Both the increase in competition between companies due to the globalisation of markets, as well as the greater information available to consumers today thanks to the rise of new technologies, make it necessary to focus on providing added value to the commercial offer. However, if this added value is not differentiated by a well-positioned brand, its power will be weakened, with the end result being defeat. What is not known, does not exist; and what does not exist, is not consumed.
OTHER INFORMATION OF INTEREST:
The research group has been nourished by funds obtained in public tenders (Consellería de Empresa, Universidad y Ciencia de la Generalitat Valenciana and Ministerio de Economía y Competitividad.), investigating how to add value and build brand using tools such as new technologies, product packaging or the figure of the salesperson/marketer.
The group publishes every year in high impact scientific journals and regularly attends national and international congresses to share its findings. It has a total of X six-year research awards.
Likewise, several doctoral theses have been directed in this field, delving into aspects such as: brand transfer from a sponsored event to the sponsoring brand; the construction of brand capital in public and private higher education institutions; and the development of sustainable mega events as a marketing strategy to strengthen the brand-city.
We have also worked with companies, periodically signing collaboration agreements to investigate aspects such as the choice of the best brand positioning for a food distribution chain, or the study of the viability of an umbrella brand in the Valencian fashion industry.
Contribute to creating added value through branding and product/company positioning.
- Packaging/Packing and branding
Analysis of point-of-sale positioning of tangible products through packaging to stimulate consumption. Key elements in packaging: visual and informative elements (colour, shape, label, images, etc.).
- Sales force and brand
Analysis of the role of human resources in brand positioning.
- Extensions and brand transfer
Strategy analysis of the extension of a consolidated brand, creation of umbrella brands among several competitors, transfer of value and brand image through various communication tools. Brand registration and other legal aspects.
- Brand positioning
Competitor analysis, market segmentation, positioning strategy design, creation of perceptual maps of competitors based on their positioning, brand design based on visual identity (form) and message (content).
- CANALES RONDA, PEDRO
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- HERNANDEZ FERNANDEZ, MARIA ASUNCION
- PDI-Titular d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- ALDAS MANZANO, JOAQUIN
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vicerector/A
- Vicerector/a-Rectorat de Planificacio, Qualitat i Tecnologies de la Informacio
- ARAGONES JERICO, CRISTINA
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Work team
Javier Casanoves Boix - Universitat Internacional de València
- ContraerExpandirVILA LOPEZ, NATALIA MELANIAPDI-Catedratic/a d'Universitat
Bigné, E. y Vila, N.(1998)La eficacia de la técnica MDS en la medición del posicionamiento. Una aplicación en los servicios.Esic Market, 100(mayo), pp. 71 - 90. ISSN: 0212-1867
Bigné, E. y Vila, N.(1999)Posicionamiento competitivo del oferente y motivación del demandante. Una aplicación a la distribución textil.Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 18(1), pp. 119 - 134. ISSN: 1019-6838
Vila, N.(1999)Nuevas tendencias en el agrupamiento empresarial. Aproximación conceptual a la noción de grupos competitivos.Cuadernos Aragoneses de Economía, IX(1), pp. 113 - 125. ISSN: 0211-0865
Bigné, E. y Vila, N.(2000)Identificación del conjunto evocado por un consumidor en la compra.Estudios sobre Consumo(52-53), pp. 65 - 80. ISSN: 0212-9469
Bigné, E. y Vila, N.(2000)Métodos alternativos en la identificación de grupos competitivos: un enfoque de demanda.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 4, pp. 43 - 92. ISSN: 1138-1442
Bigné, E. y Vila, N.(2000)Estrategia de empresa y posicionamiento de producto: un análisis comparado en la industria del automóvil.Economía Industrial(332), pp. 29 - 41. ISSN: 0422-2784
Bigné, E.; Kuster, I.y Vila, N.(2000)Identificación de grupos estratégicos desde distintos enfoques y su relación con los grupos competitivos: una aplicación en el sector de cosmética y perfumería.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 4, pp. 74 - 95. ISSN: 1138-1442
Bigné, E.; Vila, N. y Sánchez, J.(2001)Conocimiento, preferencia y satisfacción: interacción en la formación del conjunto de elección de un punto de venta.Esic Market, 109(mayo), pp. 77 - 97. ISSN: 0212-1867
Bigné, E.; Vila, N. y Küster, I.(2001)Competitive Positioning and Market Orientation: Two Interrelated Constructs.European Journal Of Innovation Management, 6, pp. 109 - 199. ISSN: 1460-1060
Bigné, E.; Vila, N.(2001)Alternative ways in competitive groups definition: A managers approach'.Journal Of Marketing Management, 17, pp. 1 - 33. ISSN: 0267-257X
Vila, N.(2002)Métodos de categorización versus métodos de evaluación: un enfoque teórico de sus ventajas y limitaciones.Esic Market, 22, pp. 157 - 172. ISSN: 0212-1867
Vila, N. y Küster, N.(2002)El e-mail como herramienta de marketing directo.Harvard-Deusto Marketing & Ventas(52), pp. 66 - 70. ISSN: 1133-7672
Bigné, E.; Aldás, J.; Küster, I. y Vila, N.(2002)Patrones determinantes del consumo de los hogares de tercera edad en España.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 6(1), pp. 107 - 128. ISSN: 1138-1442
Bigné, E.; Aldás, J.; Küster, I. y Vila, N.(2002)Estableciendo los determinantes de la fidelidad del cliente: el concept mapping.Investigación y Marketing(77), pp. 58 - 74. ISSN: 1131-6144
Bigné, E. y Vila, N.(2002)Competitive groups in the automobile industry: a compared dealers-customer approach.Journal of Strategic Marketing, 10(January), pp. 21 - 45. ISSN: 0965-254X
Bigné, E.; Aldás, J.; Küster, I. y Vila, N.(2002)The concept mapping approach in marketing: an application in the travel agencies' sector.Qualitative Market Research, 5, pp. 87 - 95. ISSN: 1352-2752
Küster, I. Y Vila, N.(2002)El marketing directo a través de Internet: aplicaciones de texto, de voz y de imagen.Compendium, Revista de Investigacion Cientificia (Universidad de Ucla), Junio, pp. 41 - 55
Inés Küster y Natalia Vila(2003)La venta on-line: principales problemas y soluciones.Esic Market(115), pp. 135 - 148. ISSN: 0212-1867
Küster, I.; Jairo, D. y Vila, N.(2004)La percepción del consumidor latino-americano del made in Spain.Estudios sobre Consumo, XVII(71), pp. 55 - 73. ISSN: 0212-9469
Vila, N.(2004)Marketing mix and the Internet: English and Spanish web sites.Journal of Euromarketing, 13(4), pp. 31 - 58. ISSN: 1049-6483
Vila, N. y Kuster, I.(2004)Marketing through internet: new strategic challenges.The marketing review, 4(3), pp. 291 - 313. ISSN: 1469-347X
Royo, Marcelo, Aldás, Joaquín, Küster, Inés y Vila, Natalia(2005)Roles de género y sexismo en la publicidad de las revistas españolas: un análisis de las tres últimas décadas del siglo XX.Comunicacion y Sociedad, 18(1), pp. 113 - 152. ISSN: 0214-0039
Aldás, Joaquín; Küster, Inés; y Vila, Natalia(2005)Market Orientation and innovation: an inter-relationship analysis.European Journal Of Innovation Management, 8(4), pp. 437 - 452. ISSN: 1460-1060
Ampuero. O. y Vila, N(2006)Consumer perceptions of product packaging.Journal of Consumer Marketing, 23(2), pp. 102 - 114. ISSN: 0736-3761
Gimeno, C. y Vila, N.(2006)Competitive Analysis of Public Transport Services.Journal Of Travel & Tourism Marketing, 21(1), pp. 13 - 29. ISSN: 1054-8408
Inés Küster y Natalia Vila(2006)Relational strategies in the textile sector. Internet use.Journal of Relationship Marketing, 5(4), pp. 3 - 22. ISSN: 1533-2667
Inés Küster y Natalia Vila(2006)A comparison of marketing teaching methods in North American and European universities.Marketing Intelligence & Planning, 24(4), pp. 319 - 331. ISSN: 0263-4503
Vila, N. y Kuster, I.(2006)International positioning of leading brands through internet: Globalize or do not globalize?.Innovative marketing, 2(4), pp. 62 - 74. ISSN: 1814-2427
Inés Küster y Natalia Vila(2007)Medición del éxito en marketing. Propuesta desde un enfoque formativo/reflexivo.Cuadernos Aragoneses de Economía, 17(1), pp. 235 - 255. ISSN: 0211-0865
Natalia Vila e Inés Küster(2007)La Ciudad de las Artes y de las Ciencias de Valencia: Una empresa de éxito.e-Deusto(57), pp. 18 - 22
Vila, N. y Ampuero, O. (2007)(2007)The role of packaging in positioning an orange juice.Journal of Food Products Marketing, 13(3), pp. 21 - 48. ISSN: 1045-4446
Vila, N.(2007)Export Barriers and strategic grouping.Journal of Global Marketing, 20(2/3), pp. 17 - 29. ISSN: 0891-1762
Royo, M.; Aldas, J.; Kuster, I. y Vila, N.(2007)Gender Role Portrayals and Sexism in Spanish Magazines.Equal Opportunities International, 26(7), pp. 633 - 652. ISSN: 0261-0159
Natalia Vila y Inés Küster(2007)The Importance of Innovation in International Textile Firms.European Journal Of Marketing, 41(1/2), pp. 17 - 36. ISSN: 0309-0566
Küster Boluda, Inés; Vila López, Natalia; Canales Ronda, Pedro(2008)Research Group on Brand and PositioningEstudios sobre Consumo(84), pp. 31 - 40. ISSN: 0212-9469
Vila, N. y Kuster, I.(2008)Success and Internationalization: Analysis of the Textile Sector.Journal of Global Marketing, 21(2), pp. 109 - 125. ISSN: 0891-1762
Ganassali, Stéphane; Cerchiello, Paola; Hennings, Nadine; Kuster, Ines; Moscarola, Jean; Rodrígues Santos, Carmen; Siebels, Astrid; Vila, Natalia; y Zucchella, Antonella(2008)Il comportamento d'acquisto dei giovani. Un'analisi comparativa europea.Micro & Macro Marketing, 17(1), pp. 71 - 92. ISSN: 1121-4228
Royo, Marcelo; Aldás, Joaquín; Küster, Inés; y Vila, Natalia(2008)Adaptation of marketing activities to cultural and social context: Gender role portrayals and sexism in Spanish commercials.Sex Roles, 58(5-6), pp. 379 - 390. ISSN: 0360-0025
Vila, Natalia y Küster, Inés(2008)Cross cultural marketing teachers' profile.Multicultural Education and Technology Journal, 2(3), pp. 140 - 155. ISSN: 1750-497X
Inés Küster, Natalia Vila, Carmen Rodríguez y Joaquín Aldás(2008)El efecto de la congruencia marca-acontecimiento sobre el recuerdo de marca: el caso del patrocinio de Louis Vuitton a la America's Cup.Revista Portuguesa de Marketing, 23(2), pp. 7 - 18. ISSN: 0873-2949
Kuster, I.; Vila, N.; Aldás, J. y Rodríguez, C.(2009)Efecto del patrocinio de la copa América en las percepciones de Luis Vuitton: una perspectiva internaciona.Universia Business Review(22), pp. 40 - 55. ISSN: 1698-5117
Natalia Vila e Inés Küster(2009)Teaching media and methods in marketing: European and North American Universities.Journal of Teaching in International Business, 20(1), pp. 64 - 79. ISSN: 0897-5930
Jordá, B.; Ampuero, O.; Vila, N. y Rojas, N.(2009)Brand identity documentation: a cross-national examination of identity standards manuals.International Marketing Review, 6(2), pp. .. - ... ISSN: 0265-1335
Vila, N. y Gimeno, C.(2010)Los factores de la RSC desde la perspectiva del consumidor: un aplicación al transporte público terrestre.Revista de responsabilidad social de la empresa, 6(2). ISSN: 1888-9638
Bigné, E., Aldás, J. ; Kuster, I. y Vila, N.(2010)Mature market segmentation: a comparison of artificial neural networks and traditional methods.Neural Computing & Applications, 19(1), pp. 1 - 11. ISSN: 0941-0643
Vila, N. y Gimeno, C.(2010)Efectos de la RSC sobre el consumidor: una aplicación al sector de transporte público terrestre.Innovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales, 20(38), pp. 229 - 250. ISSN: 0121-5051
Aldás, J.; Küster, I.; Rodríguez, C.; y Vila, N.(2010)Diferencias cross-culturales en el comportamiento de consumo de jóvenes europeos.Innovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales, 20(37), pp. 165 - 180. ISSN: 0121-5051
Küster, I. y Vila, N.(2010)La orientación al mercado y el enfoque relacional: efectos en la innovación y el éxito del textil español.Ensayos de Economía, 20(36), pp. 165 - 202. ISSN: 0121-117X
Kuster, I.; Vila, N. y Aldás, J.(2011)Brand equity innovation: el uso de las nuevas tecnologías en el sector del vino para el incremento del valor de marca.Distribución y Consumo, 116, pp. 1 - 15. ISSN: 1132-0176
Vila, N. y Corcoles, M.(2011)'Yield management and airlines strategic groups'.Tourism Economics, 17(2), pp. 1 - 18. ISSN: 1354-8166
Kuster, I. y Vila, N.(2011)The market orientation-innovation-success relationship: The role of internationalization strategy.Innovation-Management Policy & Practice, 13(1), pp. 36 - 54. ISSN: 1447-9338
Küster, I. y Vila, N.(2011)Successful SME Web design through consumer focus groups.International Journal of Quality & Reliability Management, 28(2), pp. 132 - 154. ISSN: 0265-671X
Vila, N. y Kuster, I.(2011)Consumer feelings and behaviours towards well designed websites.Information & Management, 48(4/5), pp. 166 - 177. ISSN: 0378-7206
Kuster, I.; Hernández, A; y Vila, N.(2012)Estrategia publicitaria del minorista en las redes sociales. Factores que motivan las compras en la web 2.0.Colección de Documentos de Trabajo de la Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial, pp. 1 - 28. ISSN: 2253-6299
Vila, N.; Kuster, I. y Bigné, E.(2012)La televisión publica vs la privada: ¿se perciben diferencias en calidad, identidad visual y reputación corporativa.3C tecnología, Junio(1), pp. 17 - 32. ISSN: 2254-4143
Vila, N.; Kuster, I. y Pardo, E.(2012)Antecedentes y efectos del burnout-engagement del vendedor.Cuadernos de economía y dirección de la empresa, 15, pp. 154 - 167. ISSN: 1138-5758
Kuster, I. y Vila N.(2012)El modelo del rendimiento académico del estudiante universitario: aplicación a una Facultad de Economía.Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 13(3), pp. 95 - 128. ISSN: 1138-9737
Vila, N.; Kuster, I. y Amorós, E.(2012)Posicionamiento virtual de instituciones públicas'.3C tecnología(2), pp. 6 - 28. ISSN: 2254-4143
Kuster, I. y Vila N.(2012)El docente universitario y sus efectos en el estudiante.Ese-Estudios Sobre Educacion(23), pp. 157 - 182. ISSN: 1578-7001
Kuster, I. y Vila, N.(2012)El docente universitario: orientación al mercado y su nivel de burnout-enagement.3C Empresa, Noviembre(8), pp. 15 - 36. ISSN: 2254-3376
Vila, N. y Kuster, I.(2012)'The role of usability on stimulating SME's on line buying intention: an experiment based on a ficticius web site design'.Quality & Quantity, 46(1), pp. 117 - 136. ISSN: 0033-5177
Vila, N. y Kuster, I.(2012)Small and Medium Enterprises Web Page Design: A qualitative study.International Journal of Internet Marketing and Advertising (IJIMA), 11(4), pp. 311 - 322. ISSN: 1477-5212
Kuster, I; Vila, N; Canales, P; Hernandez fernandez, A.(2013)Research Group on Brand and Positioning3C Empresa(13), pp. 26 - 47. ISSN: 2254-3376
Vila N.; Küster, I. y Bigné, E.(2013)Credibilidad corporativa en cadenas televisivas: antecedentes y efectos.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 17(1), pp. 61 - 83. ISSN: 1138-1442
Küster, I.; Vila, N.; Avilés, M.E.(2013)Las características personales del docente y la orientación al mercado.3C Empresa(10), pp. 16 - 30. ISSN: 2254-3376
Vila López, Natalia ;, Küster Boluda, Inés; Canales Ronda, Pedro; Hernández Fernández, Asunción(2013)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de economía y dirección de la empresa, 16(4), pp. 259 - 270. ISSN: 1138-5758
Vila, N.; Kuster, I. y Bigné, E.(2013)La televisión publica versus la privada.3C Empresa(4), pp. 63 - 80. ISSN: 2254-3376
Escamilla, M.A.; Küster, I.; Vila, N.(2013)La formación en el ámbito de la empresa en general y de las ventas en particular.3C Empresa(11), pp. 23 - 40. ISSN: 2254-3376
Küster, I; Vila, N.(2013)Alimentos reducidos en grasas y neuromarketing.3C Empresa(14), pp. 7 - 21. ISSN: 2254-3376
Monferrer, D.; Blesa, A.; Ripollés, M.; Kuster, I. y Vila, N.(2013)Effects of network market orientation on new ventures' international performance.International Journal of Business Environment, 5(3), pp. 268 - 298. ISSN: 1740-0589
Vila, N. y Rodríguez, Mª, C.(2013)Event-brand transfer in an entertainment service: experiental marketing.Industrial Management & Data Systems, 113(5), pp. 712 - 731. ISSN: 0263-5577
Vila, N.(2013)Barriers to export: the power of organizational factors.International Journal of Commerce and Management, 23(2), pp. 136 - 147. ISSN: 1056-9219
Vila, N.; Patel, N. y Kuster, I.(2013)Differences between American and Indian Consumers' visual images.Cross Cultural Management-An International Journal, 20(1), pp. 50 - 67. ISSN: 1352-7606
Amorós, E.; Vila, N. y Aldás, J.(2013)Posicionamiento de marcas políticas a través de la web.Revista de Globalización, Competitividad y Gobernabilidad, 7(1), pp. 16 - 27. ISSN: 1988-7116
Vila, N. y Kuster, I.(2013)Antecedentes de reputación corporativa en cadenas de televisivas.Revista de Ciencias Sociales, Vol. 19, pp. 334 - 349. ISSN: 1315-9518
Vila, N. y Marín, T.(2014)How can mega events and ecological orientation improve city brand attitudes?.International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 26(5), pp. 629 - 652. ISSN: 0959-6119
Vila, N.; Küster, I.(2014)How can secure webs improve buying intention? Usable versus non usable contexts.Journal Of Organizational And End User Computing, 26(2), pp. 41 - 49. ISSN: 1546-2234
Vila, N. y Kuster, I.(2014)Packing decision for low fat aliments: a review.Nutrition and Food Science, 44(3), pp. 212 - 222. ISSN: 0034-6659
Vila, N. y Kuster, I.(2014)Public versus private broadcasters¿ management.Management Decision, 52(8), pp. 1368 - 1389. ISSN: 0025-1747
Aragonés, C.; Küster, I.; Vila, N.(2015)Research Group on Brand and PositioningUniversia Business Review(45), pp. 68 - 90. ISSN: 1698-5117
Hernandez Fernandez, Asuncion; Kuster Boluda, Ines; Vila Lopez, Natalia.(2015)Research Group on Brand and Positioning3C tecnología, 4(3), pp. 109 - 134. ISSN: 2254-4143
Küster, I.; Vila, N.; Escamilla, M.A.(2015)Los efectos de una correcta planificación de la formación en ventas: un estudio con jefes de ventas.Estudios Financieros. Revista de Trabajo y Seguridad Social: Comentarios, Casos Prácticos: Recursos Humanos(386), pp. 177 - 212. ISSN: 1138-9532
Vila, N. y Küster, I.(2015)Research Group on Brand and PositioningInnovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales, 25(56), pp. 43 - 52. ISSN: 0121-5051
Hernández, A.; Canales, P.; Vila, N. y Kuster, I.(2015)'Healthy Nutrition 2.0 in Spain: Healthy Education and Control of misinformation'.International Journal of Economics and Statistics, 3, pp. 182 - 186. ISSN: 2309-0685
Vila, N.; Küster, I.; y Escamilla, M.A.(2015)Formación para fuerza de ventas mexicana.Revista de Ciencias Sociales, XXI(3), pp. 358 - 372. ISSN: 1315-9518
Aragonés, C.; Kuster, I. y Vila, N.(2016)Modelo de transferencia del valor y la experiencia para el turista deportivo.AD research(45), pp. , - ,. ISSN: 1889-7304
Elísabet Mora; Natalia Vila(2016)Research Group on Brand and PositioningInvestigación y Marketing(133), pp. 40 - 43. ISSN: 1131-6144
Inés Küster; Natalia Vila; Pedro Canales(2016)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics, 25(3), pp. 111 - 120. ISSN: 2444-8451
Martínez-Tur, V.; Gracia, E.; Moliner, C.; Molina, A.; Kuster, I.; Vila, N.; Ramos, J.(2016)Research Group on Brand and PositioningPsychological Reports, 118, pp. 870 - 888. ISSN: 0033-2941
Vila, N. y Kuster, I.(2016)Research Group on Brand and PositioningTotal Quality Management & Business Excellence, pp. 1 - 15. ISSN: 1478-3363
Vila, N. y Kuster, I.(2016)Research Group on Brand and PositioningFood Quality and Preference, 52, pp. 179 - 187. ISSN: 0950-3293
Vila, N.; Kuster, I. y Marín, T.(2016)Research Group on Brand and PositioningRbgn-Revista Brasileira de Gestao de Negocios, 60, pp. 191 - 206. ISSN: 1806-4892
White, G., y Vila, N. (2016)(2016)Research Group on Brand and PositioningInternational Entrepreneurship And Management Journal, pp. 1 - 23. ISSN: 1554-7191
Casanoves, J.; Küster, I.; Vila, N.(2017)Research Group on Brand and PositioningEsic Market, 48(3), pp. 553 - 578. ISSN: 0212-1867
Casanoves, J.; Küster, I. y Vila, N.(2017)La importancia de percibir notoriedad e imagen de marca entre el personal de servicios de universidad.Cuadernos de Estudios Empresariales, 27, pp. 65 - 86. ISSN: 1131-6985
Küster, I.; Vila, N.(2017)Research Group on Brand and PositioningFrontiers In Life Science, 10(1). ISSN: 2155-3769
Vila, N.; Küster, I. y Sarabia, F.;(2017)Research Group on Brand and PositioningFood Research International, 99, pp. 815 - 820. ISSN: 0963-9969
Küster, I.; Vila, N.(2017)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Functional Foods, 38, pp. 66 - 76. ISSN: 1756-4646
Casanoves, J.; Küster, I. y Vila, N.(2018)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de Estudios Empresariales, 28, pp. 107 - 128. ISSN: 1131-6985
Vila, N. y Kuster, I.(2018)Research Group on Brand and PositioningSocial Science & Medicine, 198, pp. 85 - 94. ISSN: 0277-9536
Vila, N. and White, G.(2018)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics, 27(3), pp. 285 - 303.. ISSN: 2444-8451
Vila-López, N. y Kuster-Boluda, I.(2018)Research Group on Brand and PositioningFood Research International, 111, pp. 642 - 649. ISSN: 0963-9969
Hernández, A.; Kuster, I., Vila, N. y Rodriguez(2019)Research Group on Brand and PositioningJournal of Food Products Marketing, 24(7), pp. 880 - 905. ISSN: 1045-4446
Hernandez-Fernandez, A.; Vila-Lopez, N.; Kuster-Boluda, I. y Rodriguez, C.(2019)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Wine Business Research, 31(3), pp. 362 - 384. ISSN: 1751-1070
Ugalde, C.; Vila, N.; Küster, I.; Mora, E.(2019)Research Group on Brand and PositioningObra Digital(16), pp. 63 - 76. ISSN: 2462-6384
Vila, N.; Küster, I.(2019)Research Group on Brand and PositioningPhysiology & Behavior, 200, pp. 166 - 173. ISSN: 0031-9384
Villamedina, J.; Vila-Lopez, N. y Kuster-Boluda, I.(2019)Research Group on Brand and PositioningCurrent Issues In Tourism, 22(15), pp. 1841- - 1861. ISSN: 1368-3500
Küster, I.; Vila, N.; Sarabia, F.(2019)Research Group on Brand and PositioningFood Research International, 19, pp. 170 - 176. ISSN: 0963-9969
Casanoves, J.; Küster, I.; Vila, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningUCJC Business and Society Review, 16(1), pp. 60 - 69. ISSN: 2659-3270
Casanoves, J; Küster, I.; Vila, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningRevista de Investigación Educativa (RIE), 37(1), pp. 111 - 127. ISSN: 0212-4068
Sidney, E y Vila-Lopez, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 34(7), p. 1533-1546. ISSN: 0885-8624
Villamediana, J.; Küster-Boluda, I. y Vila-López, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningAnnals of Tourism Research, 79, p. 102747. ISSN: 0160-7383
Royo-Vela, M.; Vila-Lopez, N. y Kuster-Boluda, I.(2019)Research Group on Brand and PositioningNutrition and Food Science International Journal, 9(2), pp. 1 - 4. ISSN: 2165-5308
Suham-Abid, D. and Vila-Lopez, N.(2020)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Tourism Cities, 32(1), pp. 183 - 200. ISSN: 2056-5607
Aragonés-Jericó, C., Kúster-Boluda, I. y Vila-López N. V.(2020)Research Group on Brand and PositioningRevista de Psicologia del Deporte, 29(1), pp. 133 - 142. ISSN: 1132-239X
Mora, E. & Vila-Lopez, N.(2020)Research Group on Brand and PositioningTotal Quality Management & Business Excellence, 31 (3-4), pp. 1 - 16. ISSN: 1478-3363
Lorente, J.M, Vila, N. & Kuster, I.(2020)Research Group on Brand and PositioningManagement Decision, 58(2), pp. 201 - 220. ISSN: 0025-1747
Trigo, M; Vila-Lopez, N. y Hernandez-Fernandez, A(2020)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Tourism Cities, 6(2), pp. 317 - 334. ISSN: 2056-5607
Sanvisens, N.; Küster, I.; Vila, N.(2020)Research Group on Brand and PositioningComplementary Therapies In Clinical Practice, 39(May), p. 101164. ISSN: 1744-3881
Casanoves, J. C., Küster, I. K., & Vila, N. V.(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal of Management and Business Education, 3(2), pp. 145 - 163. ISSN: 2605-1044
Kuster-Boluda, I., Vila-López, N.(2020)Research Group on Brand and PositioningFoods, 9(7), pp. 866 - 890. ISSN: 2304-8158
Kuster-Boluda, A., Vila, N. V., & Kuster, I.(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 35(11), pp. 1817 - 1829. ISSN: 0885-8624
Villamediana-Pedrosa, J. D., Vila-López, N., & Küster-Boluda, I.(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Destination Marketing & Management, 16, p. 100412. ISSN: 2212-571X
Tejero-Martos, V., Vila, N., & Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningExpert Review Of Pharmacoeconomics & Outcomes Research, 21(4), pp. 753 - 763. ISSN: 1473-7167
Vila, N.; Küster, I.; Alacreu, A.(2021)Research Group on Brand and PositioningFoods, 20(2), p. 211. ISSN: 2304-8158
Vila-López, N. y Kuster-Boluda, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningBritish Food Journal, 123(2), pp. 684 - 701. ISSN: 0007-070X
González, M.A. y Vila, N.(2021)Research Group on Brand and PositioningIndustrial Management & Data Systems, 121(6), pp. 1216- - 1236. ISSN: 0263-5577
Sidney, E y Vila-Lopez, N.(2021)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 36(2), pp. 203 - 208. ISSN: 0885-8624
Villamediana, J.D.; Vila, N.; Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningRevista de Treball, Economia i Societat(101), pp. 1 - 20. ISSN: 1137-0874
Küster, I.; Vila, N.(2021)Research Group on Brand and PositioningEse-Estudios Sobre Educacion, 40(Febrero), pp. 149 - 172. ISSN: 1578-7001
Cristina Aragonés-Jericó; Inés Küster-Boluda, Natalia Vila-López(2021)Research Group on Brand and PositioningInvestigaciones turísticas(21), pp. 182 - 204. ISSN: 2174-5609
Vila-López, N. and Kuster-Boluda, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Business Communication, pp. 1 - 30. ISSN: 2329-4884
Mora, E.; Vila, N. Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Information Management, 59, p. 102296. ISSN: 0268-4012
Vila-López, N.; Kuster-Boluda, I.(2022)Research Group on Brand and PositioningTourism Economics, 28(1), pp. 272- - 288. ISSN: 1354-8166
Cristina Aragonés-Jericó; Carmen Rodríguez-Santos; Natalia Vila-López; Inés Küster-Boluda(2022)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 17(4), pp. 498 - 513. ISSN: 1750-6182
Hernandez-Fernandez, Asunción; Kuster-Boluda, Ines; Vila-Lopez, Natalia(2022)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 37(8), pp. 1650 - 1661. ISSN: 0885-8624
Kuster-Boluda, I.; Vila-López, N.; Abad, D.(2022)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Consumer Studies, 46(2), pp. 515 - 523. ISSN: 1470-6423
Küster, I.; Vila, N.; Escamilla, M.A.(2023)Research Group on Brand and PositioningDirección Y Organización. ISSN: 1132-175X
Vila-Lopez, N. , Kuster-Boluda, I. y Marín-Aguilar, T.(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal of Hospitality & Tourism Research, 46(5)p. 979-1005. ISSN: 1096-3480
Cristina Aragonés-Jericó; Inés Küster-Boluda; Natalia Vila-López(2023)Research Group on Brand and PositioningRevista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, 35, pp. 80 - 99. ISSN: 1886-516X
Kuster-Boluda, A., Vila, N. V., & Kuster, I(2023)Research Group on Brand and PositioningTotal Quality Management & Business Excellence, 34(1), pp. 71 - 96. ISSN: 1478-3363
Kuster-Boluda, I. y Vila-López, N.(2023)Research Group on Brand and PositioningBritish Food Journal, 125(5), pp. 1666 - 1682. ISSN: 0007-070X
105. Aragonés, C.; Vila, N.; Küster, I.(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal of Sport and Tourism, 27(3), pp. 205 - 219. ISSN: 1477-5085
Ugalde, C.; Vila, N.; Küster, I.(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Fashion Marketing And Management, 27(3), pp. 470 - 488. ISSN: 1361-2026
Geldres, S.; Küster, I.; Vila, N.(2023)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics, 32(3), pp. 257 - 275. ISSN: 2444-8451
Küster, I.; Vila, N.(2023)Research Group on Brand and PositioningBusiness Ethics The Environment & Responsibility. ISSN: 2694-6416
Küster, I. Vila, N.; Mora, E.; Riquelme, I.P(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Marketing Analytics. ISSN: 2050-3326
Küster, I. Vila, N.; Küster, A.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 39(7), pp. 1465 - 1480. ISSN: 0885-8624
Ying Ong, Sharon X. and Vila-Lopez, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningYoung Consumers. ISSN: 1747-3616
Macias, D.; Vila, N.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Global Fashion Marketing, pp. 1 - 14. ISSN: 2325-4483
Vila, N.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Contemporary Hospitality Management. ISSN: 0959-6119
Vila, N. y Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Vacation Marketing. ISSN: 1356-7667
Mora, E.; Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of International Consumer Marketing, 36(2), pp. 166 - 179. ISSN: 0896-1530
Vila-Lopez, N.; Kuster-Boluda, I.; Mora, E.; Pascual. I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Marketing Analytics. ISSN: 2050-3326
Vila-Lopez, N.; Kuster-Boluda, I; Aragonés, C. y Sarabia-Sanchez, F.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Sports Marketing & Sponsorship. ISSN: 1464-6668
Küster, I. Vila, N.; Mora, E.; Casanoves, J(2024)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics. ISSN: 2444-8451
Mora, E.; Vila, N.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningInteractive Learning Environments. ISSN: 1049-4820
Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningHumanities & Social Sciences Communications, 11(1), p. 1-9. ISSN: 2662-9992
117. Ugalde, C. Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Consumer Sciences, 9(2), pp. 185 - 205. ISSN: 2460-8963
Pedro Canales-Ronda; Inés Küster-Boluda; Natalia Vila-López(2024)Research Group on Brand and PositioningHolistic Nursing Practice, pp. 1 - 7. ISSN: 0887-9311
Soto, R.; Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Marketing, Communication and New Media, 12(22), pp. 75 - 97. ISSN: 2183-6558
Vila-López, N.; Pascual-Riquelme, I.; Küster-Boluda, I.; Aragonés-Jericó, C.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Hospitality And Tourism Management, 61, pp. 316 - 327. ISSN: 1447-6770
Aragonés-Jericó, C.; Rodriguez Santos, C.; Kuster-Boluda, I.; Vila-Lopez, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningBritish Food Journal, 126(12), pp. 4242 - 4259. ISSN: 0007-070X
Lorente, J.M.; Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational review of public and nonprofit marketing. ISSN: 1865-1984
Journal Publications
- ContraerExpandirCANALES RONDA, PEDROPDI-Prof. Permanent Laboral PplVicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Canales Ronda, Pedro; Küster Boluda, Inés(2006)Research Group on Brand and PositioningUniversia Business Review(9), pp. 42 - 57. ISSN: 1698-5117
Pedro Canales e Inés Küster(2007)Control del personal de marketing.Investigación y Marketing(94), pp. 38 - 45. ISSN: 1131-6144
Canales Ronda, Pedro; Küster Boluda, Inés(2008)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de economía y dirección de la empresa(34), pp. 135 - 156. ISSN: 1138-5758
Küster Boluda, Inés; Canales Ronda, Pedro(2008)Research Group on Brand and PositioningCuadernos Aragoneses de Economía, 18(1), pp. 151 - 172. ISSN: 0211-0865
Küster Boluda, Inés; Vila López, Natalia; Canales Ronda, Pedro(2008)Research Group on Brand and PositioningEstudios sobre Consumo(84), pp. 31 - 40. ISSN: 0212-9469
Küster Boluda, Inés; Canales Ronda, Pedro(2008)Research Group on Brand and PositioningTeam Performance Management: An International Journal, 14(7/8), pp. 296 - 326
Canales Ronda, Pedro; Küster Boluda, Inés(2009)Research Group on Brand and PositioningRevista Portuguesa de Marketing(24), pp. 47 - 59. ISSN: 0873-2949
Inés Küster y Pedro Canales(2010)Research Group on Brand and PositioningRevista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 14(2). ISSN: 1138-1442
Inés Küster y Pedro Canales(2011)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 26(4), pp. 273 - 285. ISSN: 0885-8624
Canales, P.; Pardo, Á.(2011)Research Group on Brand and PositioningEnvironmental economics, 2(1), pp. 49 - 59. ISSN: 1998-6041
Pedro Canales Ronda(2012)Research Group on Brand and Positioning3C Empresa(4). ISSN: 2254-3376
Kuster, I; Vila, N; Canales, P; Hernandez fernandez, A.(2013)Research Group on Brand and Positioning3C Empresa(13), pp. 26 - 47. ISSN: 2254-3376
Pedro Canales Ronda(2013)Research Group on Brand and Positioning3C Empresa, 10, pp. 1 - 13. ISSN: 2254-3376
Pedro Canales Ronda(2013)Research Group on Brand and Positioning3C Empresa(16), pp. 8 - 18. ISSN: 2254-3376
Vila López, Natalia ;, Küster Boluda, Inés; Canales Ronda, Pedro; Hernández Fernández, Asunción(2013)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de economía y dirección de la empresa, 16(4), pp. 259 - 270. ISSN: 1138-5758
Pedro Canales Ronda(2014)Percepción del neuromarketing, la visión de los expertos implicados.Investigación y Marketing(133), pp. 26 - 32. ISSN: 1131-6144
Pedro Canales Ronda; Asunción Hernández Fernández(2015)Research Group on Brand and PositioningNutricion Hospitalaria, 31(5), pp. 1968 - 1976. ISSN: 0212-1611
Hernández, A.; Canales, P.; Vila, N. y Kuster, I.(2015)'Healthy Nutrition 2.0 in Spain: Healthy Education and Control of misinformation'.International Journal of Economics and Statistics, 3, pp. 182 - 186. ISSN: 2309-0685
Inés Küster; Natalia Vila; Pedro Canales(2016)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics, 25(3), pp. 111 - 120. ISSN: 2444-8451
Canales, P. y Hernandez. A(2016)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Food And Nutrition Research, 4(3), pp. 178 - 184. ISSN: 1336-8672
Canales-Ronda, P. y Hernández-Fernández, A.(2019)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de Turismo, 43(1), pp. 249 - 269. ISSN: 1139-7861
Pedro Canales Ronda y Asunción Hernández Fernández(2019)Research Group on Brand and PositioningRevista iberoamericana de educación superior, 10(28), pp. 116 - 130. ISSN: 2007-2872
Pedro Canales Ronda; Asunción Hernández Fernández(2019)Actividad deportiva, hábitos alimenticios y packaging de los alimentos. Análisis exploratorio en adolescentes.Colección de Documentos de Trabajo de la Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial, 6(06), pp. 1 - 23. ISSN: 2253-6299
Pedro Canales-Ronda; Inés Küster-Boluda; Natalia Vila-López(2024)Research Group on Brand and PositioningHolistic Nursing Practice, pp. 1 - 7. ISSN: 0887-9311
Jose Manuel Gil Guzman; Asunción Hernandez-Fernandez; Pedro Canales-Ronda(2021)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Social Marketing, 11(4), pp. 321 - 341. ISSN: 2042-6763
Pedro Canales Ronda; Cristina Aragonés Jericó(2022)Research Group on Brand and PositioningEducation And Training, 64(6), pp. 811 - 825. ISSN: 0040-0912
Cristina Aragonés-Jericó; Pedro Canales-Ronda(2022)Research Group on Brand and PositioningJournal of Management and Business Education, 5(4), pp. 345 - 360. ISSN: 2605-1044
Pedro Canales Ronda(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Relationship Marketing. ISSN: 1533-2667
Cristina Aragonés Jericó; Pedro Canales Ronda(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal of Management and Business Education, 6(3), pp. 471 - 487. ISSN: 2605-1044
Journal Publications
Pedro Canales Ronda,(2005).Marketing para empresas y destinos turísticos... (pp. 1 - 207)..
Inés Küster; Rafael Currás; Luisa Andreu; Isabel Sánchez; Pedro Canales,(2010).Gestión de la lealtad con el cliente... (pp. 42 - 48)..
Isabel Sánchez; Pedro Canales; Inés Küster; Luisa Andreu,(2010).Marketing en Agencias de Viaje... (pp. 6 - 13)..
Luisa Andreu; Pedro Canales; Inés Küster; Isabel Sánchez,(2010).El papel de los eventos en los destinos turísticos... (pp. 11 - 20)..
Silvia Sanz; Pedro Canales; Inés Küster,(2010).El profesional de la venta en óptica: perfil, habilidades y capacidad de comunicación... (pp. 1 - 60)..
Walter Costa; Inés Küster; Pedro Canales,(2011).Claves para un vendedor con éxito. No sólo hay que vender, sino retener... (pp. 1 - 232)..
Pedro Canales Ronda,(2013).El proceso de evaluación y control de la fuerza de ventas. Resultados y comportamiento del vendedor... (pp. 1 - 133)..
Canales, P. y Küster, I.,(2012).Mòdul didàctic 6: La direcció d'equips de venedors. PID_00177571.Tècniques de venda.. (pp. 1 - 61)..
Canales, P. y Küster, I.,(2012).Módulo didáctico 6: La dirección de equipos de vendedores. PID_00177592.Técnicas de venta.. (pp. 1 - 65)..
Canales, P.; Küster, I.,(2012).Cap. VI: La dirección de equipos de vendedores.Venta personal. Una perspectiva integrada y relacional.. (pp. 261 - 302)..
Canales, P. y Hernández, A,(2013).Cap.5-La aparición de nuevos consumidores.Marketing en una nueva era.. Volume. 1 . Number. 1 . (pp. 89 - 105)..
Pedro Canales Ronda,(2014).Peculiaridades de la investigación de mercados en el sector sanitario.Marketing sanitario. Evolución RE-volución.. (pp. 85 - 102)..
Kuster, I; Vila, N; Hernandez, A; Canales, P; CAstillo, V.,(2015).Product Placement in Video Games: Image Transference among Emotions.Engaging Consumers through Branded Entertainment and Convergent Media.. (pp. 127 - 149)..
Vila, N.; Kuster, I.; Hernández, A.; Canales, P.; Aldás, J.; Cuenca, A.C.; Caplliure, E.; Sarabia, F.; Costa, R. y Serrano, M.A.,(2016).La comercialización de alimentos reducidos en grasas a través del envase.Boletín Empresarial de AEMARK.. (pp. 1 - 51)..
Ana Bernardo; Anabela Marto; Asunción Hernández-Fernández ; Camilla Speranza; Graça Leitão; Cláudia Oliveira; Ines Kuster ; José Lopes; Maria Goranova; Natalia Vila; Petya Grudeva; Pedro Canales; Suzanne Huggs ;,(2021).SIM HANDBOOK - A practical guide for applying Social Marketing in the disability sector... (pp. 1 - 125)..
Asunción Hernández-Fernández ; Natalia Vila; Ines Kuster ; Pedro Canales; José Gil; Maria Sorzano; Suzanne Huggs ;Camilla Speranza; Petya Grudeva; Lachezar Petkovski; Koen Bergmans, Ana Bernardo; Anabela Marto; Graça Leitão.,(2022).Social Marketing for Social Inclusion. Pedagogical Strategy. Cases Studies.Social Marketing for Social Inclusion. Pedagogical Strategy. Cases Studies... (pp. 1 - 171)..
Pedro Canales Ronda; Cristina Aragonés,(2022).Vendedores millennials, ¿qué valoración hacen de su trabajo?.Boletín Empresarial AEMARK22.. (pp. 22 - 22)..
Pedro Canales Ronda; Martín Giorgis,(2022).Tecnologías de la información y comunicación aplicadas a la venta personal B2B.Boletín Empresarial AEMARK22.. (pp. 28 - 28)..
Pedro Canales Ronda; INés Küster Boluda,(2022).La direcció d'equips de venedors. PID_00290387.Tècinques de venda.. (pp. 1 - 58)..
Pedro Canales Ronda; Inés Küster Boluda,(2022).La direción de equipos de vendedores. PID_00290395.Técnicas de venta.. (pp. 1 - 58)..
Cristina Aragonés Jericó; Pedro Canales Ronda; Elísabet Mora Pérez; Inés Küster Boluda; Natalia Vila López,(2023).Experiencias turístico-deportivas: claves para el éxito de un evento deportivo.La experiencia turística como clave de éxito.. (pp. 289 - 306)..
Other publications
- ContraerExpandirALDAS MANZANO, JOAQUINPDI-Catedratic/a d'UniversitatVicerector/AVicerector/a-Rectorat de Planificacio, Qualitat i Tecnologies de la Informacio
Alvarado, A.; Bigné, E.; Aldás, J.; Currás, R.(2017)Research Group on Brand and PositioningJournal of Business Ethics, 140(2), pp. 243 - 262. ISSN: 0167-4544
Hernandez-Ortega, B.; Aldas-Manzano, J.; Ruiz-Mafe, C.; Sanz-Blas, S.(2017)Perceived value of advanced mobile messaging services: A cross-cultural comparison of Greek and Spanish users.Information Technology & People, 30(2), pp. 324 - 355. ISSN: 0959-3845
Martí-Parreño, José; Bermejo-Berros, Jesús; Aldás, Joaquín(2017)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Interactive Marketing, 38, pp. 55 - 63. ISSN: 1094-9968
Sánchez-Mena, Antonio; Martí-Parreño, José; Aldás, Joaquín(2017)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Emerging Technologies in Learning, 12(3), pp. 154 - 168. ISSN: 1868-8799
Sánchez-Mena, Antonio; Martí-Parreño, José; Aldás-Manzano, Joaquín(2017)Research Group on Brand and PositioningElectronic Journal of e-Learning, 15(4), pp. 355 - 366. ISSN: 1479-4403
Sánchez-Villar, J; Bigné, E.; Aldás, J.(2017)Research Group on Brand and PositioningSpanish Journal of Marketing ESIC, 21, pp. 102 - 116. ISSN: 2444-9695
Aldás, Joaquín(2017)La heterogeneidad del sistema universitario español.Nueva Revista de Política, Cultura y Arte, 151, pp. 39 - 58. ISSN: 1130-0426
Rodrigo-Cano, S.; Soriano, J.M.; Aldas-Manzano, J.(2016)Valoración de la efectividad de la educación alimentaria en niños preescolares, padres y educadores.Revista Española de Nutrición Humana y Dietética, 20(1), pp. 32 - 39. ISSN: 2173-1292
J. Camps; V. Oltra; J. Aldas-Manzano; G. Buenaventura; F. Torres(2016)Research Group on Brand and PositioningHuman Resource Management, 55(3), pp. 363 - 383. ISSN: 0090-4848
Aldás, Joaquín; Martí, José; Ruiz, Carla; Scribner, Lisa(2015)Research Group on Brand and PositioningAthens Journal of Business and Economics, 1(1), pp. 41 - 48. ISSN: 2241-794X
Aldás, J.; Andreu, L. Currás, R.(2013)Research Group on Brand and PositioningRevista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 22, pp. 21 - 28. ISSN: 1019-6838
Martí, J.; Aldás, J.; Currás, R.; Sánchez, I.(2013)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Brand Management, 20(5), pp. 374 - 388. ISSN: 1350-231X
Martí, J.; Aldás, J.; Currás, R.(2013)Research Group on Brand and PositioningAD research, 7(7), pp. 20 - 34. ISSN: 1889-7304
Amorós, E.; Vila, N. y Aldás, J.(2013)Posicionamiento de marcas políticas a través de la web.Revista de Globalización, Competitividad y Gobernabilidad, 7(1), pp. 16 - 27. ISSN: 1988-7116
Martí, J; Sanz, S; Ruiz, C; Aldás, J(2013)Key factors of teenagers' mobile advertising acceptance.Industrial Management & Data Systems, 113(5), pp. 732 - 749. ISSN: 0263-5577
Bigné, E.; Currás, R.; Aldás, J.(2012)Research Group on Brand and PositioningEuropean Journal Of Marketing, 46(3/4), pp. 575 - 594. ISSN: 0309-0566
Martí Parreño, José; Cabrera García-Ochoa, Yolanda; Aldás Manzano, Joaquín(2012)La publicidad actual: retos y oportunidades.Pensar la publicidad, 6(2), pp. 55 - 72. ISSN: 1989-5143
Martí Parreño, José; Aldás Manzano, Joaquín; Sánchez García, Isabel.(2012)Contenidos publicitarios generados por los consumidores y medios sociales: Análisis de los principales efectos sobre las comunicaciones de marketing actuales.Revista Latinoamericana de Marketing, 1(3), pp. 19 - 34
Aldás, J.; Ruiz, C.; Sanz, S.; Lassala, C.;(2011)Internet Banking Loyalty: evaluating the role of trust, satisfaction, perceived risk and frequency of use.Service Industries Journal, 31(7), pp. 1165 - 1190. ISSN: 0264-2069
Andreu, L., Aldás, J. y Cervera, A.(2011)Perceived service quality in postgraduate studies: an integrated perspective in the IMBA program.@tic. Revista d'innovació educativa(6), pp. 63 - 70. ISSN: 1989-3477
Bigné, E.; Alvarado, A.; Aldás, A.; Currás, R.(2011)Beneficios relacionales de la Responsabilidad Social Corporativa percibida por el consumidor: una aproximación.Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 20(4), pp. 139 - 159. ISSN: 1019-6838
Aldás, J.; Currás, R.; Sanz, S.(2011)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Internet Marketing and Advertising (IJIMA), 6(4), pp. 352 - 372. ISSN: 1477-5212
Kuster, I.; Vila, N. y Aldás, J.(2011)Brand equity innovation: el uso de las nuevas tecnologías en el sector del vino para el incremento del valor de marca.Distribución y Consumo, 116, pp. 1 - 15. ISSN: 1132-0176
Franco Manuel Sancho, Maria Jose Miquel and Joaquin Aldas(2011)Factors Influencing Youth Alcohol Consumption Intention. An Approach from Consumer Socialization Theory.Journal Of Social Marketing, 1(3), pp. 192 - 210. ISSN: 2042-6763
Aldás Manzano. J.; Lassala Navarré, C.; Ruiz Mafé, C.; Sanz Blas, S.(2011)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de economía y dirección de la empresa, 14(1), pp. 26 - 39. ISSN: 1138-5758
Aldás, J.; Currás, R.; Ruiz, C.; Sanz, S.(2010)Factores determinantes de la lealtad en el comercio electrónico B2C. Aplicación a la compra de billetes de avión.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 14(2), pp. 113 - 142. ISSN: 1138-1442
Bigné, E., Aldás, J. ; Kuster, I. y Vila, N.(2010)Mature market segmentation: a comparison of artificial neural networks and traditional methods.Neural Computing & Applications, 19(1), pp. 1 - 11. ISSN: 0941-0643
Aldás, J.; Küster, I.; Rodríguez, C.; y Vila, N.(2010)Diferencias cross-culturales en el comportamiento de consumo de jóvenes europeos.Innovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales, 20(37), pp. 165 - 180. ISSN: 0121-5051
Andreu, L.; Aldás, J.; Bigné, E. y Mattila, A.(2010)An analysis of e-business adoption and its impact on relational quality in travel agency-supplier relationships.Tourism Management, 31(7), pp. 332 - 344. ISSN: 0261-5177
Martí, J.; Aldás, J.; Currás, R.; Sánchez, I.(2010)El emplazamiento de producto: conceptualización, nuevos formatos y efectos sobre el consumidor.Teoría y Praxis(8), pp. 113 - 136. ISSN: 1870-1582
Ruiz Mafé, Carla; Sanz Blas, S.; Aldás Manzano, Joaquín(2009)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Air Transport Management, 15(6), pp. 294 - 298. ISSN: 0969-6997
Ruiz Mafé, Carla; Lassala, Navarré, Carlos; Aldás Manzano, Joaquín; Sanz Blas, S.(2009)Research Group on Brand and PositioningOnline Information Review, 33(4), pp. 672 - 695. ISSN: 1468-4527
Aldás Manzano, Joaquín; Lassala, Navarré, Carlos;Ruiz Mafé, Carla;Sanz Blas, S.(2009)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Bank Marketing, 27(1), pp. 53 - 75. ISSN: 0265-2323
Aldás Manzano, Joaquín; Ruiz Mafé, Carla; Sanz Blas, S.(2009)Research Group on Brand and PositioningIndustrial Management & Data Systems, 109(6), pp. 739 - 757. ISSN: 0263-5577
Bigné, E.; Alvarado, A.; Andreu, L.; Aldás, J.; Currás, R.(2009)Influencia de la percepción de la dimensión económica de la RSE sobre la satisfacción y la lealtad del consumidor.Revista de responsabilidad social de la empresa, 1, pp. 117 - 137. ISSN: 1888-9638
Kuster, I.; Vila, N.; Aldás, J. y Rodríguez, C.(2009)Efecto del patrocinio de la copa América en las percepciones de Luis Vuitton: una perspectiva internaciona.Universia Business Review(22), pp. 40 - 55. ISSN: 1698-5117
Dolz Dolz Consuelo, Iborra Juan, María y Aldas Manzano Joaquín(2009)Las decisiones directivas de integración y la exploración de conocimiento en las estrategias de adquisición.Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 18(4), pp. 69 - 90. ISSN: 1019-6838
Bigne, E; Aldas, J.; Andreu, L.; Ruiz, C.;(2009)Research Group on Brand and PositioningInternational journal electronic business, 7(6), pp. 599 - 624. ISSN: 1470-6067
Inés Küster, Natalia Vila, Carmen Rodríguez y Joaquín Aldás(2008)El efecto de la congruencia marca-acontecimiento sobre el recuerdo de marca: el caso del patrocinio de Louis Vuitton a la America's Cup.Revista Portuguesa de Marketing, 23(2), pp. 7 - 18. ISSN: 0873-2949
Royo, Marcelo; Aldás, Joaquín; Küster, Inés; y Vila, Natalia(2008)Adaptation of marketing activities to cultural and social context: Gender role portrayals and sexism in Spanish commercials.Sex Roles, 58(5-6), pp. 379 - 390. ISSN: 0360-0025
Sanz Blas, S., Ruiz Mafé, C.; Aldás Manzano. J.(2008)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de economía y dirección de la empresa, 36, pp. 45 - 76. ISSN: 1138-5758
Bigné, E.; Aldás, J.; Ruiz, C.y Sanz, S.(2008)Research Group on Brand and PositioningRevista Portuguesa de Marketing, 23, pp. 34 - 46. ISSN: 0873-2949
Bigné, E.; Ruiz, C.; Aldás, J. y Sanz, S.(2008)Research Group on Brand and PositioningOnline Information Review, 32(5), pp. 648 - 667. ISSN: 1468-4527
Bigné, E.; Aldás, J. y Andreu, L.(2008)B2B Services: IT Adoption in Travel Agency Supply Chains.Journal Of Services Marketing, 22(6), pp. 454 - 464. ISSN: 0887-6045
Bigné, J. Enrique; Aldás, Joaquín; Andreu, Luisa; Ruiz, Carla(2007)Research Group on Brand and PositioningRevista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 11(2), pp. 117 - 133. ISSN: 1138-1442
Royo, M.; Aldas, J.; Kuster, I. y Vila, N.(2007)Gender Role Portrayals and Sexism in Spanish Magazines.Equal Opportunities International, 26(7), pp. 633 - 652. ISSN: 0261-0159
Aldás, Joaquín; Küster, Inés; y Vila, Natalia(2005)Market Orientation and innovation: an inter-relationship analysis.European Journal Of Innovation Management, 8(4), pp. 437 - 452. ISSN: 1460-1060
Royo, Marcelo, Aldás, Joaquín, Küster, Inés y Vila, Natalia(2005)Roles de género y sexismo en la publicidad de las revistas españolas: un análisis de las tres últimas décadas del siglo XX.Comunicacion y Sociedad, 18(1), pp. 113 - 152. ISSN: 0214-0039
MIQUEL, S., CAPLLIURE, E.M. Y ALDÁS, J(2002)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Product And Brand Management, 11(1), pp. 6 - 18. ISSN: 1061-0421
Bigné, E.; Aldás, J.; Küster, I. y Vila, N.(2002)Estableciendo los determinantes de la fidelidad del cliente: el concept mapping.Investigación y Marketing(77), pp. 58 - 74. ISSN: 1131-6144
Bigné, E.; Aldás, J.; Küster, I. y Vila, N.(2002)The concept mapping approach in marketing: an application in the travel agencies' sector.Qualitative Market Research, 5, pp. 87 - 95. ISSN: 1352-2752
Bigné, E.; Aldás, J.; Küster, I. y Vila, N.(2002)Patrones determinantes del consumo de los hogares de tercera edad en España.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 6(1), pp. 107 - 128. ISSN: 1138-1442
Royo, M.; Aldás, J.(2002)Influencia del contenido emocional del anuncio sobre el recuerdo publicitario: una investigación exploratoria.Esic Market(114), pp. 183 - 200. ISSN: 0212-1867
Redondo, I.; Royo, M.; Aldás, J.(2001)A family life cycle model adapted to the Spanish environment.European Journal Of Marketing, 35(5/6), pp. 612 - 638. ISSN: 0309-0566
Bigné, E. y Aldás, J.(2000)Modelos de Exposición para la Planificación de Medios Publicitarios Impresos: Evaluación e Implicaciones para su Diseño.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 3(2), pp. 29 - 54. ISSN: 1138-1442
Bigné, E. y Aldás, J.(2000)La clase social como variable de segmentación de mercados: aplicación al consumo de los hogares en alimentación.Estudios sobre Consumo(54), pp. 9 - 24. ISSN: 0212-9469
Bigné, E.; Gómez del Río, A. y Aldás, J.(2000)La Racionalidad de las Decisiones Publicitarias: un Estudio entre los Principales Anunciantes Españoles.Investigación y Marketing(68), pp. 40 - 45. ISSN: 1131-6144
MIQUEL, S., CAPLLIURE, E. M. Y ALDÁS, J.A.(2000)Análisis de la influencia del ciclo de vida familiar en el gasto de los hogares españoles en alimentación.Boletín de Estudios Económicos, 55(171), pp. 393 - 408. ISSN: 0006-6249
Bigné, E. y Aldás, J.(1997)Los Modelos de Acumulación de Audiencias en la Planificación de Medios: Modelos Ad Hoc y Modelos Estocásticos.Esic Market(97), pp. 107 - 127. ISSN: 0212-1867
Miquel, S.;Royo, M.; Cuenca, A.C.;Miquel, M.J.; Aldás, J.(1997)La capacidad explicativa de los modelos de ciclo de vida familiar frente a variables socioeconómicas.Revista Española de Investigación en Marketing.ESIC, 1(1), pp. 113 - 125. ISSN: 1138-1442
Royo, M.; Aldás, J.; Miquel, M.J.;(1997)La falta de validez de las escalas indirectas para la medida del nivel de renta.Investigación y Marketing(56), pp. 21 - 31. ISSN: 1131-6144
Bigné, E y Aldás, J.(1996)Objetivos y Evaluación de la Eficacia de los Patrocinios de las Empresas Españolas. Implicaciones Directivas.Economía Industrial(311), pp. 185 - 192. ISSN: 0422-2784
Maria Francisca Blasco Lopez; Nuria Recuero Virto; Joaquín Aldás Manzano; Jesús García-Madariaga(2018)Research Group on Brand and PositioningJournal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development, 8(3), pp. 276 - 292. ISSN: 2044-1274
Maria Francisca Blasco Lopez; Nuria Recuero Virto; Joaquín Aldás Manzano; Jesús García-Madariaga(2018)Research Group on Brand and PositioningMitochondrial Dna Part B-Resources, 35, pp. 36 - 45. ISSN: 2380-2359
Jony Oktavian Haryanto; Luiz Moutinho; Joaquin Aldas-Manzano, Ihsan Hadiansah(2018)Research Group on Brand and PositioningMarketing Intelligence & Planning, 36(5), pp. 543 - 557. ISSN: 0263-4503
Sánchez-Mena, Antonio; Martí-Parreño, José; Aldás, Joaquín(2019)Research Group on Brand and PositioningInnovations in Education and Teaching International, 56(3), pp. 318 - 329. ISSN: 1470-3297
Dessart, Laurence; Aldás, Joaquín; Veloutsou, Cleopatra(2019)Research Group on Brand and PositioningEuropean Journal Of Marketing, 53(9), pp. 1854 - 1881. ISSN: 0309-0566
García-Madariaga, Jesús; Recuero-Virto, Nuria; Blasco-López, Maria Francisca; Aldás, Joaquín(2019)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 13(1), pp. 16 - 36. ISSN: 1750-6182
Blasco-Lopez, Francisca; Recuero-Virto, Nuria; Aldás, Joaquín; Cruz-Delgado, Daniela(2019)Research Group on Brand and PositioningSpanish Journal of Marketing ESIC, 23(1), pp. 95 - 117. ISSN: 2444-9695
Lucía Fernández; Ana Rubini; José M. Soriano; Joaquín Aldás-Manzano; Jesús Blesa(2020)Research Group on Brand and PositioningChildren-Basel(7), pp. 217 - 224. ISSN: 2227-9067
Blasco-Lopez, Francisca; Recuero-Virto, Nuria; Aldas-Manzano, Joaquin; Garcia-Madariaga, Jesus(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal of Heritage Tourism, 15(1), pp. 60 - 75. ISSN: 1743-873X
Hernández, B; Aldás-Manzano, Joaquín; Ferreira, I.(2022)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Services Marketing, 36(5), pp. 725 - 740. ISSN: 0887-6045
Souiden, N; Aldas-Manzano, Joaquin; Chaouali, W.(2022)Research Group on Brand and PositioningBusiness Ethics The Environment & Responsibility, 31(2), pp. 363 - 385. ISSN: 2694-6416
Nagore, C.; Aldás, J.; Currás, R.(2023)Research Group on Brand and PositioningRevista Brasileira de Gestao de Negocios, 25(3), pp. 315 - 332. ISSN: 1983-0807
Journal Publications
- ContraerExpandirKUSTER BOLUDA, INESPDI-Catedratic/a d'Universitat
Vila, N. y Küster, I.(2015)Research Group on Brand and PositioningInnovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales, 25(56), pp. 43 - 52. ISSN: 0121-5051
Küster, I.; Vila, N.; Escamilla, M.A.(2015)Los efectos de una correcta planificación de la formación en ventas: un estudio con jefes de ventas.Estudios Financieros. Revista de Trabajo y Seguridad Social: Comentarios, Casos Prácticos: Recursos Humanos(386), pp. 177 - 212. ISSN: 1138-9532
Aragonés, C.; Küster, I.; Vila, N.(2015)Research Group on Brand and PositioningUniversia Business Review(45), pp. 68 - 90. ISSN: 1698-5117
Hernandez Fernandez, Asuncion; Kuster Boluda, Ines; Vila Lopez, Natalia.(2015)Research Group on Brand and Positioning3C tecnología, 4(3), pp. 109 - 134. ISSN: 2254-4143
Hernández, A.; Canales, P.; Vila, N. y Kuster, I.(2015)'Healthy Nutrition 2.0 in Spain: Healthy Education and Control of misinformation'.International Journal of Economics and Statistics, 3, pp. 182 - 186. ISSN: 2309-0685
Vila, N.; Küster, I.; y Escamilla, M.A.(2015)Formación para fuerza de ventas mexicana.Revista de Ciencias Sociales, XXI(3), pp. 358 - 372. ISSN: 1315-9518
Küster, I.; Ruiz, C.; Damián, C.(2016)Algunas reflexiones sobre el marketing y la publicidad móvil.3C tecnología, 5(1), pp. 25 - 40. ISSN: 2254-4143
Casanoves, J.; Küster, I. vol. 2, n. 1, pp. 303-317.(2016)Digital management in tourism: e-business strategies applied to the air service.International journal of scientific management and tourism, 2(1), pp. 303 - 317. ISSN: 2444-0299
Aragonés, C.; Kuster, I. y Vila, N.(2016)Modelo de transferencia del valor y la experiencia para el turista deportivo.AD research(45), pp. , - ,. ISSN: 1889-7304
Martínez-Tur, V.; Gracia, E.; Moliner, C.; Molina, A.; Kuster, I.; Vila, N.; Ramos, J.(2016)Research Group on Brand and PositioningPsychological Reports, 118, pp. 870 - 888. ISSN: 0033-2941
Inés Küster; Natalia Vila; Pedro Canales(2016)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics, 25(3), pp. 111 - 120. ISSN: 2444-8451
Vila, N. y Kuster, I.(2016)Research Group on Brand and PositioningTotal Quality Management & Business Excellence, pp. 1 - 15. ISSN: 1478-3363
Vila, N. y Kuster, I.(2016)Research Group on Brand and PositioningFood Quality and Preference, 52, pp. 179 - 187. ISSN: 0950-3293
Benet, A.; Marín, J.; Küster, I.(2017)Salesforce control systems as direct antecedents of salesperson and sales unit performance: a literature review Business & Economics Journal, vol. 8, n. 1, pp. doi: 10.4172/2151-6219.1000281.Journal of Economics and Business, 8(1). ISSN: 0148-6195
Casanoves, J.; Küster, I.(2017)Evolution of marketing in higher education: Educational brand capital.Esic Market, 48(1), pp. 103 - 127. ISSN: 0212-1867
Vila, N.; Kuster, I. y Marín, T.(2016)Research Group on Brand and PositioningRbgn-Revista Brasileira de Gestao de Negocios, 60, pp. 191 - 206. ISSN: 1806-4892
Küster, I.; Vila, N.(2017)Research Group on Brand and PositioningFrontiers In Life Science, 10(1). ISSN: 2155-3769
Vila, N.; Küster, I. y Sarabia, F.;(2017)Research Group on Brand and PositioningFood Research International, 99, pp. 815 - 820. ISSN: 0963-9969
Küster, I.; Vila, N.(2017)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Functional Foods, 38, pp. 66 - 76. ISSN: 1756-4646
Küster, I.; Vidal, I.(2017)Research Group on Brand and PositioningSpanish Journal of Marketing ESIC, 21, pp. 65 - 79. ISSN: 2444-9695
Casanoves, J.; Küster, I. y Vila, N.(2017)La importancia de percibir notoriedad e imagen de marca entre el personal de servicios de universidad.Cuadernos de Estudios Empresariales, 27, pp. 65 - 86. ISSN: 1131-6985
Küster, I.; Ruiz, C.; Damián, C.C.(2017)¿Es efectiva la publicidad móvil?.Revista de Ciencias Sociales, XXIII(1), pp. 22 - 33. ISSN: 1315-9518
Hernández, A.; Kuster, I., Vila, N. y Rodriguez(2018)Research Group on Brand and PositioningJournal of Food Products Marketing, 24(7), pp. 880 - 905. ISSN: 1045-4446
Casanoves, J.; Küster, I.; Vila, N.(2017)Research Group on Brand and PositioningEsic Market, 48(3), pp. 553 - 578. ISSN: 0212-1867
Vila, N. y Kuster, I.(2018)Research Group on Brand and PositioningSocial Science & Medicine, 198, pp. 85 - 94. ISSN: 0277-9536
Vila-López, N. y Kuster-Boluda, I.(2018)Research Group on Brand and PositioningFood Research International, 111, pp. 642 - 649. ISSN: 0963-9969
Benet, A.; Marín, J.A.; Küster, I.(2018)Research Group on Brand and PositioningIntangible Capital, 14(3), pp. 387 - 408. ISSN: 2014-3214
Casanoves, J.; Küster, I. y Vila, N.(2018)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de Estudios Empresariales, 28, pp. 107 - 128. ISSN: 1131-6985
Ugalde, C.; Vila, N.; Küster, I.; Mora, E.(2019)Research Group on Brand and PositioningObra Digital(16), pp. 63 - 76. ISSN: 2462-6384
Vila, N.; Küster, I.(2019)Research Group on Brand and PositioningPhysiology & Behavior, 200, pp. 166 - 173. ISSN: 0031-9384
Casanoves, J; Küster, I.; Vila, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningRevista de Investigación Educativa (RIE), 37(1), pp. 111 - 127. ISSN: 0212-4068
Küster, I.; Vila, N.; Sarabia, F.(2019)Research Group on Brand and PositioningFood Research International, 19, pp. 170 - 176. ISSN: 0963-9969
Casanoves, J.; Küster, I.; Vila, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningUCJC Business and Society Review, 16(1), pp. 60 - 69. ISSN: 2659-3270
Hernandez-Fernandez, A.; Vila-Lopez, N.; Kuster-Boluda, I. y Rodriguez, C.(2019)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Wine Business Research, 31(3), pp. 362 - 384. ISSN: 1751-1070
Villamedina, J.; Vila-Lopez, N. y Kuster-Boluda, I.(2019)Research Group on Brand and PositioningCurrent Issues In Tourism, 22(15), pp. 1841- - 1861. ISSN: 1368-3500
Villamediana, J.; Küster-Boluda, I. y Vila-López, N.(2019)Research Group on Brand and PositioningAnnals of Tourism Research, 79, p. 102747. ISSN: 0160-7383
Royo-Vela, M.; Vila-Lopez, N. y Kuster-Boluda, I.(2019)Research Group on Brand and PositioningNutrition and Food Science International Journal, 9(2), pp. 1 - 4. ISSN: 2165-5308
Aragonés-Jericó, C., Kúster-Boluda, I. y Vila-López N. V.(2020)Research Group on Brand and PositioningRevista de Psicologia del Deporte, 29(1), pp. 133 - 142. ISSN: 1132-239X
Lorente, J.M, Vila, N. & Kuster, I.(2020)Research Group on Brand and PositioningManagement Decision, 58(2), pp. 201 - 220. ISSN: 0025-1747
Sanvisens, N.; Küster, I.; Vila, N.(2020)Research Group on Brand and PositioningComplementary Therapies In Clinical Practice, 39(May), p. 101164. ISSN: 1744-3881
Casanoves, J. C., Küster, I. K., & Vila, N. V.(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal of Management and Business Education, 3(2), pp. 145 - 163. ISSN: 2605-1044
Vila-López, N. y Kuster-Boluda, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningBritish Food Journal, 123(2), pp. 684 - 701. ISSN: 0007-070X
Vila-Lopez, N. , Kuster-Boluda, I. y Marín-Aguilar, T.(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal of Hospitality & Tourism Research, 46(5)p. 979-1005. ISSN: 1096-3480
Villamediana-Pedrosa, J. D., Vila-López, N., & Küster-Boluda, I.(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Destination Marketing & Management, 16, p. 100412. ISSN: 2212-571X
Marcelo Royo Vela; Natalia Vila López; Inés Küster Boluda(2019)Research Group on Brand and PositioningNutrition and Food Science International Journal, 9(2), pp. 1 - 4. ISSN: 2165-5308
Kuster-Boluda, I., Vila-López, N.(2020)Research Group on Brand and PositioningFoods, 9(7), pp. 866 - 890. ISSN: 2304-8158
Kuster-Boluda, A., Vila, N. V., & Kuster, I.(2020)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 35(11), pp. 1817 - 1829. ISSN: 0885-8624
Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de Gestión, 21(1), pp. 91 - 92. ISSN: 1131-6837
Küster, I. Pascual, J.J.(2021)Research Group on Brand and PositioningCuadernos de Gestión, 21(1), pp. 103 - 113. ISSN: 1131-6837
Küster, I.; Vila, N.(2021)Research Group on Brand and PositioningEse-Estudios Sobre Educacion, 40(Febrero), pp. 149 - 172. ISSN: 1578-7001
Tejero-Martos, V., Vila, N., & Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningExpert Review Of Pharmacoeconomics & Outcomes Research, 21(4), pp. 753 - 763. ISSN: 1473-7167
Cristina Aragonés-Jericó; Inés Küster-Boluda, Natalia Vila-López(2021)Research Group on Brand and PositioningInvestigaciones turísticas(21), pp. 182 - 204. ISSN: 2174-5609
Villamediana, J.D.; Vila, N.; Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningRevista de Treball, Economia i Societat(101), pp. 1 - 20. ISSN: 1137-0874
Pedro Canales-Ronda; Inés Küster-Boluda; Natalia Vila-López(2024)Research Group on Brand and PositioningHolistic Nursing Practice, pp. 1 - 7. ISSN: 0887-9311
Hernandez-Fernandez, Asunción; Kuster-Boluda, Ines; Vila-Lopez, Natalia(2022)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 37(8), pp. 1650 - 1661. ISSN: 0885-8624
Vila, N.; Küster, I.; Alacreu, A.(2021)Research Group on Brand and PositioningFoods, 20(2), p. 211. ISSN: 2304-8158
Mora, E.; Vila, N. Küster, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Information Management, 59, p. 102296. ISSN: 0268-4012
Kuster-Boluda, I.; Vila-López, N.; Abad, D.(2022)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Consumer Studies, 46(2), pp. 515 - 523. ISSN: 1470-6423
Vila-López, N.; Kuster-Boluda, I.(2022)Research Group on Brand and PositioningTourism Economics, 28(1), pp. 272- - 288. ISSN: 1354-8166
Vila-López, N. and Kuster-Boluda, I.(2021)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Business Communication, pp. 1 - 30. ISSN: 2329-4884
Kuster-Boluda, A., Vila, N. V., & Kuster, I(2023)Research Group on Brand and PositioningTotal Quality Management & Business Excellence, 34(1), pp. 71 - 96. ISSN: 1478-3363
Kuster, I.; Castro, J.M.(2023)Research Group on Brand and PositioningInternational journal of business performance management, 24(2), pp. 131 - 157. ISSN: 1368-4892
Cristina Aragonés-Jericó; Carmen Rodríguez-Santos; Natalia Vila-López; Inés Küster-Boluda(2022)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 17(4), pp. 498 - 513. ISSN: 1750-6182
Cristina Aragonés-Jericó; Inés Küster-Boluda; Natalia Vila-López(2023)Research Group on Brand and PositioningRevista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, 35, pp. 80 - 99. ISSN: 1886-516X
Kuster-Boluda, I. y Vila-López, N.(2023)Research Group on Brand and PositioningBritish Food Journal, 125(5), pp. 1666 - 1682. ISSN: 0007-070X
Ugalde, C.; Vila, N.; Küster, I.(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Fashion Marketing And Management, 27(3), pp. 470 - 488. ISSN: 1361-2026
Geldres, S.; Küster, I.; Vila, N.(2023)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics, 32(3), pp. 257 - 275. ISSN: 2444-8451
105. Aragonés, C.; Vila, N.; Küster, I.(2023)Research Group on Brand and PositioningJournal of Sport and Tourism, 27(3), pp. 205 - 219. ISSN: 1477-5085
Küster, I.; Vila, N.(2023)Research Group on Brand and PositioningBusiness Ethics The Environment & Responsibility. ISSN: 2694-6416
Küster, I.; Vila, N.; Escamilla, M.A.(2023)Research Group on Brand and PositioningDirección Y Organización. ISSN: 1132-175X
Vila, N.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Contemporary Hospitality Management. ISSN: 0959-6119
Mora, E.; Vila, N.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningInteractive Learning Environments. ISSN: 1049-4820
Mora, E.; Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of International Consumer Marketing, 36(2), pp. 166 - 179. ISSN: 0896-1530
Küster, I. Vila, N.; Mora, E.; Casanoves, J(2024)Research Group on Brand and PositioningEuropean journal of management and business economics. ISSN: 2444-8451
Küster, I. Vila, N.; Mora, E.; Riquelme, I.P(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Marketing Analytics. ISSN: 2050-3326
Küster, I. Vila, N.; Küster, A.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Business & Industrial Marketing, 39(7), pp. 1465 - 1480. ISSN: 0885-8624
Küster, I.; Ruiz, C.; Orozco-Grover, G.(2024)Research Group on Brand and PositioningManaging Sport and Leisure. ISSN: 2375-0472
Vila, N. y Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Vacation Marketing. ISSN: 1356-7667
Vila-Lopez, N.; Kuster-Boluda, I.; Mora, E.; Pascual. I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Marketing Analytics. ISSN: 2050-3326
Vila-Lopez, N.; Kuster-Boluda, I; Aragonés, C. y Sarabia-Sanchez, F.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal Of Sports Marketing & Sponsorship. ISSN: 1464-6668
Macias, D.; Vila, N.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Global Fashion Marketing. ISSN: 2325-4483
117. Ugalde, C. Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal of Consumer Sciences, 9(2), pp. 185 - 205. ISSN: 2460-8963
Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningHumanities & Social Sciences Communications, 11(1), p. 1-9. ISSN: 2662-9992
Iranzo, A.; Küster, I.; Ruiz-Mafé, C.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Product And Brand Management, 33(6), pp. 745 - 760. ISSN: 1061-0421
Iranzo, A.; Ruiz-Mafé, C.; Küster, I.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Theoretical And Applied Electronic Commerce Research, 19(3), pp. 2360 - 2376. ISSN: 0718-1876
Soto, R.; Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational Journal of Marketing, Communication and New Media, 12(22), pp. 75 - 97. ISSN: 2183-6558
Vila-López, N.; Pascual-Riquelme, I.; Küster-Boluda, I.; Aragonés-Jericó, C.(2024)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Hospitality And Tourism Management, 61, pp. 316 - 327. ISSN: 1447-6770
Lorente, J.M.; Küster, I.; Vila, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningInternational review of public and nonprofit marketing. ISSN: 1865-1984
Aragonés-Jericó, C.; Rodriguez Santos, C.; Kuster-Boluda, I.; Vila-Lopez, N.(2024)Research Group on Brand and PositioningBritish Food Journal, 126(12), pp. 4242 - 4259. ISSN: 0007-070X
Iranzo, A.; Ruiz-Mafé, C.; Küster, I.(2024)Online Social Influence and Negative Emotions toward Snow Sports Brands: Moderation and Mediation Effects.Journal Of Theoretical And Applied Electronic Commerce Research. ISSN: 0718-1876
126. Abusharieh, I.; Ruiz-Mafé, C.; Küster, I.(2025)Research Group on Brand and PositioningJournal Of Theoretical And Applied Electronic Commerce Research, 20(34), p. 1-24. ISSN: 0718-1876
Journal Publications
Aragonés-Jericó, C.; Küster-Boluda, I.; Vila-López, N.,(2020).Satisfacción y comportamiento del turista deportivo: efectos de la experiencia de un gran evento.Turismo eres tú: el valor de las personas... (pp. 405 - 418)..
Ana Bernardo; Anabela Marto; Asunción Hernández-Fernández ; Camilla Speranza; Graça Leitão; Cláudia Oliveira; Ines Kuster ; José Lopes; Maria Goranova; Natalia Vila; Petya Grudeva; Pedro Canales; Suzanne Huggs ;,(2021).SIM HANDBOOK - A practical guide for applying Social Marketing in the disability sector... (pp. 1 - 125)..
Asunción Hernández-Fernández ; Natalia Vila; Ines Kuster ; Pedro Canales; José Gil; Maria Sorzano; Suzanne Huggs ;Camilla Speranza; Petya Grudeva; Lachezar Petkovski; Koen Bergmans, Ana Bernardo; Anabela Marto; Graça Leitão.,(2022).Social Marketing for Social Inclusion. Pedagogical Strategy. Cases Studies.Social Marketing for Social Inclusion. Pedagogical Strategy. Cases Studies... (pp. 1 - 171)..
Pedro Canales Ronda; INés Küster Boluda,(2022).La direcció d'equips de venedors. PID_00290387.Tècinques de venda.. (pp. 1 - 58)..
Pedro Canales Ronda; Inés Küster Boluda,(2022).La direción de equipos de vendedores. PID_00290395.Técnicas de venta.. (pp. 1 - 58)..
Mora, El; Vila, N. y Kuster, I.,(2023).Corporate Social Marketing for Sustainable Animal Well-Being: The Pedigree Promotion of Homeless Dog Adoption.Social Marketing and Sustainable Development Goals (SDGs) Case Studies for a Global Perspective. Springer:.. (pp. 255 - 265)..
Villamediana-Pedrosa, J.D.; Vila-López, N.; Küster-Boluda, I. y Kolbe, D,(2023).Positive and negative customer engagement in the tourism industry: should these constructs be studied separately.Handbook of Customer Engagement in Tourism Marketing.. (pp. 25 - 42)..
Cristina Aragonés Jericó; Pedro Canales Ronda; Elísabet Mora Pérez; Inés Küster Boluda; Natalia Vila López,(2023).Experiencias turístico-deportivas: claves para el éxito de un evento deportivo.La experiencia turística como clave de éxito.. (pp. 289 - 306)..
Vila-Lopez, N., Kuster-Boluda, I., & Sarabia-Sanchez, F. J.,(2023).Artificial Intelligence in Sports. Monitoring Marathons in Social Media: The role of sports events in territory branding.In Moutinho, L.; Cavique; L.; Bigné, E. Philosophy of Artificial Intelligence and Its Place in Society. IGI Global, chapter 15. ISBN13: 9781668495919. ISBN10: 1668495910. EISBN13: 9781668495933.. (pp. 315 - 340)..
Casanoves, J; Küster, I.; Vila, N.,(2019).Brand Management in Higher Education... (pp. 1 - 293)..
Ruiz, C.; Küster, I.; Damián, C.C.,(2015).Success factors influencing consumers¿ willingness to purchase brands advertised through mobile phone.Mobile Electronic Commerce: Foundations, Development and Applications.. (pp. 395 - 412)..
Küster, I.,(2015).3.3.18. Cultura empresarial. Denominaciones de origen protegidas (D.O.P.) e indicaciones geográficas protegidas (I.G.P.).Atlas de los Recursos Territoriales Valencianos.. (pp. 154 - 155)..
Kuster, I; Vila, N; Hernandez, A; Canales, P; CAstillo, V.,(2015).Product Placement in Video Games: Image Transference among Emotions.Engaging Consumers through Branded Entertainment and Convergent Media.. (pp. 127 - 149)..
Aragonés, C.; Küster, I.; Vila, N. (2016),(2016).El patrocinio deportivo como herramienta de marketing.Talento e Innovación en Marketing y Publicidad, cap. 4.. (pp. 107 - 126)..
Vila, N.; Kuster, I.; Hernández, A.; Canales, P.; Aldás, J.; Cuenca, A.C.; Caplliure, E.; Sarabia, F.; Costa, R. y Serrano, M.A.,(2016).La comercialización de alimentos reducidos en grasas a través del envase.Boletín Empresarial de AEMARK.. (pp. 1 - 51)..
Küster, I.,(2016).Módulo didáctico 5: El arte de vender y dirigir a los comerciales. PID_00234650.Martí, J. y Prado, M.A. Estrategias y Técnicas de Comunicación de Marketing.. (pp. 1 - 65)..
Küster, I.,(2016).Mòdul didàctic 5: L'Art de Vendre i Dirigir els Comercials'. PID_00234629.En Martí, J. y Prado, M.A. Estratègies y Técniques de Comunicació de Màrqueting... (pp. 1 - 65)..
Küster, I.,(2018).El territorio como 'producto', una apuesta desde el marketing. Qué proceso seguir y cómo servirse de dichas técnicas.Cómo hacer del territorio cuestión de Política de Estado. Elementos para una coordinación de las Políticas de Ordenación del Territorio.. (pp. 235 - 262)..
Vila, N.; Küster, I.; Marin-Aguilar, T.,(2019).Tourism marketing as a tool to improve quality of life among residents.Best practices in Hospitality and Tourism Marketing and Management: A Quality of Life Perspective.. (pp. 25 - 41)..
Broz, A.; Bigné, E.; Küster, I.,(2020).El concepto de la felicidad y su relación con el flujo y las motivaciones hedónicas en la adopción de nuevas tecnologías.La brújula del Siglo XXI: El happiness Management. Ravina, R.; Tobar, L.B.; Núñez, E.; Galiano, A. (coords.).. (pp. 43 - 64)..
12. Mora, E.; Vila, N.; Küster, I.,(2020).Aproximación cuantitativa y cualitativa al marketing con causa viral en redes sociales. Un estudio cross-cultural.Tesis Doctoral.. (pp. 1 - 470)..
Küster, I.,(2022).La presentació de vendes a la pràctica. PID_00290389.Tècniques de venda.. (pp. 1 - 46)..
Küster, I.,(2022).La presentación de ventas en la práctica. PID_00290392.Técnicas de Venta.. (pp. 1 - 46)..
Iranzo, A.; Küster, I.; Ruiz-Mafé, C.,(2024).Negative Customer Engagement and Brand Hate in Users of Extreme Snow-Sports Brands.Sinha, M.; Bhandari, A.; Priya, S.S.; Kabiraj, S. Improving Service Quality and Customer Engagement with Marketing Intelligence. IGI Global, chapter 5. ISBN13: 9798369368138. SBN13 Softcover: 9798369368145. EISBN13: 9798369368152. DOI: 10.4018/979-8-3693-6813-8.. (pp. 114 - 142)..
Other publications
Tarongers Campus
Edificio Departamental Oriental. Av. dels Tarongers, s/n
46022 València (Valencia)