Logo de la Universitat de València Logo Càtedra de Cooperatives Agroalimentàries Logo del portal

La Càtedra Cooperatives Agroalimentàries llança una publicació sobre Comunitats Energètiques en el cooperativisme agroalimentari

  • 9 de novembre de 2022
Molins de vent

Aquesta publicació té com a objectiu aclarir i assessorar les cooperatives que vulguen reduir el seu consum d'energia a través de la creació d'aquest model de comunitats energètiques.

La Càtedra Cooperatives Agroalimentàries, després de mesos de treballs, ha llançat una nova publicació titulada "Comunitats Energètiques en el cooperativisme agroalimentari". 

Les autores del treball són Cristina R. Grau i López, María Pilar Bonet Sánchez, Teresa Puchol i María Pilar Alguacil Marí (directora de la Càtedra), amb la col·laboració de les empreses SOM ENERGIA i Sapiens.

La guia analitza alguns dels models col·lectius de generació d'energia, també els de generació per a autoconsum -que reben el nom de “comunitats energètiques”- però circumscrivint-los al que és el model empresarial d'una cooperativa agroalimentària. Aclareix el concepte legal de comunitat energètica, les normes d'aplicació, el seu règim jurídic, i igualment ofereix consells pràctics sobre com constituir aquestes comunitats energètiques des del cooperativisme agroalimentari.