Logo de la Universitat de València Logo Grup d'Investigació Sinergia Prosocial (GISProsoc) Logo del portal

Presentació

El Grup d'Investigació Sinergia prosocial (GISProsoc) està integrat per investigadors i docents de diverses universitats, tant públiques com privades, a nivell internacional. El seu principal objectiu d'investigació abasta tant la Prosocialidad en si mateixa com de manera sinèrgica.

GISProsoc compta amb la participació d'investigadors de diverses àrees de la Psicologia, com la Bàsica, Evolutiva i Educativa, Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics, Psicologia Social, Metodologia en Ciències del Comportament, i Psicobiologia. Així mateix, inclou a professionals de Ciències de l'Educació especialitzats en Mètodes d'Investigació i diagnòstic en l'educació. Esta diversitat disciplinària permet dur a terme investigacions amb un major rigor científic.

La naturalesa internacional del grup facilita la consideració d'elements culturals i transculturals en l'estudi de la prosocialidad, analitzant sinergies i responent als requisits propis d'una investigació rigorosa i científica. A més, el grup adopta la perspectiva del model bio-psicosocial, tenint en compte tant les bases biològiques (estructures cerebrals i hormones) com les psicològiques: cognitives (raonament moral, pensament criminal, intel·ligència...), emocionals (empatia, benestar psicològic...), motivacionals (suport social, Responsabilitat Social Universitària) i relacionals vinculades amb la conducta prosocial.

El grup reconeix i empra models teòrics científics per a l'estudi de la conducta prosocial. Es recolza en mètodes i instruments d'avaluació psicològica amb una fiabilitat i validesa adequades, realitzant revisions sistemàtiques i metaanálisis que consoliden les evidències obtingudes en estudis empírics. Estos processos sintetitzen la informació científica de manera explícita, facilitant la labor de professionals de Ciències de la Salut i Ciències Socials.

En les seues investigacions, el grup aborda la conducta prosocial i les seues variables predictors. També, dissenya, avalua i aplica programes d'intervenció en contextos educatius de tots els nivells: Infantil, Primària, Secundària, Universitat, considerant elements i processos relacionats amb la presència d'estudiants amb diversitat funcional. Un altre interés destacat és la cura, la salut i el benestar psicològic de les persones. Per a això, es desenvolupen eines i es proposen intervencions concretes i pràctiques dirigides a la població en general, incloent-hi persones de l'àmbit educatiu (docents, personal d'administració, pares, mares, alumnes, alumnes…) pertanyents a totes les etapes educatives (infantil, primària, secundària i universitat), cuidadors de persones dependents, individus amb problemes de salut o falta de benestar psicològic, així com a persones vinculades a àmbits socials, especialment de vulnerabilitat i exclusió (dona, migració, presó...). Finalment, és important destacar que el grup investiga la prosocialidad com a element protector enfront de diverses addiccions (joc en línia, xarxes socials, consum de substàncies, sexe, tabac, videojocs...).