
La representació, a la Sala Matilde Salvador, inicia la col·laboració entre l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives i l’Aula d’Arts Escèniques de la Universitat de València.
La Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau acollia divendres 29 de maig la representació de ‘Brazaletes’, la nova producció d’Amorodio Teatro, una proposta escènica que recupera un episodi de resistència simbòlica davant la dictadura franquista ocorregut en els últims dies del règim.
Dirigida per Santiago Cortegoso, amb dramatúrgia d’Ernesto Is, i interpretada per Javier Castiñeira, ‘Brazaletes’ situa el públic el 28 de setembre de 1975, a l’estadi de El Sardinero. Tot just un dia després dels últims afusellaments del franquisme, els jugadors del Racing de Santander Aitor Agirre i Sergio Manzanera van saltar al camp amb braçalets negres a les mànigues com a senyal de protesta.
A través d’aquell gest —discret, però profundament subversiu en el context d’una dictadura agonitzant— l’obra construeix una reflexió sobre el compromís, la desobediència i la memòria democràtica.
L’obra amplia aquesta memòria incorporant altres figures de futbolistes compromesos, des de Bebel García, afusellat a l’inici de la repressió franquista, fins a Sócrates, símbol de resistència durant la dictadura militar brasilera, per a interrogar críticament les estructures de poder, violència i mercantilització que travessen l’esport contemporani.
La funció comptarà amb la presència i el testimoni de l’històric futbolista valencià Sergio Manzanera, un dels protagonistes reals de la història que inspira l’obra.
Aquesta acció s’inscriu en una de les línies programàtiques prioritàries de la Universitat de València, la recuperació i difusió de la memòria democràtica, una aposta institucional per rescatar episodis de resistència, dignitat i defensa de les llibertats fonamentals que contribueixen a reforçar una ciutadania crítica i conscient.
Amb aquesta iniciativa, la Universitat de València reafirma el seu compromís amb una programació cultural que converteix les arts escèniques en espai de reflexió pública i memòria crítica.
La representació marca, a més, l’inici de la col·laboració entre l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives i l’Aula d’Arts Escèniques UV, una aliança orientada a promoure activitats que articulen pensament crític, creació artística i compromís cívic des de l’àmbit universitari.
Aquesta col·laboració tindrà continuïtat amb futures activitats destinades a consolidar una programació estable que contribuïsca, des de les arts escèniques, a la reflexió crítica i a la construcció d’una cultura democràtica basada en la memòria, el diàleg i el coneixement.





