Crèdits del títol: 60
Crèdits obligatoris: 44
Crèdits optatius: 2
Treball fi de màster: 8
Pràctiques externes 6
Codi titulació: 2239
Cursos: 1
Tipus d'ensenyament: Presencial
Branca de coneixement: CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES
Web específica del màster: www.uv.es/master-nous-periodismes
Places ofertes de nou ingrés: 25
Nombre mínim de crèdits de matrícula per estudiant: 36
Preu del crèdit
[curs 2024-2025]: 35.34€
Centre de gestió: Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
Llengües utilitzades al llarg del procés formatiu: Castellà
Universitats participants: Universitat de València
Comissió de Coordinació Acadèmica Francesc Martínez Gallego (Co-director)
Guillermo López García (Co-director)
Enrique Bordería Ortiz
José Vicente Gamir Ríos
Héctor Mateos Ballesteros
Carolina Moreno Castro
Dolors Palau Sampio
Francisca Sánchez Pérez (PAS)
Interès acadèmic, científic o professional: El Màster en Nous Periodismes, Comunicació Política i Societat del Coneixement oferix el coneixement teòric i les principals ferramentes d'investigació sociocomunicativa per al desenrotllament del periodisme de qualitat vinculat a sectors i espais socials emergents, així com per a l'avaluació informativa de les polítiques públiques, incidint sobre la interpel·lació que els partits polítics i els moviments socials realitzen sobre la ciutadania en moments de mobilització o en temps d'eleccions democràtiques, configurant diferents formes de comunicació corporativa i política. El màster es caracteritza, a més, per un enfocament aplicat a la implementació de protocols redaccionals en els nous periodismes i de protocols d'actuació en comunicació política. Es pretén amb això que els i les estudiants adquirisquen els coneixements i les competències professionals necessàries per a introduir-se en el camp del periodisme especialitzat per la seua vinculació a: a) les noves tecnologies de la informació i la comunicació, b) l'avaluació de polítiques públiques i c) els temes emergents en la societat del coneixement i la complexitat (ciència, tecnologia, gènere, acció col·lectiva, identitats, etc.) ; així com en el camp de la comunicació política.