Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Memòria d'Activitats 2018

Taller d'acostament naturalista a l'adquisició de llengua amb un SAAC

  • 18 de desembre de 2018
Cartell del taller

Us recordem que el dia 20 de desembre de 9.30 a 13.30 tenim la xarra-taller "Acostament naturalista a l'adquisició del llenguatge a través d'un SAAC" a l'aula magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació. Les famílies del CUDAP tindran seients reservats en primera fila

En el dia a dia ens comuniquem per molts motius, tal vegada per a triar què menjar, per a rebutjar una oferta que no ens interessa, canviar el tema de la conversa, contar una anècdota d'alguna cosa que ens va passar el cap de setmana o per a reparar la conversa quan no entenem alguna cosa. En canvi quan parlem de Comunicació Augmentativa i Alternativa ens centrem quasi exclusivament en peticions ("Jo vull") o en panells d'elecció per a prendre decisions senzilles.

Perquè és tan estrany trobar exemples d'usuaris de SAACs que manegen més funcions del llenguatge que peticions senzilles? Potser és, com molts opinen, que no tenen el "nivell" per a adquirir mes llenguatge, o és causa de la nostra instrucció i de les eines de comunicació que els oferim?

En els últims 10 anys ha ocorregut una autèntica revolució en els SAACs en països de parla anglesa, tant en els SAACs mateixos com en els mètodes d'instrucció. En l'àmbit dels SAACs, l'adopció de Paraules Essencials (Core Words en les investigacions originals en anglés) ha produït sistemes molt més flexibles i eficients capaços d'oferir accés a un llenguatge molt més ampli cobrint un gran nombre de funcions comunicatives.

En l'àmbit de la instrucció, l'arribada de mètodes com a Estimulació Assistida del Llenguatge (Aided Language Stimulation) basats en la producció de models de comunicació en el context, ha creat la possibilitat d'adquirir molt més llenguatge de forma molt mes eficient a col·lectius anteriorment infravalorats en les seues capacitats comunicatives, com per exemple xiquets amb Síndrome de Angelman o persones amb TEA.

En aquest taller us parlarem d'aquests sistemes (utilitzant Proloquo2Go com a exemple) i mètodes, com i perquè funcionen i com pots fer la transició a ells. El taller, amb una duració total de 12 hores, té un caràcter pràctic, tot el que aprengues en el taller el pots posar en pràctica directament. Està orientat tant a professionals (logopedes, psicòlogues, mestres...) com a familiars de persones que usen o podrien beneficiar-se d'un SAAC.

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies