Logo de la Universitat de València Logo Grup d'Investigació en la Recepció de les Literatures Clàssiques (GIRLC) Logo del portal

El plany en les literatures clàssiques i la seua recepció

  • 6 d’octubre de 2022
Andrómaca lamenta la mort d'Hèctor
La Douleur et les Regrets d'Andromaque sur le corps d'Hector son mari (Jacques-Louis David, 1783). Museu del Louvre

Jornades científiques. València, 6 i 7 d’octubre de 2022

El Grup d’Investigació en la Recepció de les Literatures Clàssiques (GIRLC) convoca una trobada científica interdisciplinar que té com a tema central l’anàlisi del motiu del plany a les literatures grega i llatina i la seua recepció. Els objectius previstos són, d’una banda, mostrar la recerca duta a terme pel grup en el camp que li és propi, el de la recepció de les literatures llatina i grega a les diferents literatures posteriors, i, de l’altra, animar un procés d’investigació obert, apte per conjuminar la formació i els esforços d’especialistes provinents de camps diferents.

Enguany, pretenem aplegar propostes d’estudi al voltant del tractament del plany en qualsevol de les seues manifestacions en tot gènere literari —el dol, l’elegia, la consolació, etc.— a la literatura de les tradicions clàssiques i llur recepció. Es valorarà tota aquella proposta que s’ajuste al tema central de les jornades, tant si l’eix central de la mateixa es concentra només en una sola obra, autor o gènere, com si es proposa un enfocament multidisciplinar o comparatiu, tot estudiant, per exemple, la presència d’un motiu concret en diferents gèneres o literatures.