INSCRIPCIÓ TANCADA

PROGRAMA DEL CURS

RECONEIXEMENT DE CURSOS EN FIPU

PROGRAMA MÒDUL 3. MENTORITZACIÓ

FORMULARI  MENTOR/A

PRESENTACIÓ

L’Estratègia Europa 2020 de la Unió Europea per a l'educació i la formació fa esdevenir el coneixement protagonista indiscutible del creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Partint d'aquesta premissa, les institucions de l'ensenyament superior han de tenir un paper crucial en el compliment d'aquesta aspiració estratègica.

En aquest sentit, l'Agenda europea per a la modernització de l'ensenyament superior, aprovada pels ministres d'Educació els dies 28-29 de novembre de 2011, identifica les àrees en què els països de la UE han de fer més per convergir i assolir així els seus objectius comuns, i estableix com la UE pot donar suport a aquestes polítiques. Entre les prioritats, s'hi inclou la millora de la qualitat i la pertinència de l'ensenyament superior. Al juny de 2013 es publica el primer informe sobre la millora de la qualitat de l'ensenyament i l'aprenentatge a les universitats, en el qual es plasmen 16 recomanacions que són una crida a la formació obligatòria certificada per al professorat i l’altre personal docent d'ensenyament superior, un enfocament més centrat a ajudar els i les estudiants a desenvolupar habilitats emprenedores i innovadores, i la creació d'una Acadèmia Europea d'Ensenyament i Aprenentatge. Entre totes aquetes recomanacions, precisament la quarta ressalta la importància i la necessitat de formació pedagògica en el professorat universitari:

 “Recomanació 4: Tot el personal docent de les institucions d'ensenyament superior hauria d'haver rebut l'any 2020 la formació pedagògica certificada. La formació contínua del professorat ha de ser un requisit per al professorat en el sector de l'ensenyament superior”.

És en aquest context que es fonamenta una filosofia basada en el concepte d’aprenentatge al llarg de la vida (ALV)” i una extensió del desenvolupament de la persona centrada en la seua formació integral. I és per això que les universitats, com la Universitat de València, posen l’èmfasi en el desenvolupament de plans de formació per al personal que hi treballa, i es ressalta el gran valor afegit que s’atorga a l'ALV a través de la formació del personal de les universitats. El Pla Estratègic de la Universitat de València (2012-2015) explicita, precisament, el compromís amb el fet de “ser una institució d’ensenyament superior amb una oferta de qualitat, àmplia, internacional i oberta a tothom, que abaste les necessitats de formació permanent al llarg de les diverses fases del cicle de vida dels usuaris i usuàries”, entre altres.

El Centre de Formació i Qualitat Manuel Sanchis Guarner, a través del FIPU (Formació Integral del Professorat Universitari), i seguint una tradició que porta alguns anys al centre, pretén contribuir a la formació del seu professorat més novell amb un conjunt d’activitats formatives encaminades a facilitar la integració en la cultura universitària, en la triple perspectiva docent, investigadora i de gestió.

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies