Projecte d’investigació «Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d’indicadors per avaluar-ne la qualitat i efectivitat» FFI2015-69977-R (MINECO/FEDER).
Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad. Ministerio de Economía y Competitividad. Convocatòria 2015
- Títol del projecte: Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d’indicadors per avaluar-ne la qualitat i efectivitat.
- Paraules clau: Lectura, lectura virtual, epitext públic virtual, blog, web social, tràiler de llibre, promoció lectura, crítica literària, comunicació interactiva.
- Convocatòria: Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad. Ministerio de Economía y Competitividad (Resolució de 6 de maig de 2016).
- Investigadora principal: Gemma Lluch. Universitat de València. ERI-Lectura
- Investigadors: Josep Maria Baldaquí, Universitat d’Alacant, IIFV; Virginia Calvo, Universidad de Zaragoza; Dari Escandell, Universitat d’Alacant; Anna Esteve, Universitat d’Alacant, IIFV; M. Àngels Francés, Universitat d’Alacant, IIFV; Nieves González Fernández-Villavicencio, Universidad Pablo de Olavide de Sevilla i Rosa Tabernero, Universidad de Zaragoza.
- Objectiu general:
- Ajudar a millorar la comunicació entre les institucions que promocionen la lectura, les editorials que publiquen llibres i els autors amb els lectors a partir de la formulació d’indicadors i l’elaboració de protocols sobre una comunicació virtual més eficaç en cada eina i plataforma virtual.
- Des del punt de vista teòric, les dades ens permetran ampliar el concepte de paratext (Genette, 1987) amb una proposta de definició del «epitext públic virtual».
En conclusió, la investigació que volem desenvolupar aspira a donar respostes al repte social sobre els canvis que Internet provoca en la promoció de la lectura i la recomanació de llibres.