Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Literatura, Art i Espectacle - LAP

El grup d'investigació treballa el diàleg entre les diferents arts representatives i la literatura a través de la transmissió semiòtica i cultural de topoi literaris des d'i cap a la tradició anglosaxona. Les investigacions del grup se centren en l'estudi de diferents pràctiques culturals des de la perspectiva de la intertextualitat, la intermedialitat, la semiòtica, la recepció i l'adaptació. El període d'estudi considerat abasta des de l'Edat mitjana fins a l'època actual amb una anàlisi exhaustiva del mapa de creació, transmissió i influència del patrimoni cultural, artístic i literari en la tradició anglosaxona. El grup treballa així mateix en la indagació de l'impacte dels objectes de consum cultural considerats en les societats contemporànies. Per a això, fa treballs d'assessorament i consultoria d'agents culturals, empreses relacionades amb les arts escèniques, la indústria cinematogràfica, televisiva i digital, així com empreses del sector editorial i centres culturals interessats en la producció, conservació, ensenyament i divulgació de productes culturals afins o procedents de la tradició anglosaxona.

Grup d'Investigació en Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme - ECONCULT

Econcult és una unitat de recerca, que des de 1995, està especialitzada en l'anàlisi de les activitats culturals i les accions col·lectives per a promoure els sectors culturals i creatius. Com a unitat de recerca, en els últims 5 anys ha participat en nombrosos projectes internacionals. relacionats amb els efectes de les activitats culturals i creatives en els processos d'innovació social (Sostenuto), el paper dels espais en la creativitat (3C4Incubators), l'existència de models regionals de desenvolupament basats en els sectors culturals i creatius (Creativem) o en la identificació de pràctiques excel·lents en les polítiques culturals en l'àmbit urbà i regional (Culture for Cities and Regions). L'equip compta amb 5 persones fixes i un nombre elevat de col·laboradors externs i d'altres institucions de recerca. Així mateix, manté relacions internacionals molt denses amb organitzacions com Relais Culture Europe(París), la Fundació Roberto Cimetta, el grup URBEGO el Grup de treball Creative Economy Culture and Public Policies (Brazil) i el Cultural Industries Institute de la Universitat De Yunnan (la Xina) i interactua amb els agents de la innovació la cultura i la creativitat en l'àmbit nacional, regional i local. També a Espanya té relacions estables amb grup com CRIT de la Universitat de Barcelona, Futurlab de la Universitat d'Alacant o Mètodes Quantitatius de Mesurament de la Cultura de la Universitat de València.

La Unitat de Recerca en Economia de la Cultura es va constituir en el Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València en 1997. Des de llavors ha desenvolupat una labor de recerca continuada en el camp de l'Economia de la Cultura, convertint-se en un dels centres de referència a nivell nacional i internacional. Des de mitjan primera dècada del segle XXI és notable el seu procés d'internacionalització col·laborant amb projectes tant a Iberoamèrica com a Europa. En el període entre 2011 i 2014, la unitat es va adscriure a l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, no obstant això des de l'1 de Gener de 2015 torna a pertànyer al Departament d'Economia Aplicada. Econcult és una xarxa heterogènia d'investigadors de diferents universitats i col·laboradors externs, coordinada pel professor Pau Rausell. Des de 2007 el professor Raül Abeledo es responsabilitza del desenvolupament de projectes europeus.

Durant la nostra trajectòria hem abordat aspectes com:

  • Dimensió macroeconòmica de les activitats culturals i creatives.
  • La mètrica de les activitats culturals i creatives.
  • La causalitat entre sectors culturals i creatius i el desenvolupament.
  • Els efectes dels sectors culturals i creatius i la renda per càpita, la productivitat, l'eficiència, la competitivitat global. (Projecte SOSTENUTO. La cultura com a factor d'innovació econòmica i social Especificitats territorials. Models d'innovació basats en la cultura i la creativitat? (Projecte CreativeMed. Toolkit )
  • Dimensió Sectorial i Mesoeconómica
    • Anàlisis sectorials.
    • Les especificitats dels sectors culturals i creatius de mercat.
    • Cultura i territori. Territoris Creatius.
  • Dimensió Microeconòmica
    • Comportament dels consumidors /participants /creadors.
    • Estructura i funció de producció de les organitzacions / projectes empreses culturals i creatives. Espais per a la innovació la creativitat i la cultura.
  • Per una Nova Economia Política per a la Cultura, La Creativitat i La Innovació.