Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Projectes

Projectes finalitzats

El objetivo general es valorar el impacto que tendría recibir en formato de voz los mensajes mostrados en los PMV y, en particular, el impacto específico de esta intervención en un grupo de conductores especialmente vulnerables por sus dificultades para obtener información escrita: los conductores con dislexia. Para ello, se diseñará un recorrido en un simulador que incluirá PMV. En algunos tramos se añadirá la tarea de detectar el frenado del vehículo precedente. Se presentarán distintos tipos de mensajes (visuales, auditivos y bimodales). Se registrarán datos indicadores de la comprensión del mensaje, los recursos atencionales y el control del vehículo en conductores con dislexia y controles. El análisis de los datos permitirá evaluar la hipótesis de que la presentación bimodal supone la mejor opción tanto para controles como conductores con dislexia. Finalmente, se diseñará una aplicación piloto para teléfono móvil como posible intervención basada en la evidencia obtenida.
Aquest projecte es centra en el desenvolupament atípic del llenguatge, a causa de la sordesa d'aparició primerenca, l'impacte del llenguatge i les habilitats de lectura.
Projecte financiat pel Ministerio de Economía y Competitividad pel periode 2015-2017, amb referencia PSI2014-53444-P.
Investigació que aspira a donar respostes al repte social sobre els canvis que Internet provoca en la promoció de la lectura i la recomanació de llibres.
L'evolució de la lectura en l'era de la digitalització (E-READ) és una Acció COST recolzada pel Programa Marc de la UE Horitzó 2020 amb l'objectiu de millorar la comprensió científica de les implicacions de la digitalització en la lectura. E-READ inclou una sèrie de projectes i iniciatives a diferents nivells i àmbit científic. Hi ha diversos projectes estratègics dins del Grup de Treball. La Lectura ERI de la Universitat de València participa com a membres del comitè de direcció, ja que s'encarrega de desenvolupar una metaanàlisi d'estudis que compara els efectes dels mitjans (paper contra digital) en la comprensió dels lectors. Tal metaanàlisi estarà finalitzat a principis de 2018. Més info a: http://ereadcost.eu/
El projecte planteja el registre de moviments oculars durant la lectura per examinar com el tipus d’anàfora i la seua localització en el text afecten el seu processament en dues poblacions amb dificultats lectores.
 
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies