Utilització de sèries temporals d'imatges de satèl·lit des de 1981 fins a l'actualitat per a estudiar la dinàmica de la superfície terrestre.
Formació en didàctica de les ciències socials per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a educadors en museus i patrimonis i altres àmbits no formals. Formar educadors i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre arqueologia, antropologia, educació i cinema.
Formació en arts per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a personal educador en museus i patrimonis i altres àmbits no formals.
Aplicacions educatives, creatives i artístiques en entorns de distint tipus, incloent entorns digitals i ús de les TIC.
Generar activitat teòrica i experiències des de l'art i la cultura visual.
La investigació abasta tant el contracte d'assegurança, com la distribució d'assegurances com la supervisió d'entitats
Auditories tècniques de sistemes ITS i sistemes TIC. Secretariat i gestió de projectes Europeus. Representació de l'administració en comités de normalització i estandardització. Traducció i avaluació de normes. Estudis de consultoria de trànsit i transport, ITS i TIC.
Educar en i a través de les arts mitjançant el Arts in Education Approach/AiE. Explorar els beneficis de l'art i de la literatura il·lustrada (ilustración / narrativa multimodal).
Els processos de participació social han de derivar en l'autodesenvolupament d'aqueixes comunitats que han sigut objecte de formació, escolta i planificació. La metodologia de l'autodesenvolupament s'ha revelat com una estratègia positiva per a consolidar els canvis socials en els municipis on existeix alts indexes de pobresa, vulnerabilitat i exclusió social.
Anàlisi de resultats i avaluació mitjançant el disseny i l'aplicació de rúbriques en relació amb els objectius i les destreses que s'esperen desenvolupar.
Estudi de qüestions relatives al benestar que excedeixen de les anteriors com la dependència o les rendes vitalícies
Calibratge de satèl·lits de teledetecció mitjançant la realització de mesures in situ simultànies amb el pas del satèl·lit. Posada en marxa d'estacions de mesura in situ en diferents punts d'Espanya (Espai natural de Doñana, Almería, Barrax, etc) i del món (el Perú, Xile, etc). Validació d'algorismes.
Recopilació de fonts de dades demogràfiques anteriors a la digitalització dels censos i registres actuals, producció de dades sociodemogràfiques sobre la població valenciana i elaboració d'indicadors demogràfics, de resiliència, de vulnerabilitat social i de salut.
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
Estudi de la relació entre la pol·lució de l'aire i els efectes en la salut, desenvolupant-se estudis multicèntrics. També es realitzen estudis d'avaluació de l'impacte de la contaminació sobre la salut de les poblacions.
Desenvolupament de mètodes de correcció de la pertorbació atmosfèrica en les dades subministrades pels satèl·lits artificials.
Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, gèneres i sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
Formar educadors i educardores i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre creativitat, psicologia, pràctiques educatives i formació del professorat.
Desenvolupament de la cultura visual i l'educació artística en l'àmbit de públic tant infantil com d'adults, fomentant la relació amb altres camps d'estudi.
Sistemes WEB per a l'accés a BBDD. WEB semàntica, Ontologies i metadades. Sistemes de difusió per RDS i sistemes d'intercanvi de dades en protocol DATEX. Desenvolupament de serveis WEB. Aplicacions mòbils. Formularis electrònics, serveis de pagament i tractament segur d'informació.
Partint dels quatre components que estableix la Pedagogia de les multiliteracitats per al desenvolupament del coneixement (experimentar, conceptualitzar, analitzar i aplicar), dissenyar i avaluar propostes en relació amb la literatura, l'art i les llengües estrangeres.
Els Serveis Socials formen part de les polítiques públiques de desenvolupament local perquè faciliten la inclusió social dels col·lectius amb dificultats subjectives d'integració en el mercat de treball. Les polítiques actives d'ocupació dirigides a la població en risc d'exclusió social són la població diana d'aquesta línia.
Anàlisi dels fluxos d'innovació que es produeixen en un sistema productiu geogràficament localitzat, tenint en compte la concentració i cooperació de les pimes, la cohesió social i les interaccions entre empreses, així com les relacions institucionals formals i informals.
Les polítiques públiques municipals necessiten de l'anàlisi del territori per a poder implantar plans, programes i projectes adaptats a les necessitats emergents que la ciutadania va assenyalant com a prioritàries. La metodologia d'investigació-acció participativa s'ha rellevat com a estratègiques per a donar solució a aquesta mena de polítiques i en aquesta línia s'han produït resultats de rellevància.
Un dels reptes que té en l'actualitat l'educació en tots els nivells és com hem de tractar la diversitat tant ètnica, cultural, lingüística, afectivo-sexual (...) en les nostres aules i com realitzar-ho amb uns indicis d'èxit. La línia d'investigació tracta de fer-ho des de la formació literària.
Explorar el potencial de l'ús de la narració multimodal (visual-lèxica-sonora...) a través de l'àlbum il·lustrat com a recurs pedagògic innovador en l'àmbit dels museus d'art i en diversos espais educatius reglats i no reglats (escoles, galeries d'art, fundacions, organismes...).
L'anàlisi dels esdeveniments biogràfics i les trajectòries vitals des de les perspectives micro i macroanalítiques té com a àrees d'estudi, l'educació, l'emancipació, la integració al mercat laboral, la formació i dissolució d'unions, la maternitat i paternitat, els canvis familiars, les bretxes de gènere la llarg de la vida i en els àmbits privats i públics, els episodis vitals durant la vellesa.
Desenvolupament d'algorismes per a estimar paràmetres físics i biofísics des de satèl·lit, entre ells la temperatura, l'albedo, la reflectivitat, l'emissivitat de la superfície terrestre, la inèrcia tèrmica, evapotranspiració, contingut en vapor d'aigua de l'atmosfera.
Corresponentment amb la seua complexitat i ampli rang se centra en estudi i desenvolupaments relatius a l'estratègia (incloent els nivells tàctic i operatiu) i tot els components que intervenen en el procés de presa de decisions, sobre la base de models normatius o descriptius (matemàtics versus psicològics), així com a nivell individual i grupal.
Estudi de la relació entre l'estructura urbana i la mobilitat de les persones en les àrees urbanes. Ús de noves fonts de dades principalment provinents de les tecnologies de la informació i la comunicació per a l'estudi de diferents dinàmiques espacials. Avaluació i gestió del territori sota la perspectiva social, mediambiental i econòmica.
Proposar i valorar tasques col·laboratives que permeten que els/as futurs/as mestres/as progressen gradualment des del mer ús instrumental de les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) fins al desenvolupament d'una consciència més crítica sobre elles.
Anàlisi dels components de la dinàmica demogràfica com la natalitat, la fecunditat, la morbiditat, la mortalitat infantil, la mortalitat adulta, les crisis de mortalitat, les migracions, i de l'estructura de la població.
Establir una relació de continguts literaris i artístics essencials per a millorar la competència del personal docent a l'hora de treballar amb recursos multimodals. Crear un marc de conceptes teòrics bàsics que puguen treballar en Educació Primària, Secundària i Universitària.
Estat del benestar, Serveis públics, innovació social i Turisme.
GEOPORTAL (http://ceosspain.lpi.uv.es) en el qual es proporcionen productes, històrics (des de l'any 2007) i en temps real (menys de 5 hores) dels sensors SEVIRI i MODIS.
Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de Justícia Social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de Polítiques Educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
Descriure el nivell d'exposició i contaminació durant la gestació i la primera infància, avaluar el paper dels contaminants ambientals més comuns i els factors protectors de la dieta en el creixement fetal i el desenvolupament neuro-endocrí-immunitari per a confeccionar indicadors de salut.
Investigar sobre el valor de l'ensenyament-aprenentatge de la literacitat i alfabetització visual i estètica (educar la mirada) i el desenvolupament del pensament crític i creatiu en la infància contemporània.
Investigació sobre tècniques i mètodes d'anàlisi basats tant en dades estadístiques com en dades discursives i textuals.
El paradigma constructivista va guanyant espai entre els investigadors qualitatius i s'obrin noves metodologia com la narrativa per a investigar en les comunitats locals. Especialment sobre problemàtiques que no solen ser visibles i que a través del reconeixement de l'estratègia de la participació dels ciutadans en la solució dels mateixos és possible planificar processos de canvi social que reconeguen la necessitat de generar polítiques públiques de desenvolupament comunitari.
Impacte de la digitalització en els grups polítics: transformació digital de la organització (plataformes digitals, finançament, presa de decisions, elaboració programàtica, integració dels membres); canvis en les formes de comunicació i representació; adaptació de les formes de participació digital dels membres, canvis en les formes de representació a partir de les eines digitals.
L'equip també estudia la lingüística contrastiva i la seua aplicació a la traducció a nivell lèxic-semàntic i pragmàtic discursiu entre llengües majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa en àmbits d'especialitat com el de les ciències de la salut, així com en altres contextos acadèmics i professionals.
Es parteix del contrast cultural i lingüístic, prenent com a base la lingüística de corpus, entre diverses llengües modernes majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa. L'objectiu és aclarir conceptes i buscar aplicacions pràctiques a nivell tant particular entre comunitats comunicatives específiques com global dins de l'entorn de l'educació, així com de la comunicació social i professional, com pot ser el cas de la comunicació empresarial. Les eines procedents de la lingüística de corpus, des d'una perspectiva transcultural, resulten ser essencials tant per a l'obtenció de dades reals i compilació de corpus com per a la seua anàlisi i aplicació de resultats. L'estudi de la comunicació social i professional actual s'aborda en aquest equip en simbiosi amb el món digital, no sols com a mediadora, sinó també com objectiu de les aplicacions de nova generació.
Investigació i innovació en la literatura destinada al lector model de la qual es troba en l'educació infantil, primària, secundària.
Avaluació de la relació entre els factors climàtics i la variables meteorològiques, especialment la temperatura ambiental i la salut, així com les mesures de salut pública que poden minimitzar l'impacte dels canvis climàtics previsibles en el futur.
Treballar en les principals línies d'investigació i d'innovació que s'estan desenvolupant en didàctica de la literatura i de la llengua.
Estudi i anàlisi dels fluxos de mobilitat obligada, per raó de treball o estudi, emprant Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG), per a ajudar a la presa de decisions en planificació territorial, des d'una perspectiva socioeconòmica, i de provisió i accés a serveis i equipaments. Estudi dels fluxos de transport de persones i mercaderies des d'una perspectiva d'anàlisi de xarxes multiescalar com a element determinant de la jerarquia urbana i el desenvolupament regional.
Les humanitats digitals i l'educació amb formats digitals ens ajuden a millorar nombrosos aspectes que poden canviar gràcies a les tecnologies digitals.
Analitzar les característiques de la ment multimodal en el S.XXI i la necessitat d'establir noves coordenades de cohesió i desenvolupar noves formes del discurs i relat.
Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.
El patrimoni cultural, la formació lectora, literària, digital i mediàtica i la seua investigació com una manera d'entendre el món i formar ciutadans crítics, reflexius i capaços d'enfrontar-se a qualsevol mena de text siga escrit o digital.
Estudi de les pensions i la seua viabilitat
Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.
La regulació dels processos de digitalització en política
Les diferents concepcions ideològiques vinculades a les polítiques de digitalització en les diverses Administracions Públiques així com els seus impactes polítics
L'impacte de la digitalització en l'elaboració i avaluació de polítiques públiques
Digitalització i transformacions del funcionament dels sistemes polítics (representació, transparència, integritat, rendició de comptes)
Les polítiques de protecció a la família són una assignatura pendent per al sistema de benestar social espanyol. A més, tenim constància que són en les entitats socials on es poden generar resultats d'investigació aplicats a la solució de les problemàtiques de família i de conciliació entre vida laboral i familiar.
Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la Teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i post crítica.
Anàlisi de la seguretat dels sistemes informàtics, detecció de vulnerabilitats, criptogràfica i comunicacions segures. Mecanismes per a la protecció de dades personals, traçabilitat de la informació, disseny orientat a la privacitat i seguretat. Anonimització de dades. Auditories de seguretat. Normativa internacional.
Els Serveis Socials Comunitaris són la porta d'entrada a sistema de benestar social i les seues diferents prestacions i programes que atenguen les necessitats dels col·lectius més vulnerables. La seua anàlisi i avaluació permet estructurar millores en les estructures locals de benestar social.
Sistemes per a la recopilació, tramitació i tractament estadístic de dades. Aplicacions de gestió avançada de BBDD. Disseny i implementació de DWH. reenginyeria de sistemes i arquitectures client/servidor. Modelatge de dades. Gestió documental. Sistemes multimodals . Gestió hospitalària.
Sistemes de cobrament electrònic de peatges i vehicles mòbils. Sistemes de localització mitjançant satèl·lit i telefonia. Aplicacions GPS i GSM. Sistemes de comunicació V2V, V2I i I2V. Sistemes de detecció Bluetooth, RFID i WIFI. Sistemes cooperatius. Navegació dinàmica.
Monitoratge de trànsit, Sistemes d'identificació de petjada magnètica de vehicles, sistemes DAI, aplicacions per a l'optimització de rutes i/o temps, temps de viatge, matrius O/D, aplicacions GIS, representació geogràfica de dades i simulació virtual. Plans de gestió d'emergències.
Estudi de les ciutats en la seua relació amb altres ciutats i amb la resta del territori. S'analitzen les seues funcions especialitzades i relacions globals, així com la seua dotació de serveis públics i privats i la seua adequada ordenació mitjançant Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG).
Les temàtiques de recerca i desenvolupament són molt àmplies i entre les mateixes destaquen els estudis dels hàbits o necessitats de desplaçament dels usuaris d'un determinat territori o mitjà de transport, la satisfacció d'usuaris, transport públic, impacte de canvis en l'oferta, maneres blanes, càrrega, logística, última milla, tarifes, accessibilitat, inclusivitat, gènere, medi ambient, mobilitat elèctrica, etc.
Així mateix i més si cap en el cas de la Seguretat Viària, és objecte d'estudi i desenvolupament els Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS), així com altres mitjans de transport terrestre, com és el cas del ferrocarril, tramvia i metre, així com altres marítims i aeris.
Les temàtiques de recerca i desenvolupament són molt àmplies i entre les mateixes destaquen, els estudis epidemiològics, investigació d'accidents, causes de l'accidentalitat, els factors de risc, els grups de risc, usuaris vulnerables, els comportaments dels conductors, els processos psicològics bàsics, les actituds, motivacions i valors subjacents als comportaments, el cas especial dels infractors i reincidents. així com en un altre pla la conducció autònoma.
Així mateix a més del factor humà són objecte d'estudi, les vies (amb diferencial atenció els punts negres i trams de concentració d'accidents, així com a la senyalització, especialment variable), els vehicles, així com l'estat de tots ells.
El grup s'aproxima a la variació lingüística des de diverses perspectives integradores de les múltiples variables que interactuen en la comunicació actual. L'enfocament predominant és el variacionista pragma-semàntic, destacant la versatilitat interpersonal i multimodal de la comunicació i la seua influència en les transformacions socials, professionals i educatives. De manera pionera l'equip aborda la variació en tots els seus àmbits de la lingüística aplicada des d'una perspectiva multidisciplinària.
Investigar en l'àlbum il·lustrat, còmic, novel·la gràfica, el discurs audiovisual i fílmic com unes eines fonamentals per a la formació lectora, literària, lingüística i mediàtica de les noves generacions.