Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Psicotext - Psicotext

Descripció

El grup investiga en: 

  1. Processos de comprensió i aprenentatge de textos 
  2. Comprensió i cerca d'informació en entorns electrònics 
  3. Avaluació de la lectura i comprensió 
  4. Diferències individuals en aprenentatge i comprensió de textos
  5. Comprensió i aprenentatge amb textos múltiples, 
  6. Intervenció per a la millora de la comprensió i l'aprenentatge de textos.

El grup Psicotext forma part de la ERI-Lectura de la Universitat de València (www.uv.es/lectura/). Té una àmplia trajectòria investigadora iniciada en 1998 que s'ha anat consolidant amb nombrosos projectes d'investigació nacionals, amb el projecte Prometeu d'excel·lència de la Generalitat Valenciana, així com nombrosos contactes internacionals. 

La nostra investigació se centra en l'estudi de la comprensió i l'aprenentatge a través de textos. Hem desenvolupat eines electròniques que ens permeten estudiar detalladament els processos de comprensió en entorns de lectura orientada a tasques d'aprenentatge complex que requereixen accedir i buscar informació en documents. Estudiem aspectes bàsics com ara els processos de cerca d'informació, de comprensió i aprenentatge de textos, les diferències individuals o l'efecte de diversos tipus de retroalimentació en aqueixos processos. Així mateix, fem investigació aplicada desenvolupant productes d'avaluació de la competència lectora per a estudiants de diversos nivells educatius i tutors intel·ligents per a millorar la competència lectora d'escolars (veure productes en www.uv.es/lectura/).

Objectius CT
  • Estudiar les variables i processos implicats en el processament i aprenentatge de textos. Entre elles, cal citar variables textuals (p.e., cohesió lingüística), individuals (p.e., competència lectora i coneixement previ) i contextuals (p.e., dificultat de la tasca, format de pregunta).
  • Analitzar l'efecte de diferents aspectes de retroalimentació en l'aprenentatge de textos, com ara el tipus de retroalimentació, la freqüència o la modalitat.
  • Desenvolupar productes educatius per a l'avaluació i l'ensenyament d'habilitats de competència lectora.
     
Línies d'investigació
  • Processos d'aprenentatge i comprensió de textos

    Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aqueix aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'Educació Primària fins a la Universitat.

  • Tecnologia Educativa per a entorns de lectura i aprenentatge

    En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.

  • Processos d'aprenentatge i comprensió de textos

    Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aqueix aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'Educació Primària fins a la Universitat.

  • Tecnologia educativa per a entorns de lectura i aprenentatge

    En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.

Direcció
  • CERDAN OTERO, RAQUEL
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
Veure fitxa
Membres
  • AVILA CLEMENTE, VICENTA
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a de Mobilitat
Veure fitxa
  • FERRER MANCHON, ANTONIO M.
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
  • Dega/Degana / Director/a Ets
Veure fitxa
  • MAÑA LLORIA, AMELIA
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
  • Coordinador/a Curs
  • Director/a de Seccio Departamental
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
  • MAÑEZ SAEZ, IGNACIO
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
  • MARTINEZ GIMENEZ, TOMAS
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
  • VIDAL-ABARCA GAMEZ, EDUARDO
  • PDI-Emerit/a Universitat
Veure fitxa
Producció cientifica per investigador UV
  • CERDAN OTERO, RAQUEL
    Alumn.-Servei de Formacio PermanentCoordinador/a de Programa de Doctorat
    Expandir
  • MAÑA LLORIA, AMELIA
    Alumn.-Servei de Formacio PermanentCoordinador/a CursDirector/a de Seccio DepartamentalVicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
    Expandir
  • MAÑEZ SAEZ, IGNACIO
    Alumn.-Servei de Formacio Permanent
    Expandir
  • MARTINEZ GIMENEZ, TOMAS
    Alumn.-Servei de Formacio Permanent
    Expandir
  • VIDAL-ABARCA GAMEZ, EDUARDO
    PDI-Emerit/a Universitat
    Expandir
Estructura asociada
Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura
Dades de contacte del grup
Psicotext (Psicotext)

Campus de Blasco Ibáñez

Av. Blasco Ibáñez, 21

46010 València (València)

963 983 850

Geolocalització

Web

eduardo.vidal-abarca@uv.es

Persones de contacte
  • CERDAN OTERO, RAQUEL
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
Veure fitxa