El grup porta investigant en temes d'òptica quàntica, òptica no lineal, dinàmica làser i d'altres sistemes des de l'any 1989, comptant amb finançament estable i ininterrompuda fins l'actualitat a través dels plans nacionals d'investigació del govern espanyol. Les investigacions són de caràcter bàsic i busquen la descripció de fenòmens nous, tant a través de la teoria com de l'experiment. Una part important de l'activitat del grup és la formació de doctors, havent sigut defensades al seu si 10 tesis doctorals fins l'any 2019.
- Estudi de nous mecanismes per a la reducció de les fluctuacions quàntiques de la llum.
- Descripció de nous formalismes per a l'estudi de la dinàmica de làsers modelocked.
- Busca de nous comportaments en passejades quàntiques i de les seues implementacions.
- Descripció de noves formes d'actuar sobre la dinàmica espaciotemporal de sistemes no lineals, òptics en particular.
- Passejades quàntiques
Estudis teòrics sobre passejades quàntiques i propostes d'implementacions en dispositius òptics.
- Física del làser
Modelització i caracterització de la dinàmica de làsers mode-locked.
- Dinàmica no lineal
Modelització, simulació i estudi experimental de la dinàmica no lineal de cavitats òptiques i altres sistemes, solitons i patrons espacials.
- Fluctuacions quàntiques de la llum
Estudi de les fluctuacions quàntiques de la llum, en particular de mecanismes que produixen una compressió (squeezing) del soroll quàntic per sota del nivell del buit (shot noise level), així com d'entrellaçament quàntic (entanglement).
- VALCARCEL GONZALVO, GERMAN JOSE DE
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- ROLDAN SERRANO, EUGENIO
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- SILVA VAZQUEZ, FERNANDO
- PDI-Titular d'Universitat
Campus Burjassot/Paterna
C/ Doctor Moliner, 50
46100 Burjassot (València)
- VALCARCEL GONZALVO, GERMAN JOSE DE
- PDI-Catedratic/a d'Universitat