Logo de la Universitat de València Logo Grup d'Investigació en Posicionament i Marca - POMA Logo del portal

Presentació

Tant l'auge de la competència entre empreses a causa de la globalització dels mercats, com la major informació de què disposa el consumidor hui dia gràcies a l'auge de les noves tecnologies, comporten la necessitat apostar per dotar de valor afegit a l'oferta comercial. Ara bé, si aquest valor afegit no es diferencia amb una marca ben posicionada, la seua potència quedar afeblida, sent el resultat final la derrota. El que no es coneix, no existeix; i el que no existeix, no es consumeix.

Altra informació d'interés
El grup d'investigació s'ha nodrit de fons obtinguts en concurs públic (Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana i Ministeri d'Economia i Competitivitat.), investigant com afegir valor i construir marca utilitzant eines com ara les noves tecnologies, l'embalatge/envase del producte o la figura del venedor/comercial. El grup pública tots els anys en revistes científiques d'impacte i assisteix amb regularitat a congressos nacionals i internacionals per a compartir les seues troballes. Aglutina 11 sexennis d'investigació en total entre membres i col·laboradors. Així mateix, s'han dirigit diverses tesis doctorals en aquest camp, aprofundint en aspectes com ara: la transferència de marca des d'un esdeveniment esportiu patrocinat a la marca patrocinadora; la construcció de capital de marca en institucions d'educació superior públiques i privades; i el desenvolupament de mega esdeveniments sostenibles com a estratègia màrqueting potenciar la marca-ciutat. Igualment s'ha treballat amb empreses subscrivint periòdicament convenis de col·laboració per a investigar en aspectes com ara l'elecció del millor posicionament de marca per a una cadena de distribució d'alimentació, o l'estudi de la viabilitat d'una marca paraigua en la indústria de la moda valenciana.