Nova versió del Puzle d'Aronson com a eina d'aprenentatge en el context educatiu, amb la finalitat de fomentar el pensament crític, la resolució de conflictes cognitius i la formació d'actituds.
Acrònim
INEDARONSON
Descripció
Objectius del projecte:
Objectiu General:
- Implementar una nova versió del Puzle d'Aronson com a eina d'aprenentatge en el context educatiu, amb la finalitat de fomentar el pensament crític, la resolució de conflictes cognitius i la formació d'actituds en els estudiants.
Objectius Específics:
- Promoure el desenvolupament del pensament crític: Mitjançant l'ús del Puzle d'Aronson, es pretén estimular en els estudiants la capacitat d'analitzar i avaluar diferents perspectives, identificar contradiccions i formular arguments sòlids basats en evidències.
- Facilitar el desenvolupament d'habilitats d'empatia i comprensió: A través del Puzle d'Aronson, se cerca que els estudiants comprenguen i respecten diferents perspectives i opinions, fomentant l'empatia i la tolerància cap als altres, així com la capacitat de considerar diferents punts de vista.
- Estimular el canvi d'actituds i creences: El Puzle d'Aronson s'utilitzarà com una eina perquè els estudiants reflexionen sobre les seues pròpies actituds i creences, identifiquen possibles contradiccions i consideren com podrien modificar-les o ampliar la seua perspectiva, la qual cosa pot contribuir a un canvi positiu en les seues actituds i comportaments.
Desenvolupa el projecte
Sociologia i Antropologia Social
Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Investigadors principals:
- Robledo Diaz, Luis
- PDI-Ajudant Doctor/A
Investigadors participants:
- Grau Muñoz, Aranzazu
- PDI-Titular d'Universitat
- Faus Bertomeu, Aina
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Coordinador/a Curs
- Torres Palomares, Juan Salvador
- PDI-Ajudant Doctor/A
Data d'inici
2023
Setembre
Data de finalització
2024
Juliol
Entitats finançadores:
Universitat de València
Tipus projecte
- UV - Innovació educativa