Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Hàbits lectors durant el confinament per la COVID-19

En aquest estudi ens preguntem com està afectant el confinament per la malaltia COVID-19 als nostres hàbits lectors. Llegim més o menys? Quant temps invertim en la lectura recreativa? I en la informativa? En quin format llegim: paper o digital?
Descripció

Hábitos_Lectores


#covid19HábitosLectura

English version of this webpage


Informe de resultats en el següent enllaç


OBJECTIUS

La situació de confinament que viu la població des que es va declarar l'estat d'alarma el 14 de març (a Espanya) i el 9 de març (a Itàlia) a causa de la pandèmia provocada per la COVID-19 ha generat canvis importants en la nostra forma de vida i hàbits, entre ells, la lectura.  

Amb el present estudi, coordinat per dues universitats espanyoles (Universitat de València i Universitat de Salamanca) i una italiana (Università degli studi di Padova), es pretén conéixer els hàbits de lectura durant el període de confinament en la població resident en dos estats europeus, Espanya i Itàlia, i valorar fins a quin punt la situació ha provocat variacions en els hàbits. Amb aquest objectiu general s'obrin alguns altres interrogants com la relació entre els hàbits lectors durant aquest període i altres variables com la situació en la llar, l'ocupació, el nivell educatiu, el tipus de lectura que es duu a terme, el suport en el qual es llig...


DESCRIPCIÓ DE L'ESTUDI

A l'enllaç 'http://go.uv.es/lectura/covid19' es pot completar un qüestionari sobre com han canviat els hàbits de lectura durant l'emergència per la COVID-19. Abans de respondre el qüestionari, s'ha de llegir i signar un consentiment informat per a participar en l'estudi. Les dades de l'estudi seran emmagatzemats de manera anònima per l'ERI-Lectura (Universitat de València), i seran utilitzats únicament amb finalitats d'investigació. El qüestionari tardarà uns 15 minuts a completar-se.


RESULTATS

Els resultats de l'estudi poden ajudar-nos a comprendre com es comporten els diferents perfils de lectors en una situació excepcional com la que ens trobem i que mai abans s'havia produït en el nostre context històric i social més recent. Quan els resultats i conclusions estiguen disponibles els publicarem a la web de l'ERI-Lectura (https://www.uv.es/lectura) i/o els facilitarem als mitjans de comunicació.


UNIVERSITATS PARTICIPANTS

Universitat de València, Universitat de Salamanca, Università degli studi di Padova


QUI SOM?

L'ERI-Lectura és una estructura d'investigació creada en la Universitat de València amb la col·laboració amb la Universitat de Salamanca per a promoure la investigació en lectura i difondre els resultats d'investigació dels grups que la componen. Per a saber més sobre nosaltres i conéixer el que fem, consulta les diferents seccions de la nostra web.

L'estudi es realitza en col·laboració amb el Dipartimento di Psicologia dello Sviluppo e della Socializzazione dell’Università di Padova.


Informe de resultats en el següent enllaç

Investigadors participants no UV

Coordinador:

Ladislao Salmerón - UV

 

Personal nvestigador:

Barbara Arfe - UniPD

Vicenta Avila - UV

Raquel Cerdán - UV

Raquel de Sixte - USAL

Pablo Delgado - UV

Inmaculada Fajardo - UV

Antonio Ferrer - UV

María García - USAL

Laura Gil - UV

Nadina Gómez - UV

Álvaro Jáñez - USAL

Gemma Lluch - UV

Amelia Mañá - UV

Lucia Mason - UniPD

Federica Natalizi - UniPD

Manuel Perea - UV

Marina Pi Ruano - UV

Luis Ramos - UV

Marta Ramos - USAL 

Javier Roca - UV

Eva Rosa - UV

Javier Rosales - USAL

Alba Rubio - UV

Ladislao Salmerón - UV

Marian Serrano- UV

Noemi Skrobiszewska - UV

Pilar Tejero - UV

Cristina Vargas - UV

Marta Vergara - UV

UniPD (Università degli studi di Padova), UV (Universidad de Valencia), USAL (Universidad de Salamanca)

Data d'inici
2020 Abril
Data de finalització
2020 Juliol