Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d’indicadors per avaluar-ne la qualitat i efectivitat.

Investigació que aspira a donar respostes al repte social sobre els canvis que Internet provoca en la promoció de la lectura i la recomanació de llibres.
Descripció

El projecte té com objectiu general:

  • Ajudar a millorar la comunicació entre les institucions que promocionen la lectura, les editorials que publiquen llibres i els autors amb els lectors a partir de la formulació d’indicadors i l’elaboració de protocols sobre una comunicació virtual més eficaç en cada eina i plataforma virtual.
  • Des del punt de vista teòric, les dades ens permetran ampliar el concepte de paratext (Genette, 1987) amb una proposta de definició del «epitext públic virtual».

En conclusió, la investigació que volem desenvolupar aspira a donar respostes al repte social sobre els canvis que Internet provoca en la promoció de la lectura i la recomanació de llibres.

 

Investigadors principals no UV

Gemma Lluch

Investigadors participants no UV

Josep Maria Baldaquí, Virginia Calvo, Dari Escandell, Anna Esteve M. Àngels Francés, Nieves González Fernández-Villavicencio, Rosa Tabernero

Data d'inici
2015 Gener
Data de finalització
2017 Juny