Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Currículum, Recursos i Institucions Educatives - CRIE

El Grup de Recerca Currículum, Recursos i Institucions Educatives (VAIG CRIAR), té ja una llarga trajectòria. Es va constituir en 1991 en el si del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, amb un grup de professors i professores de diverses universitats. Llavors i ara té com a propòsit explorar les polítiques i les pràctiques articulades sobre els sistemes educatius, els centres i les aules.

Els membres del grup, amb interessos acadèmics específics, compartim la motivació d'avançar en el coneixement de com des de les aules s'estan gestant les noves maneres de constituir-se en subjectes actius de ciutadania, capaces de transitar de manera activa per un món plural, aparentment, ja sense fronteres. En el trajecte hem anat ocupant-nos d'objectes d'anàlisis tan complexes com: reformes, innovació educativa, planificació curricular, avaluació, mitjans d'ensenyament, comprensivitat, direcció de centres, organització, participació, ciutadania, diversitat, tecnologies, etc. Però la producció de coneixement participant, llavors i ara, en projectes de recerca no satisfà les expectatives dels qui formem part de CRIE. Volem socialitzar els assoliments aconseguits formant a estudiants interessats per les nostres línies de treball; de fet, alguns són ja part activa del grup com a becaris, doctorands o fins i tot doctors. La presència en la societat del grup de recerca la plasmem mitjançant la publicació dels nostres treballs, participant en fòrums i tot tipus d'esdeveniments, així com en les institucions que ens convoquen. Propòsits que assumim comptant amb la nostra il·lusió, l'energia de nous membres i renovant la web com a espai de trobada amb els qui comparteixen amb nosaltres interessos i motivacions.

Grup d'Investigació en Educació, Coneixement i Emancipació - GREDUC

Som un grup d'estudis i recerca multidisciplinar en l'àmbit de l'educació de la Universitat de València. Tot i que desenvolupem investigacions en temàtiques distintes, tenim en comú una mirada epistemològica crítica i postcrítica de l'educació. Prenent aquests elements com a punt de sortida, hem anat fent passes cap a un compromís amb un altra manera d'entendre la investigació, clarament vinculada a la transformació social. La cooperació, l'intercanvi de guions i propostes i el cercle dialògic son les estratègies que ens acompanyen.

Les nostres línies d'investigació van dirigides cap a la formació inicial i permanent dels educadors/es en diversos contextos socioeducatius. La investigació narrativa, l'experiència i la relació educativa conformen les nostres eines per avançar en la recerca dins dels àmbits de l'educació, el coneixement i l'emancipació.

La producció acadèmica hauria de lliurar-se d'una nefasta tradició individualista, per tant, apostem per la creació d'espais en els que fer possible les cures, la reflexió i la creació col·lectiva. En aquest sentit, el grup reflexa diversitat de situacions i estadis en la investigació. Una part dels membres del grup ja va defendre les tesis i l'altra part es troba en el procés d'elaboració.

La coordinació del grup es basa, especialment, en definir les problemàtiques i dificultats en la recerca educativa.