Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme (ECONCULT) Logo del portal

Democracia, información y mercado. Propuestas para democratizar el control de la realidad

  • Autors: Rausell Köster, Claudia Rausell Köster, Pau
  • Lloc de realització, Editorial, Any: Madrid, Tecnos , 2003.
  • Tipus de publicació: Llibre
  • Resum:

    Arran de l'augment de notícies d'interès humà en detriment de les notícies d'interès social, aquest assaig subratlla la inadequació de la informació dels mitjans de comunicació a les necessitats comunicatives del sistema democràtic. Tracta d'explicitar alguna de les contradiccions que hi ha entre les necessitats del sistema democràtic i el resultat de la producció real d'informació en un entorn de mercat. Denuncia no només el fet de convertir en culebró la realitat mediàtica, sinó també la il·legitimitat del poder polític que ara com ara exerceixen els mitjans, i proposa fer que el consumidor informatiu participi en la concepció de la realitat social que el mitjà proposa. Per això, planteja la necessitat de diversificar l'oferta informativa i definir la notícia d'interès social. Finalment, amb l'arribada de les noves tecnologies alerta sobre la importància creixent dels nous mediadors socials i apunta cap al consum ideològic com a possible mode de participació social.

  •  

    ISBN:  84-309-3803-6