Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Trastorns Específics de l'Aprenentatge i Comorbiditats - ITEAC

Descripció

El grup d'investigació ITEAC, que té el seu origen en 2009, se centra fonamentalment en els dos trastorns del neurodesenvolupament més freqüents: els Trastorns Específics de l'Aprenentatge (dislèxia, disortografia, dificultats en comprensió i expressió escrita, dificultats en el càlcul i en la resolució de problemes matemàtics) i en el Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tots dos trastorns tenen una prevalença al voltant del 5-6%, amb gran persistència en l'adolescència i edat adulta, que ocasionen conseqüències negatives a nivell de funcionament personal, social, acadèmic o ocupacional (APA, 2014), raons que justifiquen el nostre interés en el seu estudi. 

Sota aquests paràmetres, s'articulen diferents línies d'investigació dedicades a l'estudi de les característiques dels trastorns específics de l'aprenentatge al llarg del cicle vital, anàlisi de l'impacte dels trastorns específics i comorbilitats en el pla personal, social, familiar, i ocupacional, així com l'anàlisi de programes de prevenció i intervenció en els trastorns específics de l'aprenentatge. Addicionalment, el grup ocasionalment s'interessa per altres temes com la prevenció i intervenció en violència i assetjament escolar, l'impacte d'altres trastorns del neurodesenvolupament en el context familiar, l'anàlisi de variables afectives en l'aprenentatge de segones llengües i la formació del professorat de diferents etapes educatives

Objectius CT
  • Analitzar el perfil neuropsicològic i afectiu-motivacional dels trastorns específics de l'aprenentatge, amb i sense comorbilitats.
  • Anàlisi de l'impacte en el context familiar dels trastorns específics de l'aprenentatge, amb i sense comorbilitats.
  • Disseny i anàlisi de programes de prevenció i intervenció educativa basats en l'evidència en els trastorns específics de l'aprenentatge.
Línies d'investigació

Avaluació i intervenció educativa en trastorns específics de l'aprenentatge i comorbiditats

Aquesta línia tracta de millorar els nostres coneixements sobre els trastorns específics de l'aprenentatge i els seus comorbilitats al llarg del cicle vital, així com el disseny i anàlisi de l'efectivitat de programes de prevenció i intervenció basats en l'evidència empírica.

Direcció
  • SORIANO FERRER, MANUEL
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laboradors/ es

  • Elena Blanco Alonso - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana.
  • Mª Carmen Contreras González - Consejería Educación - Junta Andalucía. 
  • Vicente Félix Mateo - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana. 
  • Manuel R. Morte Soriano - Universitat de València.
  • Francisco Nievas Cazorla - Universidad de Almería.
  • Elisa Piedra Martínez - Universidad del Azuay - Cuenca (Ecuador). 
  • Pilar Sánchez López - Universidad de Almería. 

Equip de Treball

  • Magdalena Pilar Andrés Romero - UAL-Almería
  • Carmen Corrales Quispiricra - UVEG-Valencia
  • Mercedes Fernández Torres - UAL-Almería
Estructura asociada
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Dades de contacte del grup
Investigació en Trastorns Específics de l'Aprenentatge i Comorbiditats (ITEAC)

Campus de Blasco Ibáñez

Av. Blasco Ibáñez, 21

46010 València (València)

963 983 441

Geolocalització

manuel.soriano@uv.es

Persones de contacte
  • SORIANO FERRER, MANUEL
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa