Belén Lifante, qui ha cercat mostrar els efectes i la influència de les noves tecnologies i la xarxa en les nostres vides.
Aquesta acció s'emmarca dins d'un dels projectes d'innovació educativa concedit pel Vicerectorat de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa de la Universitat. Un projecte que el seu objectiu ha sigut no solament la creació i presentació d'una peça de dansa sinó l'exhibició i gestió de la mateixa. Per a açò els estudiants, dividits en grups han hagut de prendre nombroses decisions i realitzar un elevat nombre d'accions. Entre elles, cercar i negociar la sala on es representarà l'espectacle, el disseny i desenvolupament d'una campanya de comunicació tant offline com a online fent ús de diferents mitjans tradicionals (Radio UV, Cadena Ser), com a digitals (Facebook, Twitter i blog), la gestió i venda d'entrades, així com l'elecció de l'ONG a la qual es destinaran els beneficis. En concret PayaSOSpital, associació no lucrativa que, des de 1999, alegra la vida dels xiquets i xiquetes hospitalitzats a la Comunitat Valenciana.
El característic d'aquest projecte no solament ha sigut la participació de 60 estudiants no ballarins en una peça de dansa contemporània i en la gestió de la seua representació sinó l'haver realitzat el mateix en col·laboració amb altres matèries, centres i universitats. En concret han participat estudiants de diverses assignatures del grau d'Administració i Direcció d'Empreses desenvolupant activitats vinculades amb el projecte. D'igual manera, estudiants de la London School of Economics (Londres, Regne Unit), la Universitá Bocconi (Milà, Itàlia), i el CEI La Anunciación de València, han realitzat activitats paral·leles com el suport per al disseny del cartell de l'obra, la redacció dels textos per a promocionar el mateix en xarxes socials o l'assessoria en aspectes tècnics.
Amb tot, el projecte ha perseguit tant motivar als estudiants com interioritzar els conceptes de la gestió i el màrqueting de l'oci d'una manera diferent i amb açò, superar barreres, evolucionar i madurar tant a nivell personal com a professional realitzant un projecte real.
Després de set setmanes de durs assajos i múltiples decisions de gestió, el projecte es fa realitat mitjançant la seua representació en un recinte escènic. Per a qualsevol informació addicional: