Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

El Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València acull la quarta edició del cicle de conferències ‘Pensament ambiental i acció pel clima’

  • UVGandia
  • Marta Perez Ortiz
  • 23 d’octubre de 2025
Cartell del cicle de conferències

La seu de la Universitat de València a Gandia acull al llarg del curs 2025-2026 una sèrie de conferències sobre el Medi Ambient que obriran el debat sobre els reptes ambientals de present i futur que abordem com a societat. La primera cita ha estat la presentació del llibre Canvi global, crisi ecosocial i perspectives futures. Una mirada acadèmica.

El Centre Internacional de Gandia (CIG) de la Universitat de València posa en marxa en aquest curs 2025-2026 una nova edició del cicle de conferències sobre Medi Ambient ‘Pensament ambiental i acció pel clima’. L’activitat proposa una reflexió tranquil·la i assossega sobre els reptes ambientals que afrontem com a societat, aportant idees i debatent sobre la necessitat de repensar el present i planificar el futur.

Coordinats per la directora acadèmica d'UVgandia, Carme Melo, i el professor de la UV Artemi Cerdà cada dijous, en una cita mensual, s’abordaran des de fenòmens com les inundacions i els incendis forestals, fins a l'agricultura, els ecosistemes valencians o la presència de la dona en la ciència de la mà de diferents experts convidats.

La primera cità amb el cicle ha estat al mes d'octubre amb la presentació del llibre Canvi global, crisi ecosocial i perspectives futures. Una mirada acadèmica, que ha comptat amb la presència dels seus dos autors: Jordi Martín-Díaz i Carles Barriocanal. 

Totes les conferències, que tindran lloc a la seu del Centre Internacional de Gandia de la UV -al carrer Tossal 8-, a partir de les 18:30 hores, estan obertes al públic general i no requereixen inscripció prèvia. 

El cicle ‘Pensament ambiental i acció pel clima’  s'emmarca en el context d'una crisi climàtica que està provocant episodis extrems -com danes al Mediterrani i incendis incontrolables a l'estiu- per tot el planeta, cada vegada més freqüentment. Aquesta també anomenada crisi ecosocial comença a afectar directament a nombroses poblacions al voltant del món, fet que planteja nous reptes no solament en l'àmbit ambiental, sinó també a escala econòmica i social. 

Cicle de conferències 'Pensament ambiental i acció pel clima'

  • 23 d’octubre. Jordi Martín Diaz i Carles Barriocanal. Canvi Global i Crisi Ecosocial i Perspectives  Futures. Una aportació acadèmica
  • 27 de novembre. Ascensión Padilla. "Les dones en la ciència. Reivindicant el treball pioner"
  • 11 de desembre. José Antonio Franco."Agricultura valenciana en xifres"
  • 29 de gener. Joan Elies Andrés i Serer. "Caminar a les valls de la Marina. Retrobar la natura"
  • 5 de febrer. Xavier Anduix. "Medi Ambient a l’aula. El treball de l’educador"