
La Universitat de València va llançar una iniciativa solidària amb l’objectiu d’ajudar tant a membres de la comunitat universitària com als centres educatius afectats per la DANA a reprendre les seues activitats. Aquesta campanya era especialment necessària, ja que la pèrdua d’equips informàtics va deixar moltes famílies i institucions incomunicades i sense accés a eines essencials per a l’educació i la vida diària en l’era digital.
Per a fer front a aquesta situació, la Universitat va iniciar una campanya de recollida de material informàtic per a ser recondicionat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE), que posava en valor les seues capacitats tecnològiques i la seua excel·lència en enginyeria informàtica.
Gràcies al treball del personal expert i de l’estudiantat de l’ETSE, els dispositius recollits han tingut una segona vida, fomentant la sostenibilitat i adaptant-se a les necessitats de membres de la comunitat universitària i escoles que necessitaven recursos per a continuar amb l’educació i reconnectar amb el món.
Sense ordinadors ni altres dispositius digitals, moltes persones afectades per la DANA es trobaven incomunicades i amb serioses dificultats per a reprendre les seues activitats quotidianes. Garantir l’accés a la tecnologia era fonamental per a reconnectar-los amb la societat i assegurar que l’educació no es vera interrompuda.
Les aportacions podien ser d’ordinadors, tauletes, monitors o perifèrics que ja no s’utilitzaven, però que encara pugueren ser útils. Els punts de recollida eren les consergeries de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (avinguda de la Universitat, s/n, Burjassot), la Facultat de Fisioteràpia (carrer Gascó Oliag, 5, València) i la Facultat de Ciències Socials (avinguda dels Tarongers, 4b, València).
La vicerectora de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable, Pilar Serra, subratllava que, a través d’aquesta campanya, la Universitat “no només respon a una emergència, sinó que també promou la sostenibilitat, donant una segona vida als dispositius tecnològics i reduint els residus electrònics”. Per a la vicerectora, restablir l’accés a la tecnologia per a les famílies i escoles afectades per la DANA era clau per a evitar interrupcions en el procés educatiu i garantir la igualtat d’oportunitats en l’aprenentatge.











