Preinscripción Programa Doctorado "Lectura y Comprensión"

22/06/19

Ya está abierto el plazo para la preinscripción de nuevos alumnos en el Programa Doctorado "Lectura y Comprensión" (Curso 2018-19). Los estudiantes interesados podrán presentar su solicitud hasta el 7 de septiembre. Más información en la Web de la Escuela de Doctorado: https://www.uv.es/uvweb/escuela-doctorado/es/admision-matricula/preinscripcion-/-admision/calendario-preinscripcion-1285964215790.html

Com canvia la lectura digital la nostra forma de llegir?

14/10/18

Video resum de la intervención del professor Ladislao Salmerón de la ERI Lectura als cursos d'estiu de l'INTEF.

ERI LECTURA

Newsletter ERI Lectura #2 - 2017/18

30/07/18

Newsletter ERI Lectura - Universitat de València 2do semestre 2017/18 Febrero 2018-Julio 2018

[Llegir més]

Foto de la doctora amb els seus directors de tesi

La primera Doctora del Programa "Lectura i Comprensió"

04/07/18

La doctoranda Marian Serrano Mendizábal ha defensat la seua Tesi Doctoral amb Esment Internacional, obtenint la màxima qualificació. La tesi, titulada “Teaching reading literacy strategies through the intelligent tutoring system TuinLECweb” ha sigut dirigida pels Doctors Eduardo Vidal-Abarca i Antonio Ferrer, dins del Programa “Lectura i Comprensió”. La tesi examina l'eficàcia del tutor intel·ligent TuinLECweb per a ensenyar estratègies de competència lectora i millorar el rendiment dels estudiants en situacions de lectura orientada a tasques.

Foto llibre o pantalla

El llibre no ha mort: Desavantatge meta-cognitiva de la lectura en pantalla

02/07/18

Tot i la ràpida expansió dels dispositius digitals com a mitjà de lectura, el format imprès segueix sent el preferit per la majoria dels lectors. Més encara, investigacions recents revelen certa desavantatge del mitjà digital quan es tracta de comprendre textos. En el present article es revisen una sèrie de treballs realitzats per la investigadora Rakefet Ackerman i els seus col·laboradors, els resultats suggereixen que aquesta inferioritat de la lectura en pantalla és conseqüència de dèficits en la regulació meta-cognitiva quan ens enfrontem mitjançant el mitjà digital a tasques que exigeixen decisions sobre l'assignació d'esforços cognitius.