Investigació que aspira a donar respostes al repte social sobre els canvis que Internet provoca en la promoció de la lectura i la recomanació de llibres.
L'evolució de la lectura en l'era de la digitalització (E-READ) és una Acció COST recolzada pel Programa Marc de la UE Horitzó 2020 amb l'objectiu de millorar la comprensió científica de les implicacions de la digitalització en la lectura. E-READ inclou una sèrie de projectes i iniciatives a diferents nivells i àmbit científic. Hi ha diversos projectes estratègics dins del Grup de Treball. La Lectura ERI de la Universitat de València participa com a membres del comitè de direcció, ja que s'encarrega de desenvolupar una metaanàlisi d'estudis que compara els efectes dels mitjans (paper contra digital) en la comprensió dels lectors. Tal metaanàlisi estarà finalitzat a principis de 2018. Més info a: http://ereadcost.eu/
Projecte financiat pel Ministerio de Economía y Competitividad pel periode 2014-2016.
El projecte planteja el registre de moviments oculars durant la lectura per examinar com el tipus d’anàfora i la seua localització en el text afecten el seu processament en dues poblacions amb dificultats lectores.
El projecte busca entendre com seleccionen i avaluen els estudiants joves els enllaços electrònics mentre estudien en documents electrònics, tant en entorns oberts (per exemple, Google) com en tancats (per exemple, Wikipedia).
El projecte es va basar en l’elaboració de materials didàctics de lectura fàcil per a estudiants de programes de qualificació professional inicial amb discapacitat intel·lectual.