L'activitat investigadora del grup se centra en l'anàlisi de les indústries creatives i els mercats culturals des d'una perspectiva multidisciplinària i transversal que conjuga teories, principis i instruments d'economia, sociologia, management, màrqueting i finances. Des d'aquest enfocament s'aborden els principals efectes del canvi tecnològic, tant en l'oferta com en la demanda, en un escenari que ha permés l'emergència de nous mercats culturals. Així, la digitalització ha suposat per a la indústria una reducció dels costos fixos de producció, distribució i promoció, comportant innovacions en processos o productes i serveis. En referència als consumidors, ens trobem, entre altres, amb un canvi en els hàbits de consum, amb la reducció de costos de cerca i descobriment de nous productes i serveis, i la ruptura de barreres a la participació.
En concret, es persegueix analitzar tant qualitativa com quantitativament l'impacte que els canvis socials (diversitat i democratització) i tecnològics (acceleració de la digitalització de continguts) han tingut en els diferents agents que intervenen en els diferents mercats culturals. En aquest sentit l'àmbit d'estudi contempla l'anàlisi tant a nivell sectorial (música, audiovisual, videojocs, arts escèniques i plàstiques) com des d'una perspectiva més agregada.
Els membres del grup compten amb una dilatada trajectòria investigadora en el camp de l'economia i gestió de la cultura, les indústries creatives i les arts. En aquest context han desenvolupat investigacions centrades en analitzar l'ús de les TIC i la participació cultural, l'extensió de les audiències i els nous models de negoci sorgits arran del canvi tecnològic. A més, alguns membres de l'equip estan vinculats amb diferents associacions de caràcter acadèmic com a integrants dels seus comités científics: International Association of Arts and Cultural Management, AIMAC, Montreal; International Music Business Research Association, IMBRA, Vienna; Workshop on Cultural Economics and Management, WCEM, Sevilla. Al seu torn, han participat activament en la transferència de resultats de la investigació mitjançant la signatura de nombrosos convenis i contractes amb entitats vinculades al sector creatiu, cultural i social. Finalment, part dels membres d'aquest equip pertanyien a un grup ja registrat en l'Oficina de Transferència de Resultats de la Investigació (OTRI) de la Universitat de València.
El grup d'investigació treballa el diàleg entre les diferents arts representatives i la literatura a través de la transmissió semiòtica i cultural de topoi literaris des d'i cap a la tradició anglosaxona. Les investigacions del grup se centren en l'estudi de diferents pràctiques culturals des de la perspectiva de la intertextualitat, la intermedialitat, la semiòtica, la recepció i l'adaptació. El període d'estudi considerat abasta des de l'Edat mitjana fins a l'època actual amb una anàlisi exhaustiva del mapa de creació, transmissió i influència del patrimoni cultural, artístic i literari en la tradició anglosaxona. El grup treballa així mateix en la indagació de l'impacte dels objectes de consum cultural considerats en les societats contemporànies. Per a això, fa treballs d'assessorament i consultoria d'agents culturals, empreses relacionades amb les arts escèniques, la indústria cinematogràfica, televisiva i digital, així com empreses del sector editorial i centres culturals interessats en la producció, conservació, ensenyament i divulgació de productes culturals afins o procedents de la tradició anglosaxona.