Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Erosió i Degradació del Sòl - SEDER

L'erosió del sòl és la reubicació del material de la superfície i té lloc en tres etapes: remoció, transport i sedimentació. SEDER investiga els processos i mecanismes, els factors i les taxes i desenvolupa coneixements per a comprendre, preveure i controlar l'erosió del sòl.

SEDER se centra en els efectes de l'ús i la gestió de la terra en l'erosió del sòl amb la finalitat de desenvolupar estratègies per a reduir les pèrdues de sòl en les terres degradades. SEDER se centra en l'erosió i la generació d'escolament després dels terrenys forestals, amb especial atenció a l'erosió dels terrenys afectats pels incendis forestals i de les senderes, en els terrenys agrícoles i en els terraplens de les carreteres i del ferrocarril.

L'avaluació, la restauració i la rehabilitació són el repte de SEDER. És necessari restaurar les propietats i funcions del sòl, i per a això cal trobar les gestions adequades per a evitar taxes d'erosió del sòl no sostenibles. SEDER va iniciar la seua experiència en 2002 amb Artemi Cerdà com a investigador principal. El nombre de publicacions de l'equip d'investigació aconsegueix més de 300 publicacions en revistes i llibres internacionals (peer-review) i la investigació se centra principalment en els ecosistemes de tipus mediterrani, però la investigació en altres ecosistemes es duu a terme en col·laboració amb grups d'investigació a Etiòpia, l'Iran, la Xina, els Estats Units, Països Baixos, Itàlia, Portugal, Bòsnia i Hercegovina o Romania.