Investigació que aspira a donar respostes al repte social sobre els canvis que Internet provoca en la promoció de la lectura i la recomanació de llibres.
L'evolució de la lectura en l'era de la digitalització (E-READ) és una Acció COST recolzada pel Programa Marc de la UE Horitzó 2020 amb l'objectiu de millorar la comprensió científica de les implicacions de la digitalització en la lectura. E-READ inclou una sèrie de projectes i iniciatives a diferents nivells i àmbit científic. Hi ha diversos projectes estratègics dins del Grup de Treball. La Lectura ERI de la Universitat de València participa com a membres del comitè de direcció, ja que s'encarrega de desenvolupar una metaanàlisi d'estudis que compara els efectes dels mitjans (paper contra digital) en la comprensió dels lectors. Tal metaanàlisi estarà finalitzat a principis de 2018. Més info a: http://ereadcost.eu/
Projecte financiat pel Ministerio de Economía y Competitividad pel periode 2014-2016.
El projecte planteja el registre de moviments oculars durant la lectura per examinar com el tipus d’anàfora i la seua localització en el text afecten el seu processament en dues poblacions amb dificultats lectores.
El projecte busca entendre com seleccionen i avaluen els estudiants joves els enllaços electrònics mentre estudien en documents electrònics, tant en entorns oberts (per exemple, Google) com en tancats (per exemple, Wikipedia).
El projecte es va basar en l’elaboració de materials didàctics de lectura fàcil per a estudiants de programes de qualificació professional inicial amb discapacitat intel·lectual.
Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d’indicadors per avaluar-ne la qualitat i efectivitat.
Evolució de la lectura en l'era de la digitalització
Funcionament atencional en dislèxics adults: anàlisi de processos bàsics (atenció exògena) i impacte en tasques quotidianes (conducció). (PSI2013-43862-P)
Facilitació del processament d’anàfores en lectors amb discapacitat intel·lectual i auditiva: Evidència a partir del registre de moviments oculars (UV-INV-PRECOMP12-80701)
Factors perceptius en el reconeixement visual de paraules i lectura (PSI2011-26924)
Estudi en línia de la lectura electrònica en joves: moviments oculars, pensament en veu alta i navegació (EDU2011-25885)
Desenvolupament d’un tutor intel·ligent per a ensenyar habilitats de lectura i alfabetització: un prototip d’un llibre de text electrònic per a matèries específiques
Aritmètica cognitiva. Una anàlisi dels processos de càlcul en el context de problemes aritmètics
El paper de les ajudes i retroalimentació en el context de la formació de lectura i alfabetització utilitzant el Sistema Tutor Intel·ligent
Literatura i metaficció. La formació del lector adolescent (EDU2010-16867)
Poètica i retòrica en la literatura basca. Antologia i anàlisi crítica (EHU 10/11)
Avaluació dinàmica de Nivell de Comprensió Lectora en els alumnes d’educació secundària, pel Suport Tecnològic
El paper dels textos expositius i dels problemes aritmètics en el desenvolupament de la Unitat Didàctica. Una anàlisi de la interacció del professor, alumnes i textos a l’aula
Competència retòrica i comprensió lectora. Implicacions per a l’ensenyament i l’aprenentatge per mitjà del discurs




