Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Digitalització i Política - DIGIPOL

El propòsit del grup és estudiar la influència de la digitalització en els ciutadans, actors, institucions i processos polítics. En aquest sentit es proposa analitzar fenòmens diversos com: 

  • L'impacte de la digitalització en la participació ciutadana i la qualitat democràtica.
  • Les transformacions de la digitalització en les formes d'organització i funcionament dels actors polítics, particularment dels partits.
  • La regulació de l'actuació digital dels actors polítics.
  • Les diferents concepcions ideològiques vinculades a les polítiques de digitalització en les diverses.
  • Administracions Públiques així com els seus impactes polítics.
  • L'impacte de la digitalització en l'elaboració i avaluació de polítiques públiques.
  • L'estudi dels canvis en les relacions de poder en diferents institucions, grups i moviments socials produïts per la digitalització.
  • Digitalització i transformacions del funcionament dels sistemes polítics (representació, transparència, integritat, rendició de comptes).
Grup d'Investigació en Estratègia de Recursos Humans, Gestió del Coneixement i Comportament Innovador i Emprenedor - RRHHCIRO

Aquest grup d'investigació se centra en l'anàlisi del procés de presa de decisions estratègiques i de l'estratègia de recursos humans, relacionant-la amb la gestió del coneixement en l'organització, el comportament innovador dels empleats, el comportament emprenedor i la sostenibilitat corporativa. En particular, estudia com les polítiques de RH serveixen com a factors clau per a facilitar l'aplicació dels processos de gestió del coneixement (adquisició, creació, emmagatzematge, compartició, aplicació i distribució) en les organitzacions, generant comportaments dels individus orientats a la innovació i a l'emprenedoria.

L'anàlisi de com les polítiques de RH i la seua consideració conjunta o sistèmica es converteixen en un factor catalitzador de la creativitat de l'individu i del seu interés per desenvolupar innovacions (nous productes, nous processos o, fins i tot, nous projectes de negoci) en l'àmbit organitzatiu, la qual cosa pot contribuir a la consecució d'avantatges competitius sostenibles. A més, l'aplicació de pràctiques de RH orientades cap a la sostenibilitat permetrà, al mateix temps, el desenvolupament de comportaments individuals i col·lectius que satisfacen els reptes actuals que les organitzacions tenen en matèria de responsabilitat social i sostenibilitat dels negocis. Així mateix, el fet que el coneixement s'ha convertit en els últims temps en un recurs estratègic per a les organitzacions ha posat de manifest la necessitat de gestionar-ho de manera activa i amb una clara orientació estratègica. Per tant, l'estudi de tots els processos de gestió del coneixement i com es veuen afectats per l'estratègia de RH de l'organització, és un tema objecte d'estudi per part d'aquest grup d'investigació. Al seu torn, aquests processos de gestió del coneixement són fonamentals per a generar el clima necessari a l'hora que els empleats i els grups dins de les organitzacions puguen desenvolupar comportaments innovadors i emprenedors.

Els projectes d'investigació desenvolupats en el marc de l'equip tenen una orientació acadèmica i aplicada, i se centren en la col·laboració amb empreses i directius per a millorar la seua gestió, amb especial incidència en la problemàtica de les Pimes.

Grup d'Investigació en Govern i Desenvolupament Local Sostenible - GDLS

El grup dedica la seua atenció a l'estudi del govern i la gestió del territori a escala local o regional, incloent noves pràctiques de governança i de planificació del desenvolupament territorial en l'escala de proximitat, l'anàlisi de polítiques públiques i la cooperació territorial, les polítiques de desenvolupament regional i europees i la geografia política regional. El Grup d'Investigació Govern Local i Desenvolupament Territorial Sostenible? naix de la conjunció de dos grups d'investigació, tots dos en el si del IIDL (el de Desenvolupament Local Sostenible i el de Govern Local) que comparteixen com a objectiu comú la millora en el desenvolupament local. 

El nou Grup d'investigació recull les dinàmiques, equips i resultats passats per a continuar treballant amb l'objectiu d'impulsar la innovació en els processos de gestió i govern local, l'estructura de les administracions públiques locals, la gestió de governs locals i participació ciutadana, l'estudi de la gestió del territori a escala local i regional. Els investigadors del grup participen de manera conjunta en diferent projectes d'investigació de caràcter nacional i internacional (de la UE -HORIZON, ESPON, INTERREG-, i llatinoamericans); en projecte editorials i publicacions sobre la temàtica, així com en activitats formatives i docents en títols oficials d'universitats espanyoles i llatinoamericanes. 

El Grup d'Investigació és un equip que integra investigadors de referència procedents d'àmbits de coneixement en diferents àrees, amb l'objectiu d'impulsar la transferència de coneixements i la innovació en els processos de gestió i govern local. Els seus participants disposen d'àmplia experiència en l'àmbit de l'administració local i són referents en el camp de la gestió de recursos humans en aquest àmbit. El Grup col·labora activament amb diverses entitats i institucions (ajuntaments, administracions regionals) en l'intercanvi de bones pràctiques en models de treball relacionats amb el govern local. Així mateix, el grup participa en la implementació d'un Observatori en Govern Local, com a instrument per a la recopilació d'informació d'aquest nivell de govern, i en el projecte CAMPUSHABITAT5U. 

El seu coordinador participa activament en el nou Màster en Planificació i Gestió del Desenvolupament Local d'aquesta UVEG, dirigit a titulats que puguen aportar una contribució significativa al desenvolupament local, la promoció econòmica i de l'ocupació i, en general, el desenvolupament sostenible dels diferents territoris, i coordina per part de la Universitat de València), i el Màster Inter-Universitari en Cooperació al Desenvolupament, el qual ofereix una formació d'alt nivell en cooperació al desenvolupament. 

Així mateix és coordinador de l'Àrea de Governança Territorial, Ordenació del Territori i Medi Ambient del IIDL, l'objectiu del qual és el de contribuir a un millor coneixement de les dinàmiques territorials i de les noves formes de planificació i de governança de les polítiques territorials i sectorials a diferents escales, amb la finalitat de promoure el desenvolupament sostenible.

Grup d'Investigació en el Dret de la Regulació Econòmica - REGULATION

El grup està constituït per docents i investigadors que venen desenvolupant diversos projectes conjuntament orientats a l'estudi de la regulació de diversos sectors de l'activitat econòmica, entesa en sentit ampli. La procedència d'aquests, generalment des del Dret públic, centra els treballs en la regulació produïda per l'existència d'interessos públics, des de la defensa de la competència en el propi mercat a la protecció d'altres valors (ambientals, culturals, educatius, socials, de pluralisme, d'igualtat, de persecució...), que justifica una intensa intervenció jurídica que va molt més allà de l'habitual en mercats i sectors on no apareixen amb tanta intensitat aquests elements.

Fins hui, les activitats del grup d'investigació més rellevants són les que es venen desenvolupat entorn dels treballs realitzats el fil de diversos projectes finançats en convocatòries públiques competitives o en preparació i han versat sobre qüestions referides a la regulació dels mercats audiovisuals, la regulació d'uns certs mercats culturals o els nous reptes regulatius que apareixen amb l'emergència de models de negoci basats en la sharing economy.